Citat:
Ursprungligen postat av
Relentlessly
SVTs publik håller på dö bort. Ingen över 40 ser på Aktuellt eller Rapport numera. Enda intressanta programmet man har gjort dom senaste 25 åren, är Uppdrag Granskning, men nu Josefsson borta. Programmen är under all kritik. Är typ karaoke stuk nu. Vem tittar på det?
Utlänningar ser inte på eländet. Var finns deras tittare?
SR går överhuvudtaget inte att lyssna på, dålig musik. Jag sätter på en skiva istället. Inte för att RixFM eller NRJ är direkt bättre.
Idag finns andra alternativ, vad är berättigandet att svenska skattebetalare göder dom med 8,6 mdr per år?
Varför får dom ett frikort? Vill jag se det går det att lösa digitalt
Public service är oxymoron. BBC gör kvalitetsprogram iallafall. SVT absolut inte.
Jag kör IP-TV och Netflix, varför skulle jag vilja betala för undermålig TV?
P1 kan väl ha lite intressanta saker ibland. Lyssnar dock nästan aldrig på det men "Filosofiska rummet" är väl halvmysigt. Finns lite till.
Vad beträffar SVT så har de ju några hyfsade program men det mesta är trams och skit dessvärre men det är så man får lite tittare som tittar dödfött material. Finns väl några sådana program jag själv följt dock så... Böda Camping eller vad programmet heter på femman.
UG var bra med Josefsson men ser det inte längre (om det finns?).
Fråga Lund är helt okej och det finns ju några sköna experter där.
Agenda som nöje var fjärde vecka kanske.
Svenska Nyheter - även om det tappat lite men kan de öka satiren några snäpp så. Det med Erdogan var skönt!
Draknästet och Tunna blå Linjen i brist på annat när man lägger sig.
Finns väl lite smått till som går lite då och då.
Sport kan de fortfarande producera och Vinterstudion är alltid en klassiker sen större mästerskap inom fotbollen även om det blir trolig bojkott från mig i år. Vet inte ens om SVTY sänder det längre tillsammans med TV4. VM mitt i vintern i ett korrupt land där man inte kan spela fotboll normal om man inte föddes i en eld! Kan det bli mer ointressant. Synd inga länder vågar bojkotta skiten - men är väl en kostnadsfråga då det hade varit dryga böter som kanske fällt ett helt förbund!