Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ingen jag vet med DS är det minsta ful, tvärtom. Vackra inifrån och ut. Jag tycker ärligt talat att M har en elak blick på mugshotten, om man zoomar in hennes vänstra öga och att J:s vänstra öga har en helt galen blick om man zoomar in det, på bilder som annars visar en söt tjej med milt leende. Men det tycker jag om alla psykopater. Det är inte alltid det syns i hela ansiktet vid en snabb anblick, men om man zoomar in det vänstra ögat på bild eller tittar in i det irl så syns en grymhet stirra tillbaka.
Fantastiskt. Så vänstra ögat är direkt diagnostiserbart på ett så svår diagnosisterbart tillstånd som psykopati? Du behövs inom psykiatrin vännen...
Citera
2023-04-20, 22:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Beror väl på när hovrättsdomen avkunnas och när hon häktades. Antar att det dröjer ~ett år innan hovrättens dom avkunnas och att straffet för grovt gravfridsbrott blir ~1-2 år och att det därför blir lite tid över som hon ska ha kompensation för men ska erkänna att jag inte räknade på det innan jag skrev inlägget.
Maja frihetsberövades den 17 oktober i fjol. Göta hinner förmodligen inte ta upp det här fallet före semestrarna, men snart därpå, i augusti-september. Hon kommer förmodligen att ha varit frihetsberövad i mellan elva och tolv månader när dom meddelas. Eksjö tingsrätt åsatte Majas gravfridsbrott ett straffvärde på två år, varav hon skulle behöva avtjäna 2/3, dvs 1 år och fyra månader. Hovrätten skulle behöva sänka Majas straff för gravfridsbrottet till ett år och fem månader eller mindre för att det skulle bli aktuellt med något skadestånd för en i övrigt friad Maja. Och det är jag ganska spiksäker på att Göta Hovrätt inte gör.
Citera
2023-04-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hur kan det vara udda att känna att man behöver få i sig mat när magen är tom efter en utekväll med alltför lite mat under dagen? (hon uppgav att hon hade ätit dåligt). - Är väl just energi i form av mat som kan lindra illamående då.

Det var just därför jag frågade om andra vill äta något precis efter att dom försökt spy. Själv vill jag bara sova och på sin höjd dricka eftersom jag vet att det är viktigt. Men aptit har jag aldrig haft när jag mått så dåligt så jag vill spy.
Citera
2023-04-20, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad Bodström säger ger jag inte mycket för han är en känd älskare av kriminella... förvånade nog så var Massi Fritz av samma åsikt som en själv för en gång skull.

😃 håller med dig, men om du läser artikeln 2 ggr så tror Boström på strafflindring för Maja inte frikännande.

Tyvärr en betal artikel
https://www.expressen.se/nyheter/sagar-domen-mot-maja-hellman-for-hart-straff/

Jag läste här igår kväll att en tomte här i tråden ylade om 44% av domarna från TR ändras i HR och därmed skulle Maja frikännas. Va! Väldigt lustigt uttalande.
Nja majoriteten av de 44% ändrade domarna berör strafflängden och det är åt båda håll ska man ha klart för sig.

Det var också någon som skrev att JJ och MH inte är dömda, jo de är de men domen har inte funnit laga kraft ännu.

Några här i tråden gräver ner sig i uttrycket "utan rimligt tvivel" saken är att domstolen INTE har till uppgift att få fram sanningen utan trovärdighet.
Sanningen vet bara idag 2 levande personer och en som blivit mördad dvs Tove och henne är det nog väldigt svårt att få kontakt med för att ifrågasätta de tilltalade,

När domstolen bedömer ett mål och strafflängd så uppfinner INTE (till 99%) nämnden nya bevisprövningar och strafflängder utan man tittar på liknade tidigare senaste mål och går därefter.

Med detta sagt hoppas jag att strafflängden för både JJ och MH får laga kraft i HR. Dvs domen i TR fastställs.

Om man ger MH ett tidsbestämt straff så frångår man från att 18 åringar inte ska få straffrabatt.
Ska det då gälla alla brottsmisstänkta?
Citera
2023-04-20, 22:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det att Maja vetat om Johannas vilja att döda Tove och att hon inte larmat om det ser inte bra ut för Maja. Men var hon med eller fökte hon med andra medel dra sig ur?

