2022-10-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Hur stort är problemet med att pet-korkar slängs i naturen? Korken är väldigt praktisk att behålla på flaskan att jag ställer mig skeptisk till att folk slänger den.
Stort. du verkar inte komma utanför rummet speciellt ofta.
Men ta en tur i en vanlig svensk stad så ska du se att det finns en jävla massa skräp överallt - precis överallt.
Citera
2022-10-19, 23:50
Medlem
Crabbofixs avatar
har stött på den där typen av kork förut för länge sen
var riktigt störande redan då
Citera
2022-10-20, 00:14
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men ta en tur i en vanlig svensk stad så ska du se att det finns en jävla massa skräp överallt - precis överallt.
Tveksamt att dom enbart slänger korken och inte hela flaskan?
Citera
2022-10-20, 00:28
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

fast i städer finns sopgubbar. så det plockas upp hela tiden.

i skogen finns inga sopgubbar. och där e det fint.

korken är ett sätt av va hbtqbfeminist miljömupps fin
Citera
2022-10-20, 00:48
Medlem
Tankiss avatar
Trams, korken ska av och så är det bara. Jag ska endast pga detta börja kasta korkar omkring mig.
Citera
2022-10-20, 00:54
Medlem
Sternensoldats avatar
Jag plockar regelbundet upp skräp när jag promenerar i närområdet och har inte upplevt att just korkar är ett stort problem. Nog för att man kan hitta dem men jag ser betydligt fler chipspåsar, chokladförpackningar, flaskor (med kork), snusdosor och cigarettpaket.

Det här är ett typiskt byråkratpåhitt som i slutändan betalas av the usual suspect, nämligen slutkonsument.
Citera
2022-10-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tveksamt att dom enbart slänger korken och inte hela flaskan?

Om man skulle slänga flaska och kork var för sig på gatan så borde det vara mycket större risk att korken följer med dagvattnet och vidare ut i vattendrag än att detsamma händer med hela flaskan.
Citera
2022-10-20, 01:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om man skulle slänga flaska och kork var för sig på gatan så borde det vara mycket större risk att korken följer med dagvattnet och vidare ut i vattendrag än att detsamma händer med hela flaskan.
Fast vem fan slänger det var för sig? Man skruvar på korken och sen dumpar flaskan.

En "reflex" när man druckit (även sista klunken) är att dra på korken..
Citera
2022-10-20, 06:31
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Är väl bara dra bort den? Lär ju knappast sitta med metallvajer.

Då blir du ställd inför EU-domstolen.
Citera
2022-10-20, 06:51
Medlem
Ah, tänk vad bra. Nu får jag en legit (vilket är rätta svenska ordet?) anledning till att bära kniv på allmän plats. Jag måste kunna skära bort korken då ansiktets anatomi inte synkroniserar med en fastsittande kork på en plastflaska.

En tråkig sak (om man inte har kniven med sig) är att man inte kan använda den som en flaskkanon och skjuta mot folk med korken genom att lossa den lite och sedan stampa på flaskan.
Citera
2022-10-20, 07:01
Medlem
Soperents avatar
Haha, är det ett återkommande problem för coladrickare att tappa bort korken? Det måste väl vara något slags miljötänk, att plasten inte ska hamna i naturen.
Citera
2022-10-20, 07:07
Medlem
Fattar ej hur man kan tycka det blir jobbigt o dricka?

Tycker själv de e en najs lösning, då slipper man ju tappa korkfan som spinner iväg halva lägenheten..

Nä nu blir de o köpa en cola när man kommer till jobbet i hopp om att man får ny kork!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in