2022-10-17, 14:45
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Passa på att fira och njut...tror dock inte att den här regeringen blir värst långvarit.

Det finns för många vattendelare inom L och SD.
Och varje beslut Ulf kommer att ta, kräver JÅs medgivande och det bådar inte gott.
Jag tror vi får göra en åtskillnad mellan ideologisk politik och praktisk politik. Och väldigt mycket av den politik som SD nu fått igenom kommer direkt hjälpa L med deras politik. Färre asylsökande och färre lågutbildade arbetskraftsinvandrare och fler eller lika många som idag högutbildade arbetskraftsinvandrare kommer innebära en stor lättnad för svenska skolan.
Citera
2022-10-17, 14:51
Medlem
Suecotes avatar
Om vi bortser från alla vänstermuppar som sitter och håller tummarna för att Maggan ska komma tillbaka i triumf om några veckor i en palatskupp och återinrätta diktaturen, finns det många anledningar att känna glädje och förhoppning. DDR 2.0 verkar äntligen vara på väg mot en normalisering, drygt 30 år efter sin föregångare.

Den blågula alliansen har understrukit att de jobbat på en överenskommelse som inte bara ska hålla till nästa val, utan längre än så. Rom byggdes inte på en dag, och Sverige kan inte heller helas och läkas på fyra år. Det krävs längre än så att bygga upp det som vänstern rivit ner. I det här fallet lumpar jag ihop Reinfeldtregimen med vänstern, eftersom de överlät migrationspolitiken åt MP; som borde vara deras diametrala motsats i politiken.

Tidöavtalet (=oket=oktoberevangeliet!) är ju de punkter de har kommit överens om. Självklart kommer det uppstå diskussioner om andra sakfrågor, då får dessa lösas i parlamentarisk ordning. Även om vänstern sitter och önskar och håller tummarna tror jag inte att denna regering inkl. SD kommer att spricka vid första hindret. Skulle Uffe få för sig att nappa på Maggans flört vore det slutet på hans politiska karriär. Då skulle nog även de mest liberala moderaterna göra uppror.

L förklarade ju redan innan omröstningen att de skulle rösta grönt. Vilket de mangrant gjorde. Det är väl ett bevis på att de fattat nu att deras chans att få inflytande i politiken innebär att bita i det sura äpplet ibland. De får plats i regeringen, vilket de förmodligen inte skulle fått hos Maggan (möjligen som muta för att byta sida, bara).

L är det svagaste kortet, ja. Jag har dock en from förhoppning att C kan ta sitt förnuft till fånga när häxan Lööf äntligen släpper greppet, och partiet kan återgå till den goda sidan igen. Det finns många inom C som vill åt det hållet, förhoppningsvis nu stärkta när höstlööfet äntligen faller och Sverige får en ny politisk inriktning
Senast redigerad av Suecote 2022-10-17 kl. 15:01. Anledning: stavfel
Citera
2022-10-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Jag såg bilden innan GP låste artikeln, men den dyker nog upp på nätet igen under dagen.
Du kan ju beskriva med egna ord
Citera
2022-10-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Att komma igång med planering och uppbyggnad av nya kärnkraftverk är verkligen hälsosamt för Sverige, men hur lång tid kan det egentligen ta innan ett sprillans nytt kärnkraftverk är helt färdigbyggt och redo att sättas i bruk?

Först ska man sätta sig vid planeringsbordet och det lär ju inte heller gå på en kvart direkt. Nya kärnkraftverk lär ju inte stå färdigbyggda under denna mandatperiod, eller?

Jag har ingen aning, därför jag frågar.

Den senaste kärnkraftsanläggningen som togs i bruk (som jag känner till) är Barakah-anläggningen i Abu Dhabi. Upphandlingen var klar i december 2009 och anläggningen togs i kommersiellt bruk 2021. Kan tilläggas att denna anläggning är större än svenska kärnkraftverk, och motsvarar ungefär Forsmark och Ringhals tillsammans effektmässigt.
Citera
2022-10-17, 14:55
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Du kan ju beskriva med egna ord
En gänglig rödlätt, vit kille i t-shirt och jeans.
Citera
2022-10-17, 14:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Den senaste kärnkraftsanläggningen som togs i bruk (som jag känner till) är Barakah-anläggningen i Abu Dhabi. Upphandlingen var klar i december 2009 och anläggningen togs i kommersiellt bruk 2021. Kan tilläggas att denna anläggning är större än svenska kärnkraftverk, och motsvarar ungefär Forsmark och Ringhals tillsammans effektmässigt.

Ja det går bara man vill. Lägg därtill att Abu Dhabi är självförsörjande på energi redan, men de inser att för att uppnå klimatmål behövs koldioxidfri energiproduktion.

Tilläggas kan göras att den snabbaste reaktor som byggts i Sverige tog ca 4 år, i Oskarshamn.
Citera
2022-10-17, 14:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Hur lång tid tog dom svenska reaktorerna som vi har kvar idag att bygga?
Citera
2022-10-17, 15:08
Medlem
Readyfreddies avatar
Grattis Lilleman!

Fast framförallt grattis till Jimmie som lyckats manövrera bort sossar, kommunister och miljötalibaner från makten.

Fint att Pehrson håller sitt partis fåntrattar i ett hårt grepp.

En skrikande vegansk sojagosse var en fin bonus.

Står ändå fast vid att man kommer behöva locka över C till blocket i framtiden. Sveriges "maktgranskande och helt neutrala" "journalist"kår kommer marinera den stackars svensken i vinklade nyheter framöver.

Vi på Flashback får också fortsätta arbetet mot vänsterns lögner och missinformation. Utan oss hade Magda suttit kvar.
Citera
2022-10-17, 15:16
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Har du läst Tidöavtalet? Det är en rätt rejäl lump men väl läsvärd. Man beskriver ingående hur samarbetat ska fungera, både ideellt och i praktiken. Jag har förtroende för att man ror detta i land och för att JÅ och Pehrsson har koll på sina riksdagsmän.

Tillägg: avtalet finns i sin helhet tillgängligt på bland annat liberalernas hemsida: https://www.liberalerna.se/wp-content/uploads/tidoavtalet-overenskommelse-for-sverige-slutlig.pdf
Ha ha lump och ideellt.Förstår du ens vad du skriver.
Citera
2022-10-17, 15:20
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Kristersson har verkligen svängt i SD frågan. Från motståndare till att numera sympatisera med SD. Men det är kanske makten han vill åt bara. Vem vet.
Oavsett kommer Åkesson nu få igenom bra politik för Sverige. Så man får vara glad.
Skojar du... Självklart är det så. Han är vid sina drömmars mål. Reinfeldt och Kristersson är rivaler ända sedan ungdomsförbundet och nu får han sin revansch i någon mån efter att ha levt i skuggan av Reinfeldt. Två psykopater och globalister, beundrade av en stor del av den efterblivna befolkningen.
Citera
2022-10-17, 15:22
Medlem
Oavset hur resultatet bli, man kan inte ha en S regering varje 4 år för att den är det "normala", trots allt bara 30% röstar för S numera, jämfört med 60-70 år sedan när de kunde kamma hem 40%. Låt oss ser hur det utvecklas över de nästa 4 år...kan vara intressant.
Citera
2022-10-17, 15:22
Medlem
Soterns avatar
Jag tror att Henrik Arnstad redan sitter och skriver på sin nya bok "När fascismen kom till Sverige".
Har förresten Jan Guillou börjat packa? Han skulle ju flytta från Sverige om den nya fascistregimen tillträdde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in