2022-10-26, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Nä, han hittades strax utanför Vetlanda, vid kraftstationen.
Hmmmm , vilken ålder var det på den killen ? - intressant i disskutionen om det möjligtvis springer en massmördare lös ??? - i Vetlanda.
Citera
2022-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Basstationernas celler.
Det vore intressant med mer information om var data kommer ifrån och vad det i praktiken är för utrustning. Hur säkra är positionerna?

Endast ett fåtal av dem i bilden är utmärkta på lantmäteriets kartor, men eftersom där bara finns större master så antar jag att de andra är antenner på tex byggnadstak. Men ett stickprov på flera av dem i streetview ger att det inte finns någonting alls på platsen.

Streetview-bilderna har ju dock några år på nacken.
Citera
2022-10-26, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
https://omni.se/sista-sparen-efter-tove-mystiska-ljud,-dumpad-cykel/a/l332jA
En av många länkar om detta-
Det står bara "ringer" står inte "talar med".
Citera
2022-10-26, 23:04
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5344
Är mgm ostraffade sen tidigare?

Ja, men den ena misstänks i folkmun för att tänt eld på sitt ex port eller trappuppgång. Men ingen gm dömdes för det.
Citera
2022-10-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har läst hela Grevens sammanfattning vilket rekommenderas alla som kommer in i tråden.
Dock saknar jag uppgifter där om någon påse som nämnts? Dessutom en låst artikel om samma påse? Är det någon som vet mera om detta och är någon påse hittad?

Grannen som körde JJ hem från McDonalds påstår att hon tog med en påse som låg i TTs cykelkorg med in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Grannen känner toves kusin! Som vet polisen har mobilen!
Och hur vet Toves kusin att polisen har hennes mobil?
Befann sig kusinen på plats i JJ's lägenhet under natten och visste att T's mobil var i lägenheten?
Var kusinen på plats i JJ's lägenhet när polisen var där?
Så hur vet kusinen detta egentligen???

Det är ju inte så att polisen ringer och berättar för anhöriga om alla fynd och beslag som görs i en FU, förundersökningsekretessen gäller gentemot alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Om det regnar skickar jag alltid röstmeddelanden istället så det slipper regna en massa på händer & telefon.

Och om det var ett vanligt telefonsvar efter att pojkvännen inte svarat, tycker jag det också är rimligt att prata in ett sånt, istället för att smsa i regnet

Jag tänkte inte ens på att man kan skicka röstmeddelanden på det sättet trots att jag gör det jämt. Bra input och reflektion med regnet.
Citera
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Visst. Han har jag misstänkt hela tiden, inblandad på ett eller annat sätt.

Jag ligger efter flera timmar sorry men är JJs pappa samme man som man finner på facebook som är gift med en S*ar*?

Där har han lite kalufs vilket han inte har på ”jobb” fotot.

*a
Citera
2022-10-26, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Hear me out… i slutet av september 2022 försvann Kerstin Simone G (56) från Burgwedel. Trots att hon ännu inte hittats misstänker man en man från Warburg vid namn Robert E. Vilket är samma man som blev gripen i Ljungby (småland) idag. Troligtvis har han befunnit sig i Sverige ett tag. Han körde en silvrig Ford Focus och det är knappt 1,5h mellan orterna.
Jag vet att det kan vara långsökt men chansen finns att TT blev överfallen på väg hem från JJ och han borde vara intressant för utredningen.

EDIT: Dessutom skulle det kunna ge en förklarning till uppkopplingen vid Nydalarondellen då man kan ta den vägen ut från Vetlanda för att komma till Ljungby.

Ja jävlar, han hade passerat Gränsgatan på sin väg till Ljungby om han varit i Vetlanda, där Tove eventuellt blivit påkörd.

https://www.google.se/maps/dir/Ljungby/Vetlanda/@57.1322379,14.5652499,9z/data=!4m8!4m7!1m2!1m1!1s0x4650c4a54052d633:0xe2c17 ee0d169c502!1m2!1m1!1s0x465758d912d321b5:0x5567519 1e550be84!3e0

Det skulle också förklara skadorna på cykeln, och att hela cykeln ser skev ut som jag nämnde tidigare.

Skev ram.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.
Skador på höger sida.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

Det skulle också förklara varför ingen tycks veta någonting...
Citera
Medlem
Går fort i den här tråden , NOA är nu inkopplade i utredningen enligt expressen

https://www.expressen.se/nyheter/noa-kopplas-in-i--sokandet-efter-tove/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har läst hela Grevens sammanfattning vilket rekommenderas alla som kommer in i tråden.
Dock saknar jag uppgifter där om någon påse som nämnts? Dessutom en låst artikel om samma påse? Är det någon som vet mera om detta och är någon påse hittad?

Det påstås att TT skall ha haft en påse i cykelkorgen på styret. Den skall ha legat kvar där när tjejerna gick upp till lägenheten. Sedan när JJ kom tillbaka från McD skall hon ha tagit påsen i korgen inför ögonen på grannen som hade skjutsat henne till McD. Därför påstår han att han vet att cykeln stod där ungefär klockan 4.
Detta är i sig mycket märkligt. Ifall JJ nyss har mördat ägaren till cykeln borde hon inte ha gjort detta inför grannen, men hon kanske inte riktigt fungerar som oss andra.
Citera
Medlem
Dunsar hördes i lägenheten
Enligt Aftonbladet och Expressen har grannar hört flera dunsar i lägenheten vid 03-tiden natten mot söndagen. Dunsarna ska ha varit så höga att en granne gått upp och knackat på – men utan någon öppnade.

Därefter ska grannen ha hört nya dunsar, och ljud som lät som sparkar mot en vägg.

– Det är ingenting jag kan kommentera, säger polisens presstalesperson Monica Bergström till Nyheter24. Så alltså två omgångar av dunsar och skrik. Helt riktigt som någon sagt tidigare hon gjorde motstånd.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-26 kl. 23:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in