• 2
  • 3
2022-10-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Det skedde en våldtäkt i veckan när Sverige hade 100 000 utomeuropeiska invandrare.
Nu när vi har tre miljoner sker det följaktligen flera våldtäkter om dagen.
För det första har vi ingen aning om GM:s etnicitet.
Resten är draget ur röven.

Skulle vi ha 3 miljoner medborgare födda utanför Europa?

En våldtäkt i veckan
Citera
2022-10-17, 19:06
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fy helvete. Nu sov jag visserligen när detta hände men igår kväll var det ju storm här i Göteborg. Var det samma under natten så hördes antagligen inte hennes skrik genom den dånande vinden.

Dessa jävla svin bryr sig inte ens om att smyga på offer på avsides mörka platser längre. Mitt på Avenyn går lika bra i dagens Sverige. Fy fan.

Du är inne på ett intressant spår här. Om det var storm så är det svårt att höra när det är stark vind. Våldtäktsmannen var förmodligen medveten om detta.
Citera
2022-10-17, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EiraThunberg
Du är inne på ett intressant spår här. Om det var storm så är det svårt att höra när det är stark vind. Våldtäktsmannen var förmodligen medveten om detta.
Det var inte storm igår natt i Göteborg, jag var ute på natten. Däremot blåste det en del under eftermiddagen och kvällen men vinden mojnade till natten. Sen skedde nog våldtäkten runt hörnet av Park Lane och det finns en park där (Lorensbergsparken) och det är inte många som rör sig där sent på natten. Är man göteborgare så känner man till den parken och att den ligger avsides, för att vara mitt i Göteborg, och att det inte är många som rör sig där, i alla fall inte en söndag natt. Detta var naturligtvis våldtäktsmannen medveten om. Mitt tidigare inlägg i tråden:

(FB) Kvinna våldtagen vid Kungsportsavenyn - Göteborg (2022-10-17)
Citera
2022-10-17, 21:41
Medlem
Lite häpen, hur kommer det sig att media tar upp just denna våldtäkten?

Varför plockar men just detta russin ur kakan?

Kan det vara så att signalementet på misstänkt gärningsman är ariskt?
Citera
2022-10-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

För att nån journalist har fått nys om det. Svårare än så är det nog inte.
Citera
2022-10-18, 13:14
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aibut
Det var inte storm igår natt i Göteborg, jag var ute på natten. Däremot blåste det en del under eftermiddagen och kvällen men vinden mojnade till natten. Sen skedde nog våldtäkten runt hörnet av Park Lane och det finns en park där (Lorensbergsparken) och det är inte många som rör sig där sent på natten. Är man göteborgare så känner man till den parken och att den ligger avsides, för att vara mitt i Göteborg, och att det inte är många som rör sig där, i alla fall inte en söndag natt. Detta var naturligtvis våldtäktsmannen medveten om. Mitt tidigare inlägg i tråden:

(FB) Kvinna våldtagen vid Kungsportsavenyn - Göteborg (2022-10-17)

Jaha, ok. Så finns det någon mer info om det här fallet. Var den här kvinnan kraftigt berusad? Vad gjorde hon i en avsides park så sent?
Citera
2022-10-18, 16:53
Medlem
Citat:
Jaha, ok. Så finns det någon mer info om det här fallet. Var den här kvinnan kraftigt berusad? Vad gjorde hon i en avsides park så sent?
Den info som finns är det som GP skrev. Citat:

Kvinnan ska ha befunnit sig på en restaurang där en man sagt till kvinnan att hennes kompis befinner sig runt hörnet. Utanför restaurangen våldtog han kvinnan och lämnade sedan platsen.

Våldtäktsmannen har alltså sagt till tjejen att hennes kompis var i parken och att dom skulle gå dit för att möta upp henne. Att tjejen trodde på det är inte konstigt då dom som är på Park Lane ofta håller till runtomkring Park Lane och i parken som är direkt runt hörnet om Park Lane. Speciellt sommartid när det är varmt kan det vara fullt med folk från Park Lane som går ut för att röka och som står dels på trottoaren utanför Park Lane och i parkområdet som är alldeles bakom. Det finns även en utgång från Park Lane "Bakfickan" på baksidan ut mot parken med några barbord och en bänk där man kan sitta med sin öl. Klicka på bilden i kartan så ser du Bakfickan och bilden kan roteras för att se Lorensbergsparken.

https://maps.app.goo.gl/nYpBZDwv6e8RNDR46
Senast redigerad av Aibut 2022-10-18 kl. 17:02.
Citera
2022-10-18, 17:03
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Den info som finns är det som GP skrev. Citat:

Kvinnan ska ha befunnit sig på en restaurang där en man sagt till kvinnan att hennes kompis befinner sig runt hörnet. Utanför restaurangen våldtog han kvinnan och lämnade sedan platsen.

Våldtäktsmannen har alltså sagt till tjejen att hennes kompis var i parken och att dom skulle gå dit för att möta upp henne. Att tjejen trodde på det är inte konstigt då dom som är på Park Lane ofta håller till runtomkring Park Lane och i parken som är direkt runt hörnet om Park Lane. Speciellt sommartid när det är varmt kan det vara fullt med folk från Park Lane som går ut för att röka och som står dels på trottoaren utanför Park Lane och i parkområdet som är alldeles bakom. Det finns även en utgång från Park Lane på baksidan ut mot parken med ett fåtal barbord och en bänk där man kan sitta med sin öl.

Jaha, så själva restaurangen är i anslutning till parken. Samt att han lurade henne till utsidan. Det är dock märkligt att han lyckades våldta henne, utan att någon hörde något.
Citera
2022-10-18, 17:17
Medlem
Citat:
Jaha, så själva restaurangen är i anslutning till parken. Samt att han lurade henne till utsidan. Det är dock märkligt att han lyckades våldta henne, utan att någon hörde något.
Ja, det kan tyckas konstigt att ingen hörde något. Våldtäktsmannen chansade väl på att ingen skulle komma förbi där mitt i natten en söndagskväll. Han kanske höll för hennes mun så hon inte kunde skrika eller hotade henne också. Jag spekulerar och man har ju hört att kvinnor som utsätts för våldtäkt kan bli som paralyserad av skräck och inte alltid agerar rationellt, till exempel som att skrika för full hals.

Jag redigerare mitt inlägg ovan och la till en länk till Google Maps som visar parken bakom Park Lane med "Bakfickan".
Citera
2022-10-18, 17:22
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ja, det kan tyckas konstigt att ingen hörde något. Våldtäktsmannen chansade väl på att ingen skulle komma förbi där mitt i natten en söndagskväll. Han kanske höll för hennes mun så hon inte kunde skrika eller hotade henne också. Jag spekulerar och man har ju hört att kvinnor som utsätts för våldtäkt kan bli som paralyserad av skräck och inte alltid agerar rationellt, till exempel som att skrika för full hals.

Jag redigerare mitt inlägg ovan och la till en länk till Google Maps som visar parken bakom Park Lane med "Bakfickan".

Du har en poäng där. Jag tänkte mer på att det borde ha funnits gäster i restaurangen, som borde ha hört något eller sett något. Fast som du säger, alla reagerar inte rationellt i en sådan situation.
Citera
2022-10-18, 19:59
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Jag reagerade på att man lyssnar på en främmande man som säger att hennes kompisar väntar runt hörnet....
Nu var det singularis av kompisar som angavs i texten så troligen har kompisen gått på toa och då visste MGM att han skulle ta chansen.
Citera
2022-10-19, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker

Vilka andra överfallsvåldtäkter hade de istället kunnat rapportera om, menar du?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in