2023-06-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Hen gör sina försök att påverka vad andra ska tycka
J föräldrar har varit kloka som flyttat
det finns ju fler barn i familjen att ta hänsyn till

Det är bäst att var och en får tycka vad den vill. Det kommer man längst med.

Jag anser att både JJ och MH är skyldiga till Toves död.
Citera
2023-06-23, 22:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Då kan jag meddela att så är absolut inte fallet! Båda ses som lika skyldiga och lär inte sätta sin fot där om de har något vett.

Det tror jag också, Det finns en tanke hos mej som vägrar att släppa taget, Om nu Maja var så manipulerad som många här i tråden försöker att få det att se ut som, varför lämnade inte hon lgh när hon blev ensam, 2 ggr dessutom. Historien bevisar att när ett kidnappningsoffer får chansen att fly så gör dom det till 100%. Men Maja hon stannar kvar? Om hon nu skulle vara så oskyldig som många här påstår varför gick hon inte bara ut ur lgh när hon väl hade chansen och om hon bara ringt polis så skulle Johanna sitta inlåst och inte längre vara ett hot mot Maja. Det är den frågeställningen som gör att jag tror att Maja är lika skyldig som Johanna.
Citera
2023-06-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det finns många i Vetlanda som tror att Maja är oskyldig till mord. Precis som GW m.fl.
Pingstkyrkan kanske?
Citera
2023-06-23, 23:50
Medlem
Citat:
Då kan jag meddela att så är absolut inte fallet! Båda ses som lika skyldiga och lär inte sätta sin fot där om de har något vett.
Det kanske är pingstkyrkan som tror att M är oskyldig?
Citera
2023-06-23, 23:58
Medlem
Citat:
Jag skulle säga som har en vän i Vetlanda att jag iaf inte vet nån där poletten inte trillat ner att det är både Maja och Johanna som är skyldiga
Har din vän någon insyn i Pingstkyrkan där i Vetlanda?
Citera
2023-06-24, 00:00
Medlem
firebird1974s avatar
[quote=Anedin|84853253]Ja det är otäckt med manipulation för att påverka andras tro /åsikter[/QUOTE

Ja visst är det men sund förnuft säger att bägge är lika skyldig men självklart blir det fel när en agitator försöker få med sej hela tråden åt ett visst håll. Alla är vi fritt tänkande människor och självklart ska vi tänka fritt, Ingen av oss vet mer än den andre så tro, spekulationer är det som driver denna tråd vidare.
Citera
2023-06-24, 00:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:

Jaha, så vips kan du föra talan för hela Vetlandas befolkning? Det är bara trams och påhitt från dig, som vanligt.

Johanna lär inte sätta sin fot där på länge.
Men Maja kan vara tillbaka redan innan året slut, bara hennes försvarsadvokat gör sitt jobb.
Sedan kommer hon förmodligen inte stanna så länge. Men till skillnad från Johannas föräldrar, så är Majas i alla fall kvar.
Citera
2023-06-24, 00:50
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

Ja visst är det men sund förnuft säger att bägge är lika skyldig men självklart blir det fel när en agitator försöker få med sej hela tråden åt ett visst håll. Alla är vi fritt tänkande människor och självklart ska vi tänka fritt, Ingen av oss vet mer än den andre så tro, spekulationer är det som driver denna tråd vidare.

Men bara om den tron och de spekulationerna är "rätt", tydligen.

Sedan bör man grunda sin tro och sina spekulationer på någon form av fakta, istället för att bara sprida rena fantasier och lögner som vissa gör.

Johannas gärning är i kombination med hennes medgivande till sina handlingar mycket väl bevisad.

För Maja är situationen annorlunda. Där finns inga bevis på Majas deltagande i mordet, inte bevis för något motiv och inte bevis för någon avsikt. Och det är inte spekulationer eller tro, det är fakta.

Spekulationerna ligger i om hon var med eller inte.

Men spekulationer kan inte leda till fällande dom, det kan bara bevis bortom rimligt tvivel göra.
Senast redigerad av flashmaner 2023-06-24 kl. 00:58.
Citera
2023-06-24, 00:56
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det tror jag också, Det finns en tanke hos mej som vägrar att släppa taget, Om nu Maja var så manipulerad som många här i tråden försöker att få det att se ut som, varför lämnade inte hon lgh när hon blev ensam, 2 ggr dessutom. Historien bevisar att när ett kidnappningsoffer får chansen att fly så gör dom det till 100%. Men Maja hon stannar kvar? Om hon nu skulle vara så oskyldig som många här påstår varför gick hon inte bara ut ur lgh när hon väl hade chansen och om hon bara ringt polis så skulle Johanna sitta inlåst och inte längre vara ett hot mot Maja. Det är den frågeställningen som gör att jag tror att Maja är lika skyldig som Johanna.

Det enkla svaret på din fråga är - För att hon inte var ett kidnappningsoffer, utan för att hon har manipulerad. Du skriver det ju själv i början. Men det korrekta svaret lär vara - För att hon inte visste vad som skett. Fanns ingen anledning för henne att lämna då.

Johanna sitter inlåst. Tack vare Maja kommer hon sitta inlåst länge. Men det tog ett bra tag för Maja att få den insikten, inget konstigt med det.
Senast redigerad av flashmaner 2023-06-24 kl. 00:58.
Citera
2023-06-24, 01:00
Medlem
Alonens avatar
Några drar upp GW här i tråden… minns bara att han inte är läkare,heller inte jurist. (B.la därför tål han inte Lambertz, fd domare i HD)

GW förpestar rättsprotesten avseende Tove, JJ å MH med sitt störande i rätten, tv-soffor å annat.

Ingen står över lagen, inte GW, inte JJ, inte MH. Inte jag, och heller inte du som läser detta.

GW var en otroligt skicklig kriminolog, det är han inte längre. (”De är ute till sommaren” mm, mm…)

Jag är övertygad om att åklagare Rullman har REJÄLT på fötterna - inför kommande holmgångar i HR/HD.

Vill lysa frid över Tove och Toves anhöriga, så jävla trist att det slutade så här. 😢🙏🏼

Måtte nu rättsprocessen få ha sin gång, jag har inte ens en susning om utfallet, jag är inte jurist, men jag TROR att JJs livstid står sig, jag TROR att MHs dom taggas ner. (Gravfridsbrott, grovt gravfridsbrott?)
Citera
2023-06-24, 01:10
Medlem
Citat:
Jaha, så vips kan du föra talan för hela Vetlandas befolkning? Det är bara trams och påhitt från dig, som vanligt.

Men Maja kan vara tillbaka redan innan året slut, bara hennes försvarsadvokat gör sitt jobb.
Sedan kommer hon förmodligen inte stanna så länge. Men till skillnad från Johannas föräldrar, så är Majas i alla fall kvar.

Johannas bror bor väl i Vetlanda nu i mammans tidigare lägenhet, men båda föräldrarna har flyttat från området. Förhoppningsvis förstår omgivningen att det inte är N*ls fel att hans syster mördade T. Själv tyckte jag hans förhör var det mest intressanta av familjemedlemmarnas.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-06-24 kl. 01:29.
Citera
2023-06-24, 01:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Varför är de kvar? Har de inte vett att skämmas för vad M har gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in