2023-04-20, 19:22
Medlem

PRIME CRIME
släppte just ljudfilerna från rättegången

https://youtu.be/m880flvjuzs
Senast redigerad av Emoist 2023-04-20 kl. 19:31.
Citera
2023-04-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Ja Johannas pappas gård låg ute till försäljning

Den är såld.
Citera
2023-04-20, 19:23
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja... hur man kan tro att MH är oskyldig när hon befinner sig på brottsplatsen utan att ingripa eller att ens meddela polisen... det skriker inte oskyldig precis... och det är bra om Eksjö tingsrätt kan bli vägledande för övriga domstolar om att är man med vid brott utan att göra något åt det så är man exakt lika skyldig som förövaren själv.

Exakt! Äntligen någon mer än jag har koll på saker! Tackar för det.

Mvh
Citera
2023-04-20, 19:24
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
”Vi gissar på att du är skyldig och du får livstid”.
Vilka bevis är osäkra?

Om jag bara skulle gå på utseende så ser den svarta tjejen kriminell ut.

Nu har ju naturligtvis domstolen haft en hel del bevis för sin fällande dom.
Citera
2023-04-20, 19:24
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Verkar som Johannas farsa är en kaozblatte.
Överraskande.
Citera
2023-04-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Jag tror på J att hon när hon säger att hon skulle visa T badrummet . M gick in först .
T har nog känt av av att det varit konstigt att alla tre ska in och titta i ett tomt badrum och försökt skämta ” inte så mycket att se ” . Då har J knuffat in T och T har frågat vad de håller på med . Sedan har de båda i tyst samförstånd hållit fast , tystat och misshandlat och plågat T .

Detta är ju också det mest sannolika förloppet OAKTAT alla andra omständigheter. Om det enda vi visste var att tre personer gick in i lägenheten, två kom ut med den tredje invirad i ett lakan, och alla spår som fanns var från badrummet, då tror jag nästan alla i tråden hade dragit slutsatsen att två personer attackerat den tredje inne i badrummet. Nu har vi fler omständigheter som tyder på just ovanstående förlopp, men också en saga berättad av MH, och helt plötsligt ska då MH vara en narkolepsidrabbad nickedocka. Man häpnar lite faktiskt.
Citera
2023-04-20, 19:27
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Blir det verkligen livet ut på kåken, som Lasermannen, t ex??
VERKLIGEN? I SVERIGE?

Varför låses inte ALLA mördare in för resten av sina liv då?
Citera
2023-04-20, 19:27
Medlem
SpaceMonkey1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Jag håller med! Hon är 100% skyldig hon ska ha 18år +. MEN det är hennes handlingar som gör att hon är skyldig inte hennes utseende ok.

Handlingarna är det som jag skrev innan, men feministerna och vänstern säger att hon är oskyldig och tycker att hon borde gå fri. Låter mest som att dessa människor går på utseende, synd om barnen i Afrika? Nej vi normala går inte på känslor vi gå på vad som är rätt och fel oavsett ursprung.

Nu talar allt emot Moa finns redan konkreta bevis där hon har iakttagit TT inne på nattklubben för att senare lura dit henne till JJ lägenhet. Redan på den punkten är hon medskyldig med mera. Punk slut!
Citera
2023-04-20, 19:28
Medlem
MossTrumss avatar
"Leshem" i efternamnet Johanna Leshem Jansson är hebreiska och betyder opal, det är en sten man ofta gör smycken av.

Enligt tidigare uppgift i tråden har Johanna gjort två års kvinnlig värnplikt i Israel. Män tjänstgör tre år i Israel. Värnplikten i Israel gäller inte kristna och muslimer, endast judar.

Offtopic eller inte men det gick hårt till i badrummet där Tove förlorade livet.
Citera
2023-04-20, 19:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Den är såld.
Är du säker på det?

Far, bror och JJ. står skrivna på adressen.
Citera
2023-04-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
Handlingarna är det som jag skrev innan, men feministerna och vänstern säger att hon är oskyldig och tycker att hon borde gå fri. Låter mest som att dessa människor går på utseende, synd om barnen i Afrika? Nej vi normala går inte på känslor vi gå på vad som är rätt och fel oavsett ursprung.

Nu talar allt emot Moa finns redan konkreta bevis där hon har iakttagit TT inne på nattklubben för att senare lura dit henne till JJ lägenhet. Redan på den punkten är hon medskyldig med mera. Punk slut!

Jag är både vänster och feminist (om än kanske old school), och jag tror MH är skyldig och tycker livstid inte känns helt orimligt. Frågor på det?
Citera
2023-04-20, 19:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakeDonJulio
Är det någon skillnad i straff? Båda har ju i samförstånd mördat T. Är det bara för sakens skull rätten ger dem dessa stämlar för att få en konkret bild av hela händelseförloppet?

Påföljden är en bedömning som har med mer än uppsåt att göra. det går inte att ge ett generellt svar på den frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in