Oklart. Personligen tror jag hon var med, om än ej särskilt aktiv, baserat på att hon kunnat ge väldigt detaljerade beskrivningar av vad JJ gjorde vid bränderna. Men det går ju knappast att bevisa eftersom JJ förnekar bränderna och därmed knappast lär säga att Maja var med,

Citat:
Lögnerna kan stå för att Maja vill dölja annat, såsom att hon vetat mer än hon vill tillstå.

Vetat vad, menar du?

Citat:
Det kan finnas starka skäl till att ljuga, såsom att hon faktiskt var med vid gravfridsbrottet. Hon behöver därmed inte varit med och hållit i Toves händer.

Hur menar du? Både MH och JJ är ju sedan en längre tid tillbaka överens om att MH var med vid gravfridsbrottet?

Citat:
Man kan ju också se att Maja är motvillig till att hjälpa till vid bortforslandet.

Hur ser man det? Vad tyder på det, annat än MH:s ord?

Citat:
Skulle hon verkligen frivilligt, deltagit i ett mord?

Varför inte? Hon har ju åtminstone frivilligt umgåtts flitigt med någon som redan velat OCH försökt döda ett ganska stort antal personer tidigare, utan att slå larm eller försöka få stopp på försöken. Jag ser det inte som ett särskilt stort steg att hjälpa till lite grann.

Citat:
Bortträngda minnen, kanske inte. men hon kan absolut ha mixat ihop tider för toabesök, sms och annat, särskilt som att det varit en berättelse som Johanna har tryckt i henne först.

Att hon kan ha mixat ihop tider har väl ändå inget med saken att göra? Hennes historia är ju uppenbarligen påhitt från start till mål, även vid sidan av eventuella felaktiga tidsangivelser. Man sover inte igenom en dödskamp några meter bort som får grannar att ringa på. Och en person som varit öppen med tidigare mordförsök kommer inte gömma kroppen för sin konfident under 20 min för att därefter be om hjälp med dumpning. Och man kan inte förtränga att ha deltagit i något sådant här. Det är rent trams.

Citat:
Rättsläkaren har ju också sagt att det kan saknas avvärjningssksdor om gm är fysikt överlägsen, överrumplas, offret är påverkat mm.

Men de höll ju på en bra stund? Men Tove lyckas inte ens orsaka ett rivsår? Allting är möjligt, men kom igen nu. JJ betyder inte direkt Jon Jones.

Citat:
Här kan man väl absolut misstänka att Tove blivit överumplad? Hon fälldes ju till golvet och slog i skallen. Tove kan ha fått medvetandepåverkan av detta

Om Tove inte var vid medvetande så undrar jag vem som sparkade i badrumsväggen under flera minuter? Hon kunde uppenbarligen röra på sig, men tydligen bara med underkroppen. Låter inte det lite märkligt?

Man ska komma ihåg att det ska handla om rimligt tvivel. I min värld behöver man göra ganska fantasifulla antaganden för att kunna bygga en modell är MH inte är medskyldig.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det var just därför jag frågade om andra vill äta något precis efter att dom försökt spy. Själv vill jag bara sova och på sin höjd dricka eftersom jag vet att det är viktigt. Men aptit har jag aldrig haft när jag mått så dåligt så jag vill spy.
Du kan må illa av att ha ätit för lite under dagen också. Bakfylla i kombination med för lite mat ger illamående. Lösning: en Donkenburgare.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
M kan ha lämnat mobilen på badrumsgolvet och gått in i köket kl 03:09 när J var tillbaka med maten? (mobilen behöver nödvändigtvis inte följa med överallt och den följde heller inte med ut).

Fast varför skulle hon har lämnat sin mobiltelefon på golvet bredvid en död kropp? Ska man tro biten JJ berättar där hon ville dölja ansiktet så blir det ännu mer troligt att MH inte vill vara nära kroppen när JJ hämtar mat. Hon lär inte sitta och titta på den när JJ är borta precis. Jag tror mer att hon gått runt med den i så fall. 48 steg är ganska många steg i en så pass liten lägenhet. Testa gärna själv att ta 48 vanliga steg så ska du få se hur långt man faktiskt kommer. Från sängen till badrummet t.ex. ser det ut att vara väldigt kort avstånd.
Citera
2023-04-20, 22:40
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ett år?
Det är inte Olle Kastrull som har försökt att råna ett snabbköp med knallpulverpistol...

