2022-10-17, 20:36
Medlem
Jag tycker inte att europeiska länder ska hjälpa länder i Afrika. På grund av ras, kulturella och övergripande samhälleliga skillnader. De kan hjälpa varandra. Ska alla bara hålla sig till sina egna på allt och låta var och en utvecklas naturligt? inte vårt problem försök inte göra det så. Jag tycker att det ska vara noll kommunikation . livet är antingen för lätt eller för svårt medvetande påverkar andra ppls sinne bön huvudvärk etc grejor detta kommer att avgöra allt
Senast redigerad av ForumsHack 2022-10-17 kl. 20:58.
Citera
2022-10-17, 22:14
Medlem
bör inte tillåtas dra nytta av västerländsk kunskap
Citera
2022-10-17, 22:31
Medlem
barkenarots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Ska alla bara hålla sig till sina egna på allt och låta var och en utvecklas naturligt?

Egentligen inte enbart. (1 Timoteusbrevet 5:8)
Men eftersom Sveriges förra regering betedde sig "värre än otrogna" framstår det som en politisk nödvändighet att under en följd av mandatperioder låta bli att försöka hjälpa avlägsna folk, dels av fördelningsskäl, dels för att återgå till en kultur där vi har egna dörrar att sopa framför så vi kan sopa rent framför egen dörr innan vi börjar utbilda främmande nationer i hur man misslyckas med att införa demokrati.
Citera
2022-10-18, 01:59
Bannlyst
Det finns också alltid avvägningar som dom gör, det kan vara sanktioner och sånt. Men dom passerar alltid dessa.
Citera
2022-10-18, 02:08
Medlem
Då fortsätter jag med nästa citat från samma bok!

Citat:
17Varna dem som är rika i den här världen att inte skryta och inte sätta sitt hopp till något så osäkert som rikedomar. Uppmana dem att istället lita på Gud, som ger oss allt vi behöver för att kunna njuta av livet. 18Säg åt dem att göra gott mot andra människor, så att de blir rika på goda gärningar istället, och uppmana dem att vara generösa och dela med sig av det de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in