2022-10-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetlemmy
Tror sanningen inte är så komplicerad när polisen släpper något. Dom vet mycket mer än oss. Tycker allt tjafs om cykel, tyskar, bdsm, lesbiska drama, bilar från Åseda,mm mm är helt galet. Fokus på Bo och Mgn.
Jäkla tur att jag inte är polis, inte mycket skulle vara avklarat, skulle fortsätta bläddra i både rysk tysk bdsm käkandes munkar och ha ”magkänsla”.
Tror dom gör ett hästjobb må detta knytas ihop snart!
Citera
2022-10-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Väldigt intressant info. Då verkar det som konflikten lutar mer och mer mot att det är drogrelaterat.

Sålde JJ till skoleleverna som du är inne på och TT blev vittne? Kanske TT hota sätta dit JJ eller något? Fanns bildbevis i hennes mobil? För mobilen är absolut intressant i sammanhanget då den inte dumpades.

Är JJ drogberoende sitter hon med abstinens och det lär nog märkas på humöret.

Jag tror att tjafset ute var drogbaserat . Så som MH ser ut på instagram är typiskt gäng utseende . Typ så ortenfolk klär sig!
Tror MH innerst inne är snäll , men väldigt vilsen & vill ha uppmärksamhet och tar det som erbjuds . I detta fallet har JJ slukat henne rejält och manipulerat henne att bli ”större ” än hon är . Ingen som ser skillnaden på MH från tiden hon inte träffade JJ till nu .
Känns som hon är mer avskalad på hennes sista bilder .
Som att det är dem två mot världen?
Citera
2022-10-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
På tal om allt detta men läste jag rätt i tråden tidigare att cykeln hittas vid en adress som har koppling till den ENA misstänkta kvinnan? Skulle vara enligt Expressens uppgifter?
Då bör de mena Gränsgatan och inte egna adressen va
Det bör handla om två cyklar den som hade en påse i cykelkorgen bör vara J,s egen cykel.
Tove hade lånat sin pappas cykel, och jag kan inte tänka mig att J,s granne visste vilken cykel som var pappa-Toves cykel.Tove var ju ingen ständig gäst i det där huset, så varför skulle grannen veta var Toves cykel parkerats..
Grannen kanske inte ens sett Tove tidigare än mer ha koll på Toves pappas cykel.
Det rör sig om två olika cyklar som har diskuterats i det oändliga.. det kanske tillochmed handlar om en tredje cykel,den som hittades slängd och som enl ryktet togs upp av en tant
exakt vad tanten gjorde av den slängda cykeln är oklart.
jag Kan inte dra slutsatser alls angående de där cyklarna..
Båda cyklarna lär finnas hos polisen, de behöver kanske gå igenom om det finns vissa spår kvar på cyklarna..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Folk verkar få för sig att det är mycket enklare att få ut en kropp styckad i en resväska än att bara bära ut den, utan att se till de enorma problemen med att dölja spår efter sagda styckning.

Nu börjar vi komma in på raketforskaren ubåts Madsen igen, tror inte JJ från Vetlanda är i riktigt samma paritet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska vara att T*ove hann ringa först, och de går ut alla tre. T*ove har sin påse med sig, lägger den i korgen för att cykla hem. Sedan händer det där ute något, det har varit bråk hela kvällen (dunsar och dunkar) och det är därför T nu vill hem. Och hon hamnar i bageluckan.

Kanske JJ och MH går upp till lägenheten igen och grannarna knackar på. De vågar inte öppna dörren, eller så var knackningarna innan.

Tycker dock att dunkningarna i lägenheten skvallrar om ordentligt handgemäng. Så det är mycket som inte går ihop här...

Det borde kanske T*ove ha nämnt något om i samtalet till pojkvännen då. Typ hämta mig.
Dunkningar, plus grannen knackar, plus ingen öppnar = något står inte rätt till. Annars hade dom ju öppnat. Det här skedde kanske efter T hade ringt pojkvännen.
Citera
2022-10-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag tror fortfarande att nån har plockat med TT på vägen hem från JJ . Hon ringde och sa att hon var på väg hem . Inte att hon snart skulle åka hem .
Någon måste ha erbjudit henne skjuts . Kanske nån som visste att hon hängde med tjejerna hem och lurpassade.
Jag tror att har man styckmördat nån eller haft ihjäl nån med en hammare så är det blodspår kvar och det hade polisen sett .
Det är oftast det alla åker på i dessa dokumentärer , blodspår! För det är nästan omöjligt att få bort och krävs mer tid än tjejerna haft på sig