Två- tre månader är nog mer sannolikt än ett år innan förhandlingen i HR. är avslutad.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Maja frihetsberövades den 17 oktober i fjol. Göta hinner förmodligen inte ta upp det här fallet före semestrarna, men snart därpå, i augusti-september. Hon kommer förmodligen att ha varit frihetsberövad i mellan elva och tolv månader när dom meddelas. Eksjö tingsrätt åsatte Majas gravfridsbrott ett straffvärde på två år, varav hon skulle behöva avtjäna 2/3, dvs 1 år och fyra månader. Hovrätten skulle behöva sänka Majas straff för gravfridsbrottet till ett år och fem månader eller mindre för att det skulle bli aktuellt med något skadestånd för en i övrigt friad Maja. Och det är jag ganska spiksäker på att Göta Hovrätt inte gör.

Det låter rimligt. Alltså mycket osannolikt att det blir något skadestånd för Maja om hon frias från åtalet om mord/dråp. My bad.
Citera
2023-04-20, 22:40
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har svårt att förstå att den bevisning man har mot Maja kan fälla henne för mord.

Den bygger i huvudsak på några få saker:

Johannas berättelse och Lahanjs berättelse om tidpunkten 02:40. Där finns då Majas mobil också som rör sig vid den kritiska tidpunkten 02:43. Och att man anser att Maja ljuger om sovandet, att hon mötte Johanna när hon kom in från trapphuset efter att ha träffat på grannen och om att hon satt på toa när hon fick samtalet från Donken och att hon då inte såg kroppen. Att Maja borde höra ljuden från dunsarna.

Har åklagaren bevisat detta?

Jag tycker inte det.

Vad gäller händelseförloppet i badrummet och skadorna på kroppen, där anser jag att rätten bygger upp ett eget scenario som inte stöds av rättsläkarens vittnesmål. Det kanske inte motsägs heller, men det finns inget som säger att det är så det måste ha gått till. Rättsläkaren menar på inget ställe som jag uppfattar det att det har krävts två gm varken direkt eller indirekt.

Bevisar detta att Maja har hållit i Toves händer?

Nej, som jag ser det finns det inget som bevisar att Maja varit med om mordet, även om det möjligen finns lögner, hennes historia inte riktigt går ihop och att tidpunkten för när hon är vaken är just vid den kritiska tidpunkten.

Hon kan ha gått rakt in i mordet, då hon vaknat till av oljuden, men av rädsla för att åka dit ljuger. kanske håller hon krampaktigt fast vid Johannas ursprungliga berättelse. Eller så klampade hon in i något som hon inte såga allvaret i, och tog faktiskt tag i Toves händer någon sekund, inna hon fattade vad som pågick. Inte avbröt eller larmade. Inte svarade på påringningen. Vilket gör henne rädd att man ska tro att hon deltagit i mordet. Och därför ljuger. Det finns flera logiska skäl till varför någon ljuger.

Lahanjs berättelse innehåller flera graverande indicier för mordet; tidsstämpeln 02:40, dunsarna, sparkarna, vittensmålet om tiden från at de hörde dunsarna till tiden påringningarna sker, dörren som öppnas, och hela Johannas del från att de möts i trappen och hon återvänder in för att hämta något och sedan resan till Donken. Allt finns det en tidslinje för efter att mobilerna lämnar huset.
1. Johannas berättelse att Maja höll i händerna, vilket rätten sätter stor tilltro till, vilket då ska jämföras med Majas berättelse som rätten då inte sätter tilltro till:

Rätten:

Om Maja ljuger om sitt sovande behöver detta inte betyda att hon döljer ett eget brott, dvs att hon själv varit med och mördat Tove. Maja kan ha förklaringsbörda här, men då om åklagaren har bevisat något. Har åklagaren bevisat att Maja inte sov, eller i varje fall bevisat att hon inte bara var vaken utan deltog?

Ja, vid två tillfällen kan man misstänka att hon inte sov, inklusive vid 03, då hon svarade Johanna, vilket bevisar att hon var vaken. Att Maj själv placerar sig vid toan vid den tidpunkten, (noll aktivitet på mobilen) kan väl vara ett minnesfel. Vem kan svara på exakt var man var exakt varje minut, särskilt under en kväll då man är berusad? Kan Maja minnas fel, och gick in på toa tidigare? Sedan svarade när hon låg på sängen igen?

