2023-06-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Då begriper jag inte varför hon följde med till lägenheten och ännu konstigare är att hon inte lämnade lägenheten när hon insåg vad Johanna gjorde med Tove.
Men ganska säkert så var hon villig till att ge igen på T
annars hade hon inte sprungit in flera gånger på nöjet och kollat av T
Hon ser också arg ut på bilderna
Hon hade ett val redan där
hon hade kunnat valt att gå hem eller tala om för T att ge igen var på G av J
Citera
2023-06-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
I inget annat fall (förutom Wesström/Davidsson) har exakta tidspunkter spelat roll.

Här handlar det om trovärdighet, och här ser jag inte Maja som trovärdig.
Inte heller Johanna.
Gemensamt och i samförstånd

Det lutar allt mer och mer dithän, likt din sista mening.
Båda tjejerna har dessutom visat sig vara vanelögnare.
Vi får väl se hur HR tar sig an detta faktum tillsammans med de tekniska bevisen och det Rättsliga Rådet har att komma med.
Senast redigerad av zilvereko 2023-06-24 kl. 20:55.
Citera
2023-06-24, 21:35
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men ganska säkert så var hon villig till att ge igen på T
annars hade hon inte sprungit in flera gånger på nöjet och kollat av T
Hon ser också arg ut på bilderna
Hon hade ett val redan där
hon hade kunnat valt att gå hem eller tala om för T att ge igen var på G av J

Jag är helt enig med dej men skribenten sybel skrev att Maja inte inte vill skada någon fysiskt så tänker jag att om nu Maja inte vill skada någon människa fysiskt varför följer hon då med hem till J när hon vet att J tänker misshandla/mörda T och ja jag är tvärsäker på att M visste vad som skulle ske hemma hos J. Och sedan att vissa skribenter vill påföra M en massa diagnoser utan ett enda bevis på att hon överhuvudtaget har några diagnoser ser jag som svada och totalt ointressant för själva gärningen, likaså att hon skulle vara så in i grader manipulerad av J att hon likt en marionett docka villigt följer Js minsta vink utan att stanna upp för en sekund och reflektera vilka följder dessa handlingar skulle resultera i ser jag också som önsketänkande fantasier.
Citera
2023-06-24, 22:04
Medlem
smickras avatar
Citat:
Då begriper jag inte varför hon följde med till lägenheten och ännu konstigare är att hon inte lämnade lägenheten när hon insåg vad Johanna gjorde med Tove.

Ja, det undrar många. Kan det vara så att hon inte såg/hörde?

Det lär vi bli varse i hovrätten om några månader
Citera
2023-06-24, 22:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Ja, det undrar många. Kan det vara så att hon inte såg/hörde?

Det lär vi bli varse i hovrätten om några månader

Ja visst, syftet med att ta med Tove till lägenhet var att prata ut och bli vänner, det var därför Tove följde med, rimligen gäller detsamma Maja.

Maja lämnade nog inte lägenheten för att hon inte visste vad som skedde. När hon väl såg Tove var det försent, Johanna var nog mycket tydligt med vad Maja skulle göra, och Maja vågade väl inget annat.

Det var inte förrän en dryg månad senare som förhörsledaren lyckades mjuka upp Johannas grepp om Tove såpass att Maja vågade börja berätta. Och då hängde Maja ut Johanna fullständigt.
Citera
2023-06-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Att vi inte delar uppfattning om Ms gräns har stått klart länge, men att min tolkning skulle vara så underlägsen din att jag ska beslås med att vara urskuldande och daltande tycker jag är översitteri.

Vi vet inte, varken du eller jag, vi analyserar och tolkar och kommer till olika slutsatser, den ena lika sann som den andra tills vi får facit.

Citerade du fel inlägg? Annars misstolkade du vad jag skrev!
Citera
2023-06-24, 22:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför är de kvar? Har de inte vett att skämmas för vad M har gjort?

Exakt vilka är alla mänskor som du tycker skall straffas för Johannas mord på Tove egentligen?
Finns inga som lägger så mycket energi på guilt by association som ni Maja-hatare.

Att Maja inte vågade gå emot Johanna där i lägenheten, är inget att skämmas för, inte för någon. Det kanske till och med räddade livet på Maja.
Citera
2023-06-24, 22:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
I inget annat fall (förutom Wesström/Davidsson) har exakta tidspunkter spelat roll.

Här handlar det om trovärdighet, och här ser jag inte Maja som trovärdig.
Inte heller Johanna.

Exakt

Och just därför kan inte Maja fällas för mord.
Citera
2023-06-24, 22:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag är helt enig med dej men skribenten sybel skrev att Maja inte inte vill skada någon fysiskt så tänker jag att om nu Maja inte vill skada någon människa fysiskt varför följer hon då med hem till J när hon vet att J tänker misshandla/mörda T och ja jag är tvärsäker på att M visste vad som skulle ske hemma hos J. Och sedan att vissa skribenter vill påföra M en massa diagnoser utan ett enda bevis på att hon överhuvudtaget har några diagnoser ser jag som svada och totalt ointressant för själva gärningen, likaså att hon skulle vara så in i grader manipulerad av J att hon likt en marionett docka villigt följer Js minsta vink utan att stanna upp för en sekund och reflektera vilka följder dessa handlingar skulle resultera i ser jag också som önsketänkande fantasier.
Även om M kanske misstänkte att J skulle misshandla T, tror jag inte att hon tänkte sig delta och därför inte heller försökte avvika.

I Ms utredning konstateras, förutom ADHD, autistiska drag, därav min fundering. Givetvis har det betydelse för hennes sätt att fungera. Dock har det ingenting med mord att göra.
Citera
2023-06-24, 22:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Citerade du fel inlägg? Annars misstolkade du vad jag skrev!
Min kommentar var svar på den sista tredjedelen, där vi gör olika tolkning, men risken finns att jag missuppfattat.
Citera
2023-06-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Exakt vilka är alla mänskor som du tycker skall straffas för Johannas mord på Tove egentligen?
Finns inga som lägger så mycket energi på guilt by association som ni Maja-hatare.

Att Maja inte vågade gå emot Johanna där i lägenheten, är inget att skämmas för, inte för någon. Det kanske till och med räddade livet på Maja.

Fan va jag håller med dig!!!

Det känns som uppochnedvända världen här ibland.

Det oresonliga hatet mot Maja är märkligt. Och obegripligt.

Det är Johanna som ensam är upphov och anledning till Toves död. Hennes hat mot andra människor är utstuderat och uppenbart. Jävla människa.
Citera
2023-06-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Exakt

Och just därför kan inte Maja fällas för mord.
Precis det finns ingen teknisk bevisning som visar på att M varit badrummet utan det bygger främst på att J beskrivit (på ett vagt sätt) hur M hållit i Ts händer. Är Johanna trovärdig? Hon som först pekade ut grannen? Sedan sin fd pojkvän?
Det finns ingen DNA från J heller men hon har erkänt stryptag i 10 sekunder samt att det mot henne finns starka indicier (som redovisats många gånger i tråden så räknar inte upp de igen).
Varför tror du J tog med Ts mobil till McD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in