2023-03-29, 16:12
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Jag är helt övertygad om att MH går all in på att sänka JJ med alla uppgifter + Extra lögner, allt för att rädda sitt eget arsele!

Varför har du problem med att MH sänker en bestialisk mördare?

F.ö. Maja ”klarade” förhören över all förväntan.
Citera
2023-03-29, 16:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Med uppsträckta har inte skadorna på armbågarna uppkommit genom fasthålllning iaf.

Det har tjatats om denna fasthållning men kan inte folk bara lägga sig på golvet och sträck armarna bakom sig och kolla. Mina armbågar pekar ju åt sidorna inte ner mot golvet.

Om armarna däremot ligger längs kroppen har iallafall jag armbågarna rakt ned i golvet.
Citera
2023-03-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lika lömsk i hur JJ lura hem Tove genom att be om ursäkt (för den lilla putten) är hon kanske när hon "lurar in Tove i badrummet?

Svt:

"Åklagaren börjar nu fråga om när de kom till lägenheten.

20-åringen: vi går runt i lägenheten. När vi kommer till badrummet säger Tove att här finns ju inget att se.
".

"Då blir det som hon knuffar in mig i väggen och då fäller jag henne mot golvet. Tove sparkar mot mig och då sätter jag mig gränsle över henne. Hon får till en spark i väggen."

Har hon sagt att hon ska visa något i badrummet?

För varför ska Tove plötsligt bli arg och "knuffa in mig i väggen"?

Det är säkert så at Tove anar att något inte står rätt till och känner sig inlåst i badrummet.

Ja, på de bilder som finns att se så är badrummet i stort sett tomt och helt ordinärt med plastmatta. Knappast något man visar upp på en rundtur i lägenheten, utan JJ lurade in Tove dit för att begå brottet. Det kan säkert stämma att Tove kommenterade att det inte fanns något att se, fast snarare som förvåning (varför ville hon ha in mig hit?) än som kritik.
Citera
2023-03-29, 16:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jo men vi/jag diskuterade urin som också bär DNA även om mängden är liten

Man topsar inne i munnen på insidan av kinden. Det duger väl inte med urinprov.
Citera
2023-03-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer-Ka-Ba
Tycker det finns flera saker i JJ´s handlingar som känns orimligare, men som hon ändå tillstår. Vördnanden av T genom kremering exempelvis. Sen har ju även grannen vittnat om att J´s ytterdörr öppnades 2-3 gånger innan hon kom ner för trappen.

Men jag instämmer här, klädkammaren ligger nog bättre till.
Jag tror dörren öppnades för att se om
Kusten var klar. Eller glömde något gick in igen osv. Alla fattar att främsta anledningen att kremera var att undanröja bevis. Men JJ:s versioner tror jag ändå är så nära sanningen vi kommer. Om
Man ser till bevis och helheten. Hon står ju ändå nu till stor del för det hon gjort, till skillnad mot MH. Önskar även MH någon gång kunde tänka på tt och anhöriga. Men med noll empati är det tyvärr såhär. Trist om hon kommer undan med alldeles för lågt straff 😕
Citera
2023-03-29, 16:19
Medlem
Det är väl ganska så givet att Maja ljuger,hon säger att hon låg i sängen och sov. Hon ser Tove död första gången när hon ligger inrullad i ett lakan. På en bild ser man sängen och barr som ligger där,då finns det inget lakan i sängen. Det lakanet som Tove var inrullat i kom från sängen? Och inte tror jag att JJ tagit lakanet från sängen medans Maja låg och sov?
Citera
2023-03-29, 16:20
Medlem
Är det någon som har länk till FUP? Orkar inte leta igenom alla 4500 sidor
Citera
2023-03-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Det här med att Maja är hungrig och ber om mat och JJ köper EN cheeseburgare. Någonting som hade kunnat gjorts med enkelhet är att ta fram kvitton på vad Maja brukar äta på Mcdonalds (oftast äter man samma sak från menyn). Det jag menar är att om hon ofta beställer Big Mac & co med extra cheese när hon äter så borde det falla på en orimlighet att JJ bara beställer en cheese till henne.

Från expressen direktrapportering noterade jag detta:

Christer El-Mochantaf
I dag 09.24
När Tove ligger på marken med 20-åringen över sig så säger hon "vad fan håller ni på med?". 20-åringen berättar att Tove försöker ta strypgrepp på henne, och då gör hon detsamma på Tove. Hon trycker till. Tove hostar till, och 20-åringen trycker till med sitt knä. Sedan sätter sig 20-åringen intill 18-åringen på golvet i badrummet. Tove väser på ett märkligt sätt säger hon. "Det är så obehagligt", säger hon samtidigt som hon börjar gråta.

Erica - Läsarkommentar
I dag 10.48
Bra rapportering! Dock undrar jag en sak som du skrev att 20-åringen satte sitt knä på halsen fast man läst i FUP att hon tagit händerna. Sa 20-åringen nu att hon satