Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag hade gärna röstat för ett neutralt / fredsvänligt alternativ, som många andra i tråden påtalat.

Däremot har jag följt den stora tråden om kriget här och många som är Pro-Ukraina verkar fira när även civila ryssar dör (nu senast med informationen att ett militärflygplan kraschade i ett bostadshus).

Dessutom så har jag i samma tråd försökt belysa information som inte kommit fram i Västmedia och då skriver man att att jag är ryss. När jag efterfrågat mer neutrala källor har jag blivit bemött med tystnad. Detta skriver man till mig, en person som i våras ringde runt och frågade hur man som frivillig skulle göra för att kriga på Ukrainas sida.

Otroligt låg och oseriös nivå i diskussionen, som medfört att jag fått mer sympati för Rysslands sida. Grattis till er! Detta alltså samtidigt som jag tycker både Ryssland och Ukraina har brist på demokrati, men folket i båda länderna är otroligt vettiga.

I vilket fall, av anledningar jag motiverat här ovan, så valde jag till slut att rösta för Rysslands-alternativet, inte minst för att piska dessa oseriösa och osympatiska personerna på fingrarna.
Är det svårt att förstå att det inte är ”neutralt” nånstans att förespråka någon annan lösning på konflikten än att Ryssland lämnar de invaderade och annekterade områdena?

Därefter kan man sätta sig och förhandla kring hur man ska skapa en bestående lösning för fred.
Citera
2022-10-17, 21:06
Medlem
På trådarna på flashback känns det som en majoritet älskar Putin och Zovjet. Helt jämförbart med hur många vaccinhatare det fanns under pandemin. Det är väldigt ofta samma människor. Mest MENA och ett lågt antal rättshaverister

I verkliga livet har jag bara pratat med en Zovjet-vän, och då var det en serb. Det finns helt enkelt inga svenskar i normalt liv, som uppskattar Putin. Tilläggas skall att jag röstat SD i många år och jag känner många med samma värderingar, men alla avskyr KGB-Putin. (Dessutom är alla vaccinerade.)
Citera
2022-10-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Ja det är ju en fin svensk tradition att förhålla sig neutral i valet mellan frihet och fascism. Vare seg det är Tyskland eller Sovjet som står för fascismen.
Sveriges historia av neutralitet är opportunistisk feghet och inget annat. Det var inte så att man inom SAP och borgerligheten betraktade Nazityskland eller Sovjetkommunisterna som lika goda som det västliga alternativet men snarare att man tyckte det var fördelaktigt att vara mitt emellan.

Det är bara en illusion att man skulle behöva välja mellan fascism a'la USA eller a'la Ryssland.
Fixa till Sverige istället. Schweiz är bästa förebilden som jag ser det, (trots att de fortfarande inte har kastat ut WEF från Davos).
Senast redigerad av ManManne 2022-10-17 kl. 21:11.
Citera
2022-10-17, 21:17
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Alla förbannar Putin. Ukraina var endast en del av de storslagna planerna som Putin hade. Han kanske fick lite för bråttom bara när det fanns risk att Ukraina skulle gå med i NATO.

Återställa det stora Ryssland är Putins våta dröm. Därför är det så viktigt att ryssarna går på pumpen ordentligt nu.

EUs ledare förbannar sig själva att de tillät sig bli så beroende av Ryssland och att de tillät Putin att annektera Krim.
Nice, så du kände till Putins planer? Så pass nära vän med honom? Berätta mer
Citera
2022-10-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaymuneN
Nice, så du kände till Putins planer? Så pass nära vän med honom? Berätta mer
Läs på lite. Lyssna inte minst på Rysslands statsTV.

Den här är rätt bra med. Men såklart, det är MSM så det litar du inte på. Tyvärr för dig så är det saker Putin själv har sagt som tas upp:
https://poddtoppen.se/podcast/284288...storisk-hjalte
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2022-10-17 kl. 21:24.
Citera
2022-10-17, 21:31
Medlem
svennebabbians avatar
klart jag står på befriaren putins sida. han försvara dom utsatta minoriteten i ukraina från smutsiga ukronazigrisarna som mördat civila sedan 2014. och hoppas Ziegheilensky får smaka på bly så snart som möjligt och att kriget slutar snabbt med fred i ett land utan smutsiga nazistgrisar.

omröstingen ger en bra indikation på att det är många smutsiga ukronazitroll som runkar febrilt när Zieghailensky öppnar matintaget.
Citera
2022-10-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Alla förbannar Putin. Ukraina var endast en del av de storslagna planerna som Putin hade. Han kanske fick lite för bråttom bara när det fanns risk att Ukraina skulle gå med i NATO.

Återställa det stora Ryssland är Putins våta dröm. Därför är det så viktigt att ryssarna går på pumpen ordentligt nu.

EUs ledare förbannar sig själva att de tillät sig bli så beroende av Ryssland och att de tillät Putin att annektera Krim.
EU brydde sig inte ett jävla skvatt om ukraina för ett år sedan.
Nu försöker alla bara spela spelet.
Men snart tryter tålamodet.
Inga mer besök till livie..polen..eller kiev.
Det var bara kul i början.
Nu har dom tröttnat.
Citera
2022-10-17, 21:38
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu har dom tröttnat.
Tycker du att det är fel att ukraina får support av EU?
Citera
2022-10-17, 21:44
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBurrito
Får man inte vara neutral? Isåfall stödjer jag Ukraina.

Zilenski skickar ett stort GRATTIS och hejarop till Ulf Krizterzzon. Zilenski är väl ute för att smörja sej till nya vapengåvor. Jag tror att Zilenski säljer vapen till ett tredjeland som har fått nej till vapenköp i Väst.
Zilenski är inte dummare än att han skor sej själv och sin familj när han får såna gratischanser. Dom chanserna dyker upp dagligen nu. En mycket allvarlig anklagelse. Jag vet det. Men nån måste säga det som så många tänker.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=972854
Senast redigerad av Starback 2022-10-17 kl. 21:47.
Citera
2022-10-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennebabbian
klart jag står på befriaren putins sida. han försvara dom utsatta minoriteten i ukraina från smutsiga ukronazigrisarna som mördat civila sedan 2014. och hoppas Ziegheilensky får smaka på bly så snart som möjligt och att kriget slutar snabbt med fred i ett land utan smutsiga nazistgrisar.

omröstingen ger en bra indikation på att det är många smutsiga ukronazitroll som runkar febrilt när Zieghailensky öppnar matintaget.

Det är Putin och Ryssland som är orsaken och som sett till att ryssvänliga Ukrainare inte är omtyckta i Ukraina. De ryssar som tyckte de plågades i Ukraina har kunnat flytta till Ryssland när som helst. Ryssar har ett eget land.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-10-17 kl. 21:50.
Citera
2022-10-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Zilenski skickar ett stort GRATTIS och hejarop till Ulf Krizterzzon. Zilenski är väl ute för att smörja sej till nya vapengåvor. Jag tror att Zilenski säljer vapen till ett tredjeland som har fått nej till vapenköp i Väst.
Zilenski är inte dummare än att han skor sej själv och sin familj när han får såna gratischanser. Dom chanserna dyker upp dagligen nu. En mycket allvarlig anklagelse. Jag vet det. Men nån måste säga det som så många tänker.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=972854
Tycker inte du Ukraina ska ha vapen att slåss mot ryssarna? Varför inte i så fall?
Citera
2022-10-17, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Nu har dom tröttnat.

Du tror inte det har med den fascistiska invasionen att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in