Det skulle kunna vara ett indicium dock, den ev lögnen om att hon sov. Om det finns andra indicier som tyder på att Maja är skyldig.

Maja har också fått förklaringsbörda som jag ser det av rätten, att förklara var kroppen har funnits när hon varit uppe enligt egen utsago vid 02:43, då hon möter upp Johanna och går till toa. Detta ligger nu henne till last istället, eftersom hon har via sin advokat lämnat en gissning som de inte anser trovärdig. Hur blev detta Majas ansvar? Rätten tycker att åklagaren har bevisat var kroppen funnits hela tiden efter mordet. Har han verkligen det??

Hur vet man med säkerhet att Johanna inte dragit undan kroppen t ex i en matta i köket, eller faktiskt dragit in kroppen i förrådet redan när grannen Lanhnj säger sig ha hört att dörren öppnas och stängs, två till tre gånger?

Johanna kan ha gömt undan kroppen, men sedan efter att Maja ätit och lagt sig igen (enligt egen utsago), känt att det varit för svårt och riskabelt att hantera kroppen helt själv utan något hjälpmedel (typ lakan) och bärhjälp.

Majas version:

Rätten påstår att tiden inte fanns, och att det inte heller är rimligt att Johanna skulle dra in kroppen igen i hallen då Maja påstår sedan att kroppen sedan finns i lakanet.

Lahanjs vittnesmål:
//

Rätten:

2. Lahanjs berättelse om tiden 02:40. Denna tid finns förmodligen något bevis på, jag tvivlar inte. Jag ser att det finns i domen finns hänvisning till aktbilagor 218 (åklagarens), 221 (adv Hannah), 223, 55 (adv Sangborn), vilka jag inte har. Förmodar att denna tid finns i åklagarens 221 då.

Rätten:

Här efterlyser man ju både från åklagare och försvaret att detta med ljuden borde ha efterkonstruerats på något sätt, liksom stegen i appen.

Hur mycket kan ljuden ha transporterats till sängen? Hur lät ljuden vid väggen när Lanhanj ringde på andra gången? Är det säkert att Tove var vid medvetande då eller kan det ändå ha varit konvulsionsafsen.

Rättsläkaren borde höras igen av försvaret vad gäller ev medventandegrad efter fallet, och "sparkarna" som hördes.

Man kan klaga på Clea Sangborn, men så här i efterhand tycker jag att hon har gjort sitt bästa för sin klient utifrån en väldigt svår position. Rättsläkaren har varit väldigt säker och tydlig, och det var väl i stort det enda möjliga att försöka få det till att Johanna hade rätt i att det bara var en olycka.

Sangborn har försökt allt hon har kunnat, men Svegfors borde kunna mer här.

Det var några andra saker jag tänkte på också, men tankarna flög iväg för stunden.
Men då måste du ju också tycka att det är fel att Johanna fälls för skadegörelse? För bevisen mot Johanna är i första hand Majas vittnesmål, trots att rätten konstaterar att hon kan ha egna skäl för sitt utpekande, och att hennes mobil har registrerat steg (som Johanna förklarar med att hon rört sig i sin egen bostad denna tid).

Precis som i domen mot Maja säger rätten att domen mot Johanna för skadegörelse bygger på en sammanvägd bedömning:

Citat:
Vid en sammanvägning av bevisen mot Johanna Leshem Jansson finner tingsrätten att det är
styrkt att det var Johanna Leshem Jansson som utförde skadegörelsen på Vintergatan 16 A
natten mellan den 4-5 januari 2022. Hon ska därför dömas för brottet.

Finns det då inte andra möjliga förklaringar till branden? Jo massor. Vem som helst i Vetlanda kan ha gjort det. Det är inte klarlagt att det inte finns andra möjliga gärningsmän. Men vid en sammanvägd bedömning så förklarar man att Johannas förklaringar inte är trovärdiga och att det finns tillräckligt med indicier för att totalt sett landa i att hon är skyldig.

Du måste försöka ta in att det är så här rättvisan fungerar. Åklagaren måste inte kunna bevisa varje liten detalj i ett händelseförlopp. Åklagaren visar på ett händelseförlopp där vissa saker kan styrkas med teknisk bevisning, andra med vittnesmål och åter andra inte kan styrkas alls men där de passar in i händelseförloppet på så sätt att det sammantaget utgör en trovärdig helhet.

