• 1
  • 2
2022-10-18, 06:33
Medlem
Relentlesslys avatar
SVTs publik håller på dö bort. Ingen över 40 ser på Aktuellt eller Rapport numera. Enda intressanta programmet man har gjort dom senaste 25 åren, är Uppdrag Granskning, men nu Josefsson borta. Programmen är under all kritik. Är typ karaoke stuk nu. Vem tittar på det?

Utlänningar ser inte på eländet. Var finns deras tittare?

SR går överhuvudtaget inte att lyssna på, dålig musik. Jag sätter på en skiva istället. Inte för att RixFM eller NRJ är direkt bättre.

Idag finns andra alternativ, vad är berättigandet att svenska skattebetalare göder dom med 8,6 mdr per år?

Varför får dom ett frikort? Vill jag se det går det att lösa digitalt

Public service är oxymoron. BBC gör kvalitetsprogram iallafall. SVT absolut inte.

Jag kör IP-TV och Netflix, varför skulle jag vilja betala för undermålig TV?
Citera
2022-10-18, 06:36
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
SVTs publik håller på dö bort. Ingen över 40 ser på Aktuellt eller Rapport numera. Enda intressanta programmet man har gjort dom senaste 25 åren, är Uppdrag Granskning, men nu Josefsson borta. Programmen är under all kritik? Är typ karaoke stuk nu. Vem tittar på det?

SR går överhuvudtaget inte att lyssna, dålig musik. Jag sätter på en skiva istället. Inte för att RixFM eller NRJ är direkt bättre.

Idag finns andra alternativ, vad är berättigandet att svenska skattebetalare göder dom med 8,6 mdr per år?

Public service är oxymoron. BBC gör kvalitetsprogram iallafall. SVT absolut inte.

Tyvärr så betalar du för skiten då du tvingas genom skatt...har du inte lagt märke till det?
Så ingen behöver titta på skiten..de får våra pengar ändå.
Senast redigerad av Honkenbonken 2022-10-18 kl. 06:38.
Citera
2022-10-18, 06:40
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Tyvärr så betalar du för skiten då du tvingas genom skatt...har du inte lagt märke till det?
Precis, med 9 miljarder i presstöd behöver man inga tittare eller lyssnare.

Men som svar på din fråga så kollar jag rubrikerna på SR för att se vad "fienden" pysslar med, för att sedan återgå till mina alternativa nyheter.
Citera
2022-10-18, 06:44
Bannlyst
SR / SVT håller väldig låg kvalité. Bruka lyssna lite på P4+ via smart högtalare och titta ibland på några Svenska långfilmer, annars är SVT bara en latrintunna som inte värd public service skatten.
Citera
2022-10-18, 06:50
Medlem
Citat:
SVTs publik håller på dö bort. Ingen över 40 ser på Aktuellt eller Rapport numera. Enda intressanta programmet man har gjort dom senaste 25 åren, är Uppdrag Granskning, men nu Josefsson borta. Programmen är under all kritik. Är typ karaoke stuk nu. Vem tittar på det?

SR går överhuvudtaget inte att lyssna på, dålig musik. Jag sätter på en skiva istället. Inte för att RixFM eller NRJ är direkt bättre.

P1 i SR är ett under av kvalitet i jämförelse med det mesta som publiceras utanför public service. Min stilla åsikt.
Citera
2022-10-18, 06:53
Medlem
Callebiltes avatar
Jag fattar inte hur den blå sidan kunde gå med på att omvandla tv licensen till skatt.. De vet ju att svensk media är ett riktigt kommunisttillhåll som endast bedriver vänsterpropaganda.

Helt sjukt.. det är som om Volvochefen hade accepterat att alla offentliganställda skulle köra saab...0
Citera
2022-10-18, 07:03
Medlem
Citat:

P1 kan väl ha lite intressanta saker ibland. Lyssnar dock nästan aldrig på det men "Filosofiska rummet" är väl halvmysigt. Finns lite till.

Vad beträffar SVT så har de ju några hyfsade program men det mesta är trams och skit dessvärre men det är så man får lite tittare som tittar dödfött material. Finns väl några sådana program jag själv följt dock så... Böda Camping eller vad programmet heter på femman.

UG var bra med Josefsson men ser det inte längre (om det finns?).

Fråga Lund är helt okej och det finns ju några sköna experter där.

Agenda som nöje var fjärde vecka kanske.

Svenska Nyheter - även om det tappat lite men kan de öka satiren några snäpp så. Det med Erdogan var skönt!

Draknästet och Tunna blå Linjen i brist på annat när man lägger sig.

Finns väl lite smått till som går lite då och då.

