Citat:
Ursprungligen postat av
BayouX
Förstår att du är väldigt ”inne” på IT-spår, vilket ju är relevant i en del fall.
Här ser jag inte att ”precisa” tider är nödvändiga då båda har varit vakna, TR har genomskådat Majas låtsassovningar som efterhandskonstruktioner.
Jag är väldigt inne på ”sanningen”, men IT-spår är annars väldigt relevanta i de flesta fall.
Här har vi viktiga digitala bevis i form av JJ:s sökningar, JJ:s steg i samband med eldningsförsök hos Toves familj, tömda dikter, sångtexter och allt vad det är,JJ McD t/r, Toves Google tidslinjen t/r McD, fyndplatsens koordinater, övervakningskamera McD,macken och Dollar Store, iPhonens ficklampa i granskogen, fyndplatsens koordinater, grannens stegräkning, osv.
Förhör i all ära och några osäkra vittnesmål från grannarna ger väl en viss del. Kanske vill man väga in att vissa vaknar av dörrklocka men jag anser det alltid finnas skäl till att kika lite närmare på det tekniska. Och det finns mer att utreda på det området.
Till viss del så har ju själva domen visat sig vara en efterhandskonstruktion vad gäller tidslinjen och där kan större engagemang kring det IT-tekniska hjälpa den rättsliga processen vidare i det här fallet.