2022-10-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulspruta86
Personligen känner jag inte henne men frågade min sambo och hen sa att det inte lät som M*rjam.

Det låter 100% som M*rjam. + att hon umgåts väldigt mycket med dem under sommaren
Citera
2022-10-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DHCPv6
Hittade mer konstig info angående grepen nu... Inte nog med att den lades ut av JJ 16 okt kl 16:27

Grepen lades också ut till försäljning på vetlandatorget.se men där är den istället utlagd av JJs pappa och mycket tidigare på dagen vid 09:41

Det är väldig konstig timing med dessa annonser, inte går man och lägger ut annonser efter man varit delaktig i ett människorov/mord om man inte har väldiga psykopatiska drag och helt enkelt inte bryr sig. Alternativt att man försöker verka "normal" Jag får det inte att hänga ihop...

https://imgur.com/a/d2csD1O

Länk till annonsen https://vetlandatorget.se/hus_och_tradgard/3586232-potatisgrep_

Känns inte särskilt konstigt alls, pappan är antagligen inte inblandad, lägger upp grepen på förmiddagen, ingen nappar på annonsen, han ber sin dotter (eller hon erbjuder sig) att lägga upp den på Marketplace då han inte har ett konto på fb.
Citera
2022-10-26, 20:54
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Är en silvrig bmw aktuell i fallet eller är det en trådsanning.......om den är aktuell så måste det ju vara hyperintressant att JJ's bästa vän....Louis*e St**ns pojkvän lagt ut en sådan bil på Marketplace nyligen....
Läs istället det jag skriver!
Citat:
Ursprungligen postat av Mi-Randa
Vet polisen om den här ev kopplingen?
JA!
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Ja den fanns i lägenheten under natten hon försvann, det vet polisen för dom pingat den. Men dom har aldrig lyckats hitta telefonen. Det var ju en av sakerna dom letade efter i skogen.
Jo
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
En här inne ringde ju grannen till JJ som sa de!
Exakt!
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Nu får ni lugna ned er lite så jag kan läsa ikapp, om BMW och dess ägare.

Känns som ingen läser nånting, trots citeringar hit o dit.

Jag tror att tråden skulle må bra om
alla som är nya i tråden läser sammanfattningen!
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om man mockar gödsel och har en gödselstack säljer man väl inte redskapet man brukar använda?

Det talar ju för att pappan inte har en gödselstack som polisen bör vända på varje klutt i.

Det jag tycker är mest anmärkningsvärt är att den ser nästintill oanvänd ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hur fasen klarar man lägga ut annonser efter det som hänt under natten
Dessutom efter att MP börjat söka och bara 13-14 timmar efter Tove försvann från hennes lägenhet. Finns liksom inte på kartan att hon är oskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av thevowww
När häktades MH och JJ på måndagen? Tänker när det blev känt att Tove var försvunnen då ingen av dem delat något kring hennes försvinnande på FB, utan att JJ istället valde att publicera prylar att sälja istället.

TT’s mamma skrev redan på söndagen att hon var förtvivlad och inte visste vad som hänt Tove och att MP-sökningar skulle bli aktuella.
De togs in runt lunch på Måndag tror jag. Häktades direkt efter så de gjorde bort sig fullständigt i förhör eller så hittade polisen något i lägenheten.
Citera
2022-10-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Må så vara, men att ens ha tanken att fara på semester när deras (före detta) kompis är spårlöst försvunnen, förmodligen död och sist sågs i JJs lägenhet är extremt jävla sjukt.
Intressant hur hon helt fjärmar sig från att T kan vara död eller att hennes vänner har med saken att göra?
Det bekymrar inte henne det minsta?
Citera
Medlem
Adv3nturouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currykillen
Men ingenstans är det bevisat att det bara var två tjejer i lägenheten. En åkte till McDonalds? En förde kanske cykeln. Men kroppen då? Någon måste ha fört den nåonstans, antingen inom huset eller utanför. Jag tror att det måste ha funnits minst en kille i lägenheten tillsammans med tjejerna. Kanske sparkljuden kom sig av att han våldtog henne då han blev ensam med henne i lägenheten?

Folk hade ju hört dunsar i trapphuset, så antagligen då som tjejerna tog ut kroppen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adv3nturous
Stee* med pojkvän har inget med detta att göra. Bilen i fråga bytte ägare för ett tag sedan

Hur vet du?
Kan han inte ha haft tillgång till bilen innan ägarbytet gjorts?
Citera
2022-10-26, 20:56
Medlem
semesteravels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
När man mockar och en box har strö i sig så får du upp bajset i potatisstorlek med grepen och ströt blir kvar. Med grepen för man de potatisstora bajskluttarna till skottkärran och sen ut på gödselstacken typ.

Fast det vore ju onödigt att mocka med något så tungt. Den är kanske inte tung att bara bära men att mocka med känns helt uteslutet. Däremot att ta ner hö med eller så, men rimligen har de en högrep om de har hästar…

Fattar spekulationerna men tvivlar på att grepen har någon betydelse i sammanhanget.
Citera
2022-10-26, 20:57
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Ja, personen har själv berättat om det öppet efter händelsen.
Tack!
Det känns mer och mer som att det som hänt är impulsivt. Troligtvis har det svartnat för JJ som upplevt sig kränkt eller förminskad av TT. Kan va som många varit inne på att hon styr personer i sin omgivning och inte kunde acceptera att TT inte lät sig styras.
Jag reagerade på att hon tog påsen från cykeln framför grannen.. Det känns otroligt arrogant, som att hon är så säker på att hon inte kommer åka fast. Jag tycker också att det är så märkligt att hon inte spenderade söndagen och måndagen till att leta efter TT. Hade jag haft en person i min lägenhet som sedan är spårlöst försvunnen hade jag 100% varit ute och letat. Ringt in till jobbet och sagt att jag inte kan jobba och sen letat. Med tankar som ”tänk om jag bara övertalat henne att åka bil med oss eller om jag inte tagit med henne till min lägenhet hade hon inte varit borta..” Jag hade aldrig bara fortsatt mitt liv som vanligt… Verkligen en varningsflagg..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Söndag 16:27

Inte annonsen JJ la ut, utan annonsen som hennes pappa la ut. Vilken tid var det på söndagen?
Citera
Medlem
Citat:
En 54-årig man misstänkt för mord i Tyskland har gripits i Ljungby kommun, rapporterar Smålandsposten.

Mannen greps vid sin bil vid en länsväg och visade sig vara internationellt efterlyst.

Det är oklart varför han befann sig Sverige och om han har någon koppling till Ljungby.

Mannen har häktats i väntan på utlämning till Tyskland där mordutredningen pågår.

Så vi har haft en internationellt efterlyst mördare i Småland. Kan kanske vara ett alternativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in