2022-10-20, 07:09
Medlem
ost-e-knarks avatar
Men hur skall det nu gå för gobbedrickarna?
Citera
2022-10-20, 07:10
Medlem
Awkwardmans avatar
Utmärkt. Brukar ha dem som vattenflaskor, tills jag tappar bort korken.hoppas även dom norska vattenflaskorna får en sådan ring på korken.
Citera
2022-10-20, 07:23
Medlem
Haajibs avatar
Jag förstår hur de tänker, och det går fortfarande att bryta loss locket om man vill dricka direkt ur flaskan.
Citera
2022-10-20, 09:42
Medlem
Tumme upp till Coca-Cola! Kommer bara bli bättre med nya korken.
Citera
2022-10-20, 10:20
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tveksamt att dom enbart slänger korken och inte hela flaskan?
Flaskorna plockas upp av zigenare och uteliggare. Vore det pant på korkarna hade det inte vart ett problem.
Citera
2022-10-20, 11:12
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agfb21
Här finns lite olika alternativ med förklaring: https://www.youtube.com/watch?v=_cpfdhKLW3A

Och här med: https://www.youtube.com/watch?v=tMIQkbGv44Y
- ClipAside
- SwingAside
- HingeAside
- SwingDown
- SwingOver
- ClipIn
- SnapCap

Observera att alla exemplen i klippet visar när man häller upp drickan i ett glas. Ingen visar någon där man dricker ur flaskan. Kanske för att alla är opraktiska för detta. Kan tycka att det är vettigt på större flaskor. Men dom mindre dricker man ju ofta ur flaskan.
Citera
2022-10-20, 12:27
Medlem
Tropicalss avatar
Problemet hade i stort sett löst sig själv om det inte betalades ut pant på flaskan om inte korken medföljde.
Citera
2022-10-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Observera att alla exemplen i klippet visar när man häller upp drickan i ett glas. Ingen visar någon där man dricker ur flaskan. Kanske för att alla är opraktiska för detta. Kan tycka att det är vettigt på större flaskor. Men dom mindre dricker man ju ofta ur flaskan.

Dryck skall städse inmundigas ur glas eller motsvarande, så det saknas skäl att ifrågasätta konstruktionen av den orsak ni gjort.
Citera
2022-10-20, 18:40
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Flaskorna plockas upp av zigenare och uteliggare. Vore det pant på korkarna hade det inte vart ett problem.
Men hur många slänger enbart en kork?
Citera
2022-10-20, 18:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men hur många slänger enbart en kork?
Antagligen är det ett problem i länder som inte har pant, exempelvis usa. Jag tror aldrig jag har sett plastkorkar kastade.
Förr i tiden på stenåldern kunde man se rostiga plåtkapsyler på Köpenhamns gator men den tiden är nog förbi.

Personligen skulle jag aldrig kasta korken av ren reflex om jag köpt en flaska med skruvkork. Jag skräpar aldrig ner av ren god uppfostran men ställer gärna pantburkar i stadsmiljö där jag vet att nån plockar upp dem.
Citera
2022-10-20, 19:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Antagligen är det ett problem i länder som inte har pant, exempelvis usa. Jag tror aldrig jag har sett plastkorkar kastade.
Förr i tiden på stenåldern kunde man se rostiga plåtkapsyler på Köpenhamns gator men den tiden är nog förbi.

Personligen skulle jag aldrig kasta korken av ren reflex om jag köpt en flaska med skruvkork. Jag skräpar aldrig ner av ren god uppfostran men ställer gärna pantburkar i stadsmiljö där jag vet att nån plockar upp dem.
Nja, tror inte att dom enbart slänger korken i USA heller. Att dom slänger hela flaskan med korken på kan jag tänka mig men varför skulle man enbart kasta korken? Det är inte logiskt.
Citera
2022-11-27, 16:47
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Har ni köpt flaskor med den nya korken? Verkar helt idiotiskt och svårt att dricka ur flaskan.

Någon som fått en sådan flaska i handen? Hur var det? omdöme.
Köpte nyligen en liten flaska med nya korken och den går ju inte att få på ordentligt när man öppnat den. Tar man sen loss korken så sticker plast ut som man får klippa bort annars är det i vägen när man dricker. Låter man korken sitta kvar är den också i vägen. En helt idiotisk ide att sätta på en sån löjlig kork på flaskorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in