”På väg hem” är man från det man reser sig ur soffan. Hon behöver inte ens ha lämnat lägenheten för att uttrycka sig så. Om hon redan blivit erbjuden skjuts när hon ringde pojkvännen så hade hon nog berättat det och sagt att hon snart skulle vara hemma eftersom hon får skjuts. Erbjudandet kommer i så fall antagligen efter samtalets slut. Antigen från JJ eller från någon annan. Har JJ tänkt att göra TT något är det ju guld att pojkvännen tror att TT lämnat JJ:s lägenhet och är på väg hem på cykel. För JJ måste det ju se ut som att hon nyss fått alibi. Men att JJ har fått ett kanonläge utesluter ju inte andra gärningsmän. JJ måste ju ha motiv också. Åtminstone i sin egen värld.
Citera
2022-10-27, 22:25
Avstängd
Citat:
Väldigt intressant info. Då verkar det som konflikten lutar mer och mer mot att det är drogrelaterat.

Sålde JJ till skoleleverna som du är inne på och TT blev vittne? Kanske TT hota sätta dit JJ eller något? Fanns bildbevis i hennes mobil? För mobilen är absolut intressant i sammanhanget då den inte dumpades.

Om du tror att en Aftonbladet journalist är kompis med JJ och har jobbat på samma gymnasium så ska du tro det du citerade.
Citera
2022-10-27, 22:26
Avslutad
Citat:
Lägg ner nu seriöst . Har du inget vettigt att skriva så kommentera inte mina inlägg mer .
Jag hade kommenterat exakt lika mycket från mitt konto som jag tappade bort lösenordet från . Fast för 4 dagar sen . Då jag inte kunnat kommentera detta nya kontot förrän i em .
Så inget konstigt alls .

Vet inte hur mycket jag kommenterat på modig35 men man kan väl se att kontot finns ?!!!
Problemet med dina inlägg är att du inte verkar ha läst sammanfattningen, jag hoppas att du tar 20 minuter och läser den igen. Det är jobbigt att se så många kommentarer som är faktiskt felaktiga, när en sammanfattning finns.
Citera
2022-10-27, 22:27
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Han skriver ju att det finns 150 st foton som inte går blunda för . Då måste dem ju vara för offentligheten eller hur såg hen dem ?
Då borde hen kunna länka så fall om det stämmer att det finns 150 bilder som är bevis på JJ och MH är gmg

Nej ingen skriver det, nu får du sluta förvränga saker och hitta på egna sanningar hela tiden. Hela dokumentet är 115 sidor. Det är inte 150bilder.

Var får du saker ifrån? Du påstår att Tove jobbat på brinellgymnasiet senaste året vilket inte stämmer. Hon började läkarprogrammet förra hösten. Har under sommaren arbetat på höglandssjukhuset och nu på en skola i Vetlanda.
Citera
2022-10-27, 22:28
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Varför ställa upp i en intervju om man inte kan se hennes ålder eller namn?
Oxå jätte konstigt .
Om det var hon som var på bilden i tidningen så har hon oxå varit en del på Brinell gymnasiet i Nässjö och det skrev jag även när bilden kom ut på ” Anna ”
Fler har sett henne på gymnasiet i Nässjö . Sen om hon är assistent eller rentav gick där då förra året vet jag inte

Nu är väl ändå måttet rågat med dina lögner! Det var ju för tusan en bild på reportern som intervjuade "Anna" i Aftonbladet... Så du menar alltså att "flera" sett Aftonbladets reporter gå i skolan i Nässjö?!
Citera
2022-10-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Om du tror att en Aftonbladet journalist är kompis med JJ och har jobbat på samma gymnasium så ska du tro det du citerade.

Hon har synts på skolan . Det kan varit när det var knivhuggningar på skolan eller när en lärare blev våldtagen . Mycket har hänt på skolan och många journalister är där . Den jag har kontakt med känner igen henne från Skolan .
TT ska definitivt ha jobbat som vikarie där iaf & skulle inte vara nån denna personen misstänker ta varken droger eller sälja .
Citera
2022-10-27, 22:29
Medlem
Citat:

Nej hen skrev faktiskt inte att J.J sålde droger till elever- hon skrev att J använder droger själv,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in