• 1
  • 2
2022-10-17, 21:34
Bannlyst
Har idag timavtal med Skellefteå kraft. Finns det någon skillnad att ha det med typ Tibber. Låter som det är en till nivå som skall betalas eller har jag missat något ?
Citera
2022-10-17, 21:36
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Har idag timavtal med Skellefteå kraft. Finns det någon skillnad att ha det med typ Tibber. Låter som det är en till nivå som skall betalas eller har jag missat något ?

Nätavgiften?
Citera
2022-10-17, 21:38
Medlem
che3s avatar
Citat:
Tibber är som vilket elbolag som helst att de har en egen app är inget unikt det har de flesta bolag numera.
Du är väl medveten om att om du bundit upp dig hos ditt bolag nu så kan du inte byta, ja du kan byta men det kostar
Citera
2022-10-17, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Tibber är som vilket elbolag som helst att de har en egen app är inget unikt det har de flesta bolag numera.
Du är väl medveten om att om du bundit upp dig hos ditt bolag nu så kan du inte byta, ja du kan byta men det kostar

Jag har rörligt avtal. Undrar bara vad Tibber tillför ? Har dom lägre timpris på el eller påverkas överföringen? Blir inte riktigt klok på detta ! Har Tibber egen el eller köper dom av andra ?
Citera
2022-10-17, 21:44
Medlem
che3s avatar
Citat:
Jag har rörligt avtal. Undrar bara vad Tibber tillför ? Har dom lägre timpris på el eller påverkas överföringen? Blir inte riktigt klok på detta ! Har Tibber egen el eller köper dom av andra ?
Om de har lägre priser så får du jämföra med ditt nuvarande bolag, överföringen påverkas inte alls, du har en nätägare och den kan du aldrig byta. ja enbart om du flyttar då
Citera
2022-10-17, 21:48
Medlem
xXoyKillSss avatar
kolla rebel ist
Citera
2022-10-17, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
kolla rebel ist
Såg något om det, har du någon erfarenhet?
Citera
2022-10-17, 22:09
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Såg något om det, har du någon erfarenhet?

Ja, har rebel som elhandel, så jädra smidigt att det inte finns, har en fast månadskostnad beräknat på boyta samt årsförbrukning i mitt fall 38 kr, elen får jag för exakt samma pris som det köps in, inga krångligheter eller dolda kostnader.

Det är digital baserat så räkna med att det inte är samma system med ringa kundtjänst och kö, utan du mailar eller skriver via sociala medier vid frågor och behövs det ringer de dig. Inga appar eller anställda som är helt onödiga, bara ren enkel billig el
Citera
2022-10-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ja, har rebel som elhandel, så jädra smidigt att det inte finns, har en fast månadskostnad beräknat på boyta samt årsförbrukning i mitt fall 38 kr, elen får jag för exakt samma pris som det köps in, inga krångligheter eller dolda kostnader.

Det är digital baserat så räkna med att det inte är samma system med ringa kundtjänst och kö, utan du mailar eller skriver via sociala medier vid frågor och behövs det ringer de dig. Inga appar eller anställda som är helt onödiga, bara ren enkel billig el
Blir det så mycket billigare?
Bor du i hus?
Kundtjänst är ju inte så noga, där är det i mitt fall e-on som har hand om själva elproblemen och skåpet.
Får nog titta mer på det.
Är lite sådär med timavtal på vintern när man inte kan påverka värmen jättemycket.
Citera
2022-10-17, 22:19
Medlem
Det som kan skilja är väl rörliga påslag och månadsavgifter, rörliga kostnader kommer att påverka moms
påslaget olika också.

Tibbers idé är väl att styra smarta apparater så att dom använder el när den är billigare under dygnet.

Tycker det är svårt att jämföra timprisavtal.
Citera
2022-10-17, 22:25
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prutten12
Blir det så mycket billigare?
Bor du i hus?
Kundtjänst är ju inte så noga, där är det i mitt fall e-on som har hand om själva elproblemen och skåpet.
Får nog titta mer på det.
Är lite sådär med timavtal på vintern när man inte kan påverka värmen jättemycket.

Med tanke på att de varken har administratörer,receptionister, 100+ kundtjänsarbetare etc så leder det till billiga priser, de har inte personal som lever på dina pengar. Bor i stor lägenhet, 75 kvm
Citera
2022-10-17, 23:55
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Var in och kollade rebel dom är inte billiga med tanke på att dom inte har några anställda, flashiga lokaler etc etc. Hittade andra bolag som var betydligt billigare. Så du har blivit lurad. Med tanke på att du bor I lgh så gör det inte så stor skillnad. Värre för dom som bor i hus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in