• 1
  • 2
2022-10-18, 20:30
Medlem
Följande är känt. Lotta kommer från skol- och förskoleföretaget Tellusgruppen, där hon är delägare och satt i styrelsen. Därför tycker tuffe-Uffe tydligen att hon är lämplig för att avgöra den kommunala skolans öde.

Endast i en blåbrun regering är sånt här möjligt.

Tanten ser en aning "erfaren" ut. Gick hon möjligen i "livets hårda skola" innan hon avancerade till skolkapitalist?

Vad vet vi mer om denna företagsamma kvinna?
Citera
2022-10-18, 21:40
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Följande är känt. Lotta kommer från skol- och förskoleföretaget Tellusgruppen, där hon är delägare och satt i styrelsen. Därför tycker tuffe-Uffe tydligen att hon är lämplig för att avgöra den kommunala skolans öde.

Endast i en blåbrun regering är sånt här möjligt.

Tanten ser en aning "erfaren" ut. Gick hon möjligen i "livets hårda skola" innan hon avancerade till skolkapitalist?

Vad vet vi mer om denna företagsamma kvinna?

De var tiden innan, nu är hon inte det
Citera
2022-10-19, 10:14
Medlem
tigerpus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
De var tiden innan, nu är hon inte det

Som med så många andra politiker, i många länder.
Vad tror du dom gör när dom får någon makt? Gynnar deras plånböcker så mycket dom kan.
Och det finns ju inget enklare sätt än svenska skattepengar
Citera
2022-10-23, 08:51
Medlem
billyblues avatar
Hon vet inte hur Litauens flagga (hon gissar på Sydamerika) ser ut samt heller inte vet vad som innefattar subtraktion. En idiot med andra ord.
Var det inte med Uffes regering som allt skulle bli så bra? "Bra" början i alla fall.

Håll till godo.
https://emalm.com/?v=H3DXL
Citera
2022-10-24, 13:19
Medlem
JohnMauss avatar
Är det här allt vi har om Lotta ”Ge hit din skolpeng” Edholm?

Vill höra snaskigt skvaller!
Citera
2022-11-03, 13:29
Lotta Edholm har pressträff idag, kl. 14:30 tillsammans med arbetsmarknads- integrationsminister Johan Pehrson och utbildningsminister Mats Persson.

Om regeringens förslag på budgetsatsningar inom skolområdet.
https://www.regeringen.se/pressmedde...-mats-persson/
Citera
2023-07-22, 00:27
Medlem
ScriptVoids avatar
Lotta Edholm satt i styrelsen för Tellusgruppen – medan barnen i skolan gick hungriga

Citat:
''Det som rapporteras är fullständigt oacceptabelt. Det är absolut inget som jag kände till då (om den snåla matbudgeten) och som skolminister anser jag att det inte är något som ska få förekomma.''

Säkert var det så. En underbar förebild till skolminister.
Citera
2023-07-22, 06:35
Medlem
AllthatLOOTs avatar
Hon verkar vara vidrig, och shit vilken ful kvinna. Vad har hon gjort nu då? Suttit och snålat igen med Tellus gruppen? Hon har förstört jävligt mycket tidigare också. Trött på häxan, avgå asap.
Citera
2024-01-15, 21:05
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2024-08-31, 12:46
Medlem
På rösten så låter vår skolminister Lotta Edholm som om hon är en storrökare.
Någon som har mer fakta om detta?
Citera
2024-09-01, 16:45
Medlem
Taufatts avatar
Hon var skolborgarråd eller vad det hette i Stockholm för ett par mandatperiod sedan. Så hon har varit skolpolitiker länge och sedan en tur i friskoleföretag så egentligen en bra bakgrund, sett både kommunala skolan och friskolan.
Citera
2025-02-26, 18:18
Medlem
Jag har länge varit övertygad om att Lotta Edholm är en transa, men nu när jag söker så hittar jag inget om det. Inte kan det väl vara så att det är en riktigt kvinna som döljer sig bakom den manhaftiga fasaden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in