Sport kan de fortfarande producera och Vinterstudion är alltid en klassiker sen större mästerskap inom fotbollen även om det blir trolig bojkott från mig i år. Vet inte ens om SVTY sänder det längre tillsammans med TV4. VM mitt i vintern i ett korrupt land där man inte kan spela fotboll normal om man inte föddes i en eld! Kan det bli mer ointressant. Synd inga länder vågar bojkotta skiten - men är väl en kostnadsfråga då det hade varit dryga böter som kanske fällt ett helt förbund!
Citera
2022-10-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag fattar inte hur den blå sidan kunde gå med på att omvandla tv licensen till skatt.. De vet ju att svensk media är ett riktigt kommunisttillhåll som endast bedriver vänsterpropaganda.

Helt sjukt.. det är som om Volvochefen hade accepterat att alla offentliganställda skulle köra saab...0
Att det inte var så tidigare är dock konstigt. Det fanns mängder med människor som kollade på SVT (ja, räckte ha TV-mottagare eller liknande för att vara skyldig att betala) men inte betalade tv-licens. Jag var en av dessa och flera omkring mig var likadana. Uselt beteende men man växer upp sakta men säkert och blir bättre.

När det då ändå är en samhällsnytta (i grunden) som _ska_ göra ett bra jobb och det utnyttjas av stor del (ja, det räcker du glor på Aktuellt i 15 min) så kan man lika gärna ha det på skatten. Det var alldeles för mycket kladdande vad som sen räknades som tv-mottagare och det var väl även uppe i domstolen etc.

Varför betalar jag till kungen? Finns mängder med saker jag betalar skatt till som jag inte utnyttjar. Men sen kostar jag säkert en massa på andra områden så det går jämnt upp. Hetsa inte upp dig så mycket!

Det är inte som att Volvo skulle tvinga alla inom offentlig sektor att köra Saab. Vad är det för liknelse?
Citera
2022-10-18, 07:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Äldre , hjärntvättade och vänsterblivna ser på SVT och lyssnar på SR för att de prånglar
ut skit som dessa fårskallar är vana vid och tror på . Att tänka själv idag är en bristvara
och vi som gör det skall kallas troll, konspirationsteoretiker, idioter, foliehattar etc bara för att
ti inte tycker SD är nazister eller Trump är en nazist eller tror att alla invandrare kommer
avrättas om SD kommer in i riksdagen.

Jag kan sätta en röding på att inget muslimkräk kommer gasas ihjäl de närmsta 4 åren
till en följd av den allians som kommer styra Sverige framöver.
Citera
2022-10-18, 07:20
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Att det inte var så tidigare är dock konstigt. Det fanns mängder med människor som kollade på SVT (ja, räckte ha TV-mottagare eller liknande för att vara skyldig att betala) men inte betalade tv-licens. Jag var en av dessa och flera omkring mig var likadana. Uselt beteende men man växer upp sakta men säkert och blir bättre.

När det då ändå är en samhällsnytta (i grunden) som _ska_ göra ett bra jobb och det utnyttjas av stor del (ja, det räcker du glor på Aktuellt i 15 min) så kan man lika gärna ha det på skatten. Det var alldeles för mycket kladdande vad som sen räknades som tv-mottagare och det var väl även uppe i domstolen etc.

Varför betalar jag till kungen? Finns mängder med saker jag betalar skatt till som jag inte utnyttjar. Men sen kostar jag säkert en massa på andra områden så det går jämnt upp. Hetsa inte upp dig så mycket!

Det är inte som att Volvo skulle tvinga alla inom offentlig sektor att köra Saab. Vad är det för liknelse?
Jag skrev inte tvinga utan acceptera.

Att hela svenska MSM media är ett MP och kommunistnäste är väl knappast någon nyhet så min fråga var varför högern accepterade att folket ska betala skatt för att bli matade med vänstervriden propaganda. Det borde ha legat i högerns intresse att stänga ner detta vidriga propagandaorgan.
Citera
2022-10-18, 07:22
Medlem
8xxSeriess avatar
Brukar kolla rapport 19.30 för att få en liten update på nyheter. Man får givetvis ha med sig att deras nyheter ofta återspeglar deras egna politikska övertygelser.

Lyssnar jag på radio är det P1 främst för att de går lite djupare med olika händelser, P4 för att höra lokala nyheter ibland. P4 blir för mossigt dock efter en stund. Nyheter på kommersiell radio brukar suga kuk plus all jävla reklam. P3 är helt uteslutet.
Citera
2022-10-18, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Jag skrev inte tvinga utan acceptera.

Att hela svenska MSM media är ett MP och kommunistnäste är väl knappast någon nyhet så min fråga var varför högern accepterade att folket ska betala skatt för att bli matade med vänstervriden propaganda. Det borde ha legat i högerns intresse att stänga ner detta vidriga propagandaorgan.
Ja, du har rätt. Du skrev inte tvingade men blir det inte samma sak? När högern accepterade så tvingade man ju alla att betala det på skatten? Eller ser du någon skillnad där?

Ja, som du resonerar är tydligen högern inte så som du uppfattat dessa. De vill inte ha privat sjukvård rakt av, de vill inte ha privata skolor rakt av etc. Dvs, där du själv finansierar allt. Vill du ha det så är USA ett bättre land. Ledsen om de gjort dig besviken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in