• 1
  • 2
2022-10-20, 18:49
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag har lyssnat en del på p3 och p4 på sistone och musiken är verkligen bottomlöst usel.
Vilka är det som väljer vad som ska spelas?

Hävdar dom att "folk vill ha det så" hur vet dom det?

Nästan alla tjejer som sjunger låter som fjortisar, både till rösten och till texten.

Bland killarna är det falsettsång i varenda låt.

Resten är autotune.

Några exempel, musiklista från idag p4:

Laleh & Darin - Vi Är På Riktigt

- Laleh och Darin borde ju överhuvudtaget aldrig få spelas i något sammanhang.

Benjamin Ingrosso & Felix Sandman - Tror Du Att Han Bryr Sig

- Två falsettbögar.

Veronica Maggio - Heaven Med Dig

- Hon är väl uppåt 40 och låter fortfarande som en fjortis.

Agnes - Love And Appreciation (Radio Edit)

- Trist discodänga som spelas jätteofta.

Ida Wiklund - Gör Slut Med Henne, Va Med Mig

- Ja ni hör ju själva, det är ju fjortisvarning igen.

Hanna Ferm, Junie - Välkommen Åter

- Ännu en fjortislåt.

Darin - Ta Mig Tillbaka

- Darin igen, för andra gången.

Harry Styles - Late Night Talking

- Ännu en falsettbög.

Benjamin Ingrosso - Dancing On A Sunny Day

- Ännu en falsettbög.

Danny Saucedo - Dansa Ensam

- Ännu en falsettbög.

Benjamin Ingrosso, Norlie & Kkv - Som Ett Minne Blott

- Och igen... det slutar liksom aldrig.

Sam Ryder - Space Man

- Igen...

Olivia Lobato - Syrener

- Fjortisbrud igen...

Harry Styles - Watermelon Sugar

- Arrrghh
Citera
2022-10-20, 18:59
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Du får lira rockklassiker och sluta klaga kära nån, tyst min mun så får du socker (Luk 1:5-25).
Citera
2022-10-20, 19:02
Medlem
Du har precis upptäckt att radiomusik är skräp? Grattis och inställ dig i kön. Nu återstår dock den andra frågan: Varför fortsätter du lyssna på skiten när den provocerar dig så mycket?
Citera
2022-10-20, 19:13
Medlem
Det finns andra kanaler att lyssna på än p3 o p4. Nog för att jag tycker p4 mest kör gamla rockklassiker eller 90tal.
Alternativt börja streama så slipper du högt blodtryck.
Citera
2022-10-20, 19:15
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Har nog inte lyssnat på radio i en bil på åratal, hela poängen med Spotify för min del är att kunna ha något vettigt att lyssna på när man kör, dvs, egna spellistor. Att uthärda statsprogrammering, reklam, falsettobögar, fjortisar och autofjun på repeat är efterblivet, lätt värt en hundring i månaden att slippa den cancern.
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-10-20 kl. 19:17.
Citera
2022-10-20, 19:34
Medlem
Crabbofixs avatar
Men det är ju inte bara att lyssna på andra kanaler för man vill ju ha prat och inte bara musik och andra kanaler kör ju med reklam och det är ju ännu värre...
Citera
2022-10-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Har nog inte lyssnat på radio i en bil på åratal, hela poängen med Spotify för min del är att kunna ha något vettigt att lyssna på när man kör, dvs, egna spellistor. Att uthärda statsprogrammering, reklam, falsettobögar, fjortisar och autofjun på repeat är efterblivet, lätt värt en hundring i månaden att slippa den cancern.

THIS.

Man kan dock undra varför radio låter så likadant i dessa tider med så mycket olika musiksmak.
Citera
2022-10-20, 19:41
Medlem
sonnenheims avatar
Hade på P4 i bilen för lyssna på nyheter och trafiken men också för att slippa reklam... men det går inte! Musiken och en del reportage är så vedervärdiga.
Citera
2022-10-20, 19:56
Medlem
Jag tycker p4 är ganska bra faktiskt, speciellt om man jämför med rix och nrj. Klart man inte kan få till superintressanta reportage varje gång men oftast är det åtminstone lite intressant och jag tycker musiken är mycket mer varierad än många andra kanaler.

Musiken är ju som den är idag. Allt går åt samma håll. Minsta gemensamma nämnare är ledordet. Mycket autotune, nästan bara refräng. Allting är gjort på laptop. Riktig studio med riktiga musiker kostar för mycket och ungdomarna är ändå inte vana vid levande musik. Det ska vara matematisk precision och samma ackord om och om igen. Melodierna simplast möjliga. Det är fördummande men musikkulturen är tyvärr på kraftig nergång och har varit sen mitten på 90-talet.

Gäller förövrigt all kultur.
Citera
2022-10-20, 20:10
Medlem
Wretch32s avatar
Du kan hata på mycket med P3, men musiken är överlägset bäst ute i radiosverige i form av ny musik, varierat utbud & att dom inte spelar sönder dom mest populära låtarna om-och-om-igen.

Dessutom så har dom många riktigt feta renodlade musikprogram senare på kvällarna. Du lyssnar förmodligen mitt på dagen under arbetstid där det mest mainstrema alltid spelas.

Och tacka fan för att P3 i princip helt har lagt ner den fruktansvärda Svenska förorts gangsterrappen som var överallt för ett par år sedan.
Citera
2022-10-20, 20:37
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Men det är ju inte bara att lyssna på andra kanaler för man vill ju ha prat och inte bara musik och andra kanaler kör ju med reklam och det är ju ännu värre...
Kan det bli värre är Benjamin Ingrosso och Darin? Måste vara 40 år sedan jag lyssnade på någon av "P" kanalerna på radio. Man har som tre val: Reklamradio (Rockklassiker), spotify - usb-sticka med musik eller så får det vara tyst!

Vill du ha "prat" kanske P1 fortfarande kör sånt? Förr brukade det vara någon svårmodig som pratade om djupa saker på den kanalen, inte så mycket musik. Men som sagt, det var mer är 40år sen sist jag lyssnade..
Citera
2022-10-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Du får lira rockklassiker och sluta klaga kära nån, tyst min mun så får du socker (Luk 1:5-25).

Måste vara den radiokanal med minsta repertoaren, topp 2 låtar av topp 20 rockband. Konstigt att rocken är död.. Boomers som slutade gräva i skivbackarna och som lyssnar på samma låtar hela jävla tiden tog kål på den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in