2022-10-28, 19:50
Medlem
Mycket prat om huruvida mobilen är upphittad eller inte

Detta postades av lindblomsgrön igår:
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Efter telefonsamtal med en granne i huset till JJ har jag dessa uppgifter.
1 Grannen känner en kusin till TT och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden.
2 Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
3 Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
4 Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade JJ till McD.
5 Tyst i huset brukar det aldrig vara.
6 Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.

Som vi ser har detta vittnesmål visat sig vara väldigt trovärdigt.

Samtidigt skriver VP idag:

- Enligt en källa till VP har polisen inte fått indikationer på att det ska finnas en kropp utan att man i första hand vill sänka nivåerna för att hitta personliga tillhörigheter såsom väska, klädesplagg och eller Toves mobiltelefon.

Vilket gör att man kan göra tolkningen att polisen inte hat hittat mobilen.
Så, huruvida mobilen är hittad eller ej, det vet vi inte.
Citera
2022-10-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Fast alla poliser i intervjuer säger att deras förhoppning är att hitta TT levande . Om dem hade haft bevis att hon är bragd om livet hade dem bara gått ut med att dem söker kroppen .
Dem har inte tillräckligt med bevis för att med säkerhet gå ut med att TT är mördad, annars skulle dem inte gå ut med att dem behöver alla tips dem kan få just nu .
Det är för att det kan gå en gmg lös någonstans .

De är nog inte dummare än att de förstår att chansen att hitta TT vid liv nu är i princip obefintlig. Utan att ha funnit något som gör att de kan bevisa att TT omöjligtvis kan vara vid liv kan de dock inte säga offentligt att de utgår ifrån att TT är avliden.
Citera
2022-10-28, 19:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Ja det är lite konstigt. Har följt tråden och får lite vibbar till fallet om Mickael.

Han blev styckad i badrummet inga grannar la märke till något, mer än när de bar på väskorna med hans kropp.

Det tog också tid innan en av de nu livstids dömde talade ut så kroppen hittades.

(FB) Karlskrona: Mikael Petersson försvann 2020-07-25. Hittad mördad 2020-11-02.

Det här är ju ändå ett absolut mycket viktigt idicium!

Det kan inte finnas någon som helst anledning till att JJ ska ha T*oves mobil med sig!!
Bara allvarliga anledningar!!

Efter att det hörts så höga dunsar i lägenheten att grannarna reagerar, JJ påstår att hon väntar på sin mamma i trapphuset för att åka till McD, att kompisen är full och därav oljuden, så åker JJ med T*oves mobil i bilen med grannen!

Undrar vilken förklaring hon har till det!!

Samtidigt har ju JJ sagt till polisen (?) att T*ove har cyklat hem.

Det tyder ju på att hon trasslat in sig i sina lögner.

Det fall du refererar till har jag inte följt, men är otroligt märkigt. Den adopterade sonen som har en relation med (även där) en HBQT person, som av allt att döma är en följare? De verkade dock leva i en slags fantasivärld? Och motivet var pengar.

Det är lika osannolikt som det här mordet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Kan ju finnas en sida på huset med fönster som det inte märks så väl från grannarna. Är ju väldigt lägligt såg jag med att det går en häck runt huset.

Borde vara enkelt för alla hobbydetektiver här att undersöka isf. Även om jag tvivlar på det. Polishundar bör ha snokat igenom hela byggnaden vid det här laget.
Citera
Medlem
Citat:
Detta med mobiler och spårning är ett stort ?? för mig. Hur kan polisen spåra telefonen till JJ lägenhet och följa den till McD och sedan tillbaka till lägenheten men inte säga platsen för sista kontakten 03.50 då borde ju denna också kunna vara exakt eller?

Längst ned i artikeln:

Citat:
"Polisen har också kunnat spåra Toves mobil fram till 04-tiden, natten till söndag. Sista signalen fångades av en telefonmast i en stadsdel i norra Vetlanda.

– Vi har pejlat den. Exakta tiden går vi inte ut med, men det är kring 04-tiden, säger Rickard Finndahl."

De vill inte gå ut med det medvetet för att det kan störa utredningen förmodligen.
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Detta med mobiler och spårning är ett stort ?? för mig. Hur kan polisen spåra telefonen till JJ lägenhet och följa den till McD och sedan tillbaka till lägenheten men inte säga platsen för sista kontakten 03.50 då borde ju denna också kunna vara exakt eller?

Det känns ju som att de måste ha ett annat sätt att se telefonens position isåfall? Eventuellt via JJ’s Wi-Fi samt öppet Wi-Fi på McD?

Annars ser jag inte heller hur de kan veta det utan att ha telefonen, vilket det hittills verkar som att de inte har.
Citera
2022-10-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
Kan ju finnas en sida på huset med fönster som det inte märks så väl från grannarna. Är ju väldigt lägligt såg jag med att det går en häck runt huset.

Vad jag kan se finns det fönster runt om. Så även på innergården / grusplan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Kom igen nu hjärnan vakna! Inte bestämmer sig en tjej född på 2000-talet för att skicka morsekod. Då är det mer sannolikt att TT blev tagen av samma rymdvarelser som tog Elvis!
Så du menar att du inte vet morse koden för SOS alarm? Du har aldrig seglat varit ute på skärgården gått scouterna tittat på sommarlovsmorgon som barn, aldrig sett deckare? Har du ens gått i skolan i Sverige?
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Citat:

Ja? Kan nån kunnig förklara detta?
Citera
2022-10-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Ja? Kan nån kunnig förklara detta?

dom kan förklara,men vill som dom säger inte säga exakta tidpunkten när den "slutade" pejla och vart... av sekretess och för att bevis inte ska förstöras..

Sista spåret klockan 04
Rickard Finndahl, chef för polisens grova brott-avdelning,

Polisen har också kunnat spåra Toves mobil fram till 04-tiden, natten till söndag. Sista signalen fångades av en telefonmast i en stadsdel i norra Vetlanda.

– Vi har pejlat den. Exakta tiden går vi inte ut med, men det är kring 04-tiden
Senast redigerad av Kommisarien89 2022-10-28 kl. 19:55.
Citera
Medlem
Verendums avatar
Det jag menar är alltså att de inte har sett rörelsen till McD och tillbaka på samma sätt som telefonens sista position som var genom anslutning till specifik mast.
Citera
Medlem
Citat:

En möjlig förklaring kan vara att TT mobil kopplats upp mot wifi hos JJ och på McD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in