Du tar själv upp en rad saker i Majas vittnesmål som är besvärande.

Hon säger att hon är på toa när hon besvarar sms:et från Johanna om Donken - men det är hon inte för det har inte registrerats steg. Din tes: kan hon minnas fel på var hon befann sig?

Hon ser ingen kropp på toaletten vilket skapar ett moment i en mycket pressad tidsram där Johanna ska hinna gömma kroppen. Din tes: Johanna har hunnit göra gömma kroppen trots att tiden egentligen inte finns

Det är mycket höga ljud från dunsar, grannar som ringer på dörren osv - varför säger sig Maja inte höra något? Din tes: hon kan ha vaknat till men inte vågat erkänna det. Hon kan ha varit tyst åskådare till mordet.

Det finns en gräns när omständigheter sammantaget blir för besvärande för den tilltalade. Det blev det för Johanna när det gäller skadegörelsen, det blev det för Maja när det gällde mordet. De åker dit mot sitt nekande.
Citera
2023-04-20, 22:41
Medlem
Citat:
Skönt att någon annan också reagerar på vad de har kommit fram till. Så jag har försökt bena ut vad som eventuellt kan menas, utan att ha full koll på hälsoappen:

TR fastslår tidpunkten för mordet till strax efter kl 02:40 och utgår man från den tiden så kommer givetvis M:s toabesök kl 02:43 krocka mitt i ett pågående mord.

02:43 tar M upp mobilen och 48 steg registreras 17 min framåt, fram tills 03:00 då hon skickar sms och mobilen låses automatiskt efter x antal min eller sek. Ingen aktivitet därefter.
M kan ha lämnat mobilen på badrumsgolvet och gått in i köket kl 03:09 när J var tillbaka med maten? (mobilen behöver nödvändigtvis inte följa med överallt och den följde heller inte med ut).

Är det någon som har en invändning mot min tolkning av ovanstående, dvs appens registrering; hojta gärna till och rätta mig!

"Av utredning kring när sms:et mellan Johanna Leshem Jansson och Maja Hellman skickades framgår tydligt att klockan var 03.00.03. Om Maja Hellman då befann sig på toan med sin telefon borde hälsoappen ha registrerat steg vid denna tidpunkt, det har den inte gjort enligt utredningen. Det finns bara en rörelse dokumenterad i hälsoappen och den är kl. 02.43. Eftersom Maja Hellman svarat med en tumme upp på Johanna Leshem Janssons sms måste Maja Hellmans telefon varit påslagen."

Den understrukna texten i TR:s domslut går emot förhören i FUP; se jämförelser nedan:

TR s 31:

"Efter ett tag* gick hon upp igen och hon har för sig att hon mötte Johanna Leshem Jansson när hon var på väg till toaletten igen eftersom hon mådde illa. Hon vet inte vad Johanna Leshem Jansson höll på med men Johanna Leshem Jansson hade på sig sin jeansjacka. Hon har för sig att Johanna Leshem Jansson berättade att grannen tänkt skjutsa henne till McDonalds och frågade henne om hon ville ha något att äta. Hon sa ja till detta och sen gick Johanna Leshem Jansson ner medan hon själv gick på toaletten. Hon hade vid detta tillfälle inte märkt att Johanna Leshem Jansson varit ute i trapphuset och sedan kommit tillbaka. Hon såg inte Tove vid detta tillfälle och Johanna Leshem Jansson sa inget om Tove. Hon tror heller inte att hon frågade Johanna Leshem Jansson om vad som hade hänt med Tove vid det tillfället."

* Efter 02:19 och toabesöket

FUP s 1263:

A: Okej. Eh, kan du minnas när, för vi förstår ju nu då, eh, på den här Johannas berättelse att hon hade en helt annan plan där hon går ut ifrån lägenheten men då möter hon grannen och så hittar hon på det här att hon måste köpa mat till dig den här cheeseburgaren.
M: Nej.
A: Alltså när hon möter grannen så måste hon ju säga någonting så förstår jag det i alla fall och sen åker hon iväg med honom till Mc Donald ́s.
M: Men jag bad ju om mat.

FUP s 1267:

BF: Ja. Och det vi kan se är att det handlar ju om några minuter här och där som den är still och så telefonen som inte har men att du ska ha sovit så mycket som du säger det känns lite svårt och när man ser de här vilka tider som din telefon har rört på sig och likadant när Johanna åker till Mc Donald ́s kan vi också se och vi ser också att hon skickar ett sms till dig när hon är på Mc Donald ́s, kommer du ihåg det?
M: Det har jag sagt tidigare.
BF: Ja och du svarar också på det sms:et genom att skicka en tumme upp vill jag minnas att det var.
F: Ja det var tumme upp.
BF: Ja så du sover ju inte när du skickar det svaret t ex.
M: Nej men det har jag inte sagt.

FUP s 1271:

Eh, ja sen vaknar jag igen, eh, och känner då också att jag mår inte bra liksom. Eh, så då går jag till toan och då märker jag att Tove är inte där längre så jag frågar Johanna vart Tove, var Tove är helt enkelt och hon säger till mig då att Albin har kört hem henne. Eh, och ja. Eh, jag säger sen också att, att jag är hungrig och behöver äta något och ja Johanna åker, nej vänta. Johanna går först, eh, ja men ut i lägenheten och ska åka och sen så mötte, säger hon att hon mötte grannen i trappan. Eh, och kommer upp igen då och säger då att hon mötte grannen i trappan. Eh, eh, och hon lämnar nycklar och sina bilnycklar och så och sen så åker hon till Donken med grannen. Eh, och jag går och, ja jag går och hämtar mobilen som ligger kvar i sängen, eh, och då skriver Johanna ett sms, eh, jag var alltså på toan då och Johanna skriver ett sms liksom att ja jag är på Donken nu och jag skickar liksom en tumme upp och sen så kommer ju Johanna tillbaka.

Jag tror att M har blandat ihop första och andra gången J lämnar lgh; hon möter J i hallen, säger att hon är hungrig, J går ner och det är här jag vill mena att M går tillbaka till sängen för att hämta sin mobil; alltså kl 02:43. Enligt grannen pratar han och J 2-3 min, enligt J två min.

J går därefter upp och hämtar sin mobil, lämnar bilnycklar, säger till M att grannen skjutsar henne istället; på väg till Donken kl 02:47.

Ja, alltså hela detta stycket ställer jag mig sjukt frågande till vad de egentligen menar. De avslutar resonemanget med ”då måste hennes telefon vara påslagen”. Har det ens vart tveksamheter kring det?

Förstår inte heller varför de anser att det måste registrerats steg bara för att hon svarar på ett sms. Är hon stillasittande på toaletten så registreras inga steg.

"Av utredning kring när sms:et mellan Johanna Leshem Jansson och Maja Hellman skickades framgår tydligt att klockan var 03.00.03. Om Maja Hellman då befann sig på toan med sin telefon borde hälsoappen ha registrerat steg vid denna tidpunkt, det har den inte gjort enligt utredningen. Det finns bara en rörelse dokumenterad i hälsoappen och den är kl. 02.43. Eftersom Maja Hellman svarat med en tumme upp på Johanna Leshem Janssons sms måste Maja Hellmans telefon varit påslagen."
Citera
2023-04-20, 22:42
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har lyssnat igenom Johannas förhör.
Lyssnar nu på
Majas och reagerar starkt på att det känns som hon ljuger genomgående. Hennes ehhhh i varje mening är så påtagligt för att hon skall hinna tänka på vilken lögn hon nu ska dra.

Ja, håller med. Gud vad genomskinligt, snacka om att leta efter lögner efter var tredje ord. J:s förhör är likadant, ”ehh… ehhh…” ”Jag gav henne en liten, lätt, knuff på axeln… ehhh… så då trillade hon ner i golvet…ehhh”. Jag har blivit knuffad med all kraft utan att falla till golvet, hon måste ha knuffat Tove jävligt hårt redan på Nöjet.
Citera
2023-04-20, 22:43
Medlem
Jag tycker ärligt talat att M har en elak blick på mugshotten, om man zoomar in hennes vänstra öga och att J:s vänstra öga har en helt galen blick om man zoomar in det, på bilder som annars visar en söt tjej med milt leende. Men det tycker jag om alla psykopater. Det är inte alltid det syns i hela ansiktet vid en snabb anblick, men om man zoomar in det vänstra ögat på bild eller tittar in i det irl så syns en grymhet stirra tillbaka.[/quote]

Usch , du hade rätt . jag zoomade in deras vänstra öga och nu blev jag nästan lite mörkrädd .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in