Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Det är just det du pekar på som är centralt: T borde ha varit avliden vid 02:43, förmodligen runt 02:35.
TR sätter tidpunkten för dunsarna till strax efter 02:40, Rullman nämner 02:30 vilket borde vara mera realistiskt sett till vad som sker därefter.
Jag skulle vilja sätta mig in i lite mer hur hälsoappen och stegräknaren funkar.
Vad säger klockslaget, hur vet man när personen började gå, och när avslutades sekvensen?
Klockslaget 02:43:33 borde rimligen visa att sekvensen
avslutades då..
Jag har själv en iPhone 12, såsom Maja har och har försökt få fram detaljerna som de exakta klockslagen, men kan inte hitta någon sådan exakt tid i den redovisning jag får via ppen. Det registreras som jag ser det i stapeldiagram, på vilka man kan trycka. Registringen redovisas i sen stapel per timme, t ex nu kan jag se mina samlade steg mellan 12- 13, därefter kommer nästa vara samalde mellan 13- 14. Den totala summan steg/ dygn registreras fortlöpande.
Forensikerna har kunnat få ut en mer exakt tidpunkt för stegen, men eftersom den här tidpunkten är så otroligt viktig hade det varit intressant att se om det finns en registrering när sekvensen påbörjades (om det är möjligt).
Och jag undrar fortfarande varifrån den exakta tiden 02:40 kommer från, om det är de där bilaorna som man hänvisar till i domen, som respektive advokat och åklagaren lämnat in inför rättegången.
Den viktiga tiden hänger väldigt lös, om en hel dom utgår från ett vittnes uppgift om en tidpunkt, som inte finns bekräftad i FUP eller på annat sätt.
So du säger, verkar ju Rullman ha menat att mordet skedde mer åt 02:30- tiden, vilket vi i någon direktrapportering inte har sett att han återkommit till, vilket han sa att han skulle. Förmodligen skedde det vid slutet av rättegången då Rullman gjorde sin slutplädering.
Väldigt viktiga uppgifter för en rätt att ta livsavgörande beslut och för allmänheten att kunna ta del av, för att själv kunna se att en dom verkar dömd på objektiva, sakliga och riktiga grunder.