Citat:
För att vara en person som verkar ogilla att folk går på känsla ger du verkligen sken av att vara mer eller mindre känslodriven själv.Handlingarna är det som jag skrev innan, men feministerna och vänstern säger att hon är oskyldig och tycker att hon borde gå fri. Låter mest som att dessa människor går på utseende, synd om barnen i Afrika? Nej vi normala går inte på känslor vi gå på vad som är rätt och fel oavsett ursprung.
Nu talar allt emot Moa finns redan konkreta bevis där hon har iakttagit TT inne på nattklubben för att senare lura dit henne till JJ lägenhet. Redan på den punkten är hon medskyldig med mera. Punk slut!
Nu talar allt emot Moa finns redan konkreta bevis där hon har iakttagit TT inne på nattklubben för att senare lura dit henne till JJ lägenhet. Redan på den punkten är hon medskyldig med mera. Punk slut!
Det finns grader av skyldig i de flesta rättssystem. Att M är med på att lura T till lägenheten behöver inte betyda att M är lika skyldig till mordet som J eller att M ens var med på att medlurningen skulle leda till T:s död.
Vi ska inte gissa vad som har hänt, vi ska gå på de bevis som finns för vem som kan ha gjort vad och vi ska döma om det utom allt rimligt tvivel ser ut som att någon är skyldig till att ha begått den gärning vi sen dömer en människa till. Vem är det egentligen som är känslodriven här, du eller jag?
Av ovanstående anledning tror jag att M kommer att få ett mildare straff än J när det når de juridikkunniga på HD oavsett hur du och andra känner kring M:s skuld. För att inte låta känslor styra måste man acceptera att vi har ett rättsystem som utgår från att det finns grader i helvetet.
Och som tjej. var väll massa gangbang hon kikat på?