2022-10-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Ja, de senaste 8 årens vanstyre med import av all världens avskum.
senaste 40 åren
Citera
2022-10-17, 22:44
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Partiet är skapat av personer med Nazistiska kopplingar. Sen har vi personer som Anders Stacke (Vit makt rörelsen), Jonas Lingvärn (Vit makt, Blood & Honour), Johan Andersson, Joakim Grantén, Pierre Lindvall.

SD är så brunsmetat, hur än mycket de gör sken av att "ta avstånd" har de Nazistiska kopplingar...Sminkar man en Gris, är det fortfarande bara en Gris.

Antar att du tycker att C är ett nazistparti också då? Brukar inte se dig kalla vänstersidan för "de Rödbruna"?
Citera
2022-10-17, 22:54
Medlem
Citat:
De största förlorarna, är det Svenska folket!
Varför vill du att svenska folket ska fortsätta lida så som dom gjort dom senaste 8 åren ? Vad ligger bakom hatet mot människor i detta land ?
Citera
2022-10-17, 22:56
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Vi får se när de BlåBRUNAS förslag ska klubbas igenom i Riksdagen

De blåbruna? Du kanske är lite färgblind, men du behöver inte känna dig ensam eller mindre värd för det. Det finns många andra färgblinda också. Själv hittar jag inga bruna färger i någon av deras logotyper, men så har jag ju en syn och färgseende som är på topp.

Det närmsta man kan komma brunt i sammanhanget är dina läppar och tunga möjligen, efter all rövslickeri av de rödgröna
Citera
2022-10-17, 23:17
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Haha dagens garv!
Citera
2022-10-17, 23:26
Medlem
Citat:
😂😂 ja under dom senaste 8 årens vanstyre. Helt rätt, äntligen kanske det kan bli en förändring.
Citera
2022-10-17, 23:39
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Riksdagen har röstat för Ulf Kristersson som ny statsminister!

Till skillnad från utgående regering har Kristersson inte bara tolererats av riksdagen utan vunnit en majoritet av riksdagens aktiva stöd, om än med liten marginal.

Allting sänds på TV 2!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022

Vad tror vi om detta då? Kommer man lyckas driva igenom Tidöavtalets alla punkter?

Och vidare, hur firar vi detta, gott folk? Vilken flaska har du hållit kyld för just detta tillfälle?
Självklart kommer han inte att lyckas med allt på Tidöavtalet.
Dels så måste han ha lurat SD ganska ordentligt för nästan inget av det som de kräver är möjligt att genomföra eller skapar stor ovisshet kring huruvida Sverige kommer att dras inför internationella dom stolar. Jag är ganska säker på att Sverige redan aviserat att vi ska ta emot minst 4 000 kvotflyktingar vilket Kristersson säkert vet och därför valde han att säga till SD att skriva in en betydligt mindre siffra i avtalet.

Likaså vet ju Kristersson, vilket han inte uppgav innan valet för att slippa hamna under 15 procent, att det krävs en hel del utredningar både kring migration och kriminalitet. I själva verket så har ju SD och M forskningen emot sig vad det gäller hårdare straff. Därför måste de försöka göra en ny utredning där de ger direktiv om vilka slutsatser den kan dra eller ställer rätt frågor som det också heter.

Själv dricker jag isvatten och häller över mig vid behov för att lugna känslorna.
Citera
2022-10-18, 01:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Vi får se när förslagen ska klubbas igenom i riksdagen. Lycka till...
Citat:
Jag säger bara Lycka till, när förslagen ska klubbas i riksdagen

Marginalen kan öka när Annie slutar, C kanske går över till moderaterna igen. De brukar byta sida efter valet.
Citera
2022-10-18, 01:42
Medlem
flytandelyckas avatar
Att UK lyckades bli statsminister är det bästa som hänt eftersom att nu kan han hota Liberalerna med att utlysa nyval om någon i den liberala riksdagsgruppen skulle gå emot partilinjen. Då är Liberalerna dödsdömda då de inte kommer in i riksdagen utan stödröster samt är ekonomiskt barskrapade.
Citera
2022-10-18, 08:02
Medlem
Nisse71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Att komma igång med planering och uppbyggnad av nya kärnkraftverk är verkligen hälsosamt för Sverige, men hur lång tid kan det egentligen ta innan ett sprillans nytt kärnkraftverk är helt färdigbyggt och redo att sättas i bruk?

Först ska man sätta sig vid planeringsbordet och det lär ju inte heller gå på en kvart direkt. Nya kärnkraftverk lär ju inte stå färdigbyggda under denna mandatperiod, eller?

Jag har ingen aning, därför jag frågar.
Finland köpte sitt senaste kärnkraftverk från Ryssland vilket inte borde vara möjligt idag. Det enda land som ha kompetens att bygga kärnreaktorer i vårat närområde är Frankrike. Med tanke på alla överklagande som sker torde byggtiden för nytt kärnkraftverk blir åtminstone 15-20 år innan det kan vara i drift.
Citera
2022-10-18, 08:04
Medlem
Nu är de ansvariga för detta förstörda land borta från makten.

Ann Slöjan Linde
https://youtu.be/odadq5aznV0

Mikael Damberg

Peter Lögnaren Hultqvist
https://youtu.be/_rl29jUHJMk

Tomas Kåtbocken Eneroth

Morgan Fifflaren Johansson

Anders Islamisten Ygeman

Annika Apan Strandhäll

Ardalan Iranälskaren Shekarabi

Hejdå
Citera
2022-10-18, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Att UK lyckades bli statsminister är det bästa som hänt eftersom att nu kan han hota Liberalerna med att utlysa nyval om någon i den liberala riksdagsgruppen skulle gå emot partilinjen. Då är Liberalerna dödsdömda då de inte kommer in i riksdagen utan stödröster samt är ekonomiskt barskrapade.
När han blivit vald med så tajt marginal skulle han knappast riskera sin maktplats med nyval.
Iom det nu blev tydligt hur stor makt SD får är det ju mer sannolikt att oppositionen skulle öka än att blåbruna skulle göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in