2022-10-18, 11:56
Medlem
Predaking55s avatar
Min mus tappar kontakt med USBn tittsomttt
Har prvat 3 olika musar i alla USB portarna p datorn och det blir samma problem..
Tangetbordet dremot funkar i alla USB portarna utan problem dock

Det brjar bli ganska irriterande nu..

Nnsom vet vad felet kan vara?
Sitter med Win10.

Allla musar jag har ska vara felfria eftersom dom funkar p mina andra datorer.
Citera
2022-10-18, 12:27
Medlem
Skulle prova

1: Windows update och valfria updates

2: Uppdatera drivrutinerna

3: Sk efter Power Options - Se om USB Settings r Disabled och inte enabled (Kanske sparar strm who knows)

4: Device manager - ppna upp Universal Serial Bus controllers - hger klicka och uppdatera.

5: Device manager - ppna upp Universal Serial Bus controllers - kolla om den r bockad i fr att spara strm

6: Device manager - ppna upp Universal Serial Bus controllers - hger klicka och radera - starta om datorn fr att installera om.

7: Ominstallera Windows
Citera
2022-10-18, 12:30
Medlem
Megaforces avatar
Kolla att det inte sitter ngon annan usb-pryl som drar fr mycket strm (mer n det r tilldelat av usb-huben) eftersom vriga usb-anslutna enheter d kan bli disconnectade.
Citera
2022-10-18, 12:59
Medlem
Du borde kunna se i Event Viewer vad det det r som hnder (ur Windows synpunkt) nr den tappar kontakten. Jag vet inte exakt var USB-event loggas, kanske under Windows Logs -> System?

Nu googlade jag lite, och det verkar inte som att Windows loggar USB-event per default. S du kanske fr testa ngot av verktygen som nmns hr: https://superuser.com/questions/1096...e-event-viewer
Citera
2022-10-18, 16:13
Moderator
MondoBizarros avatar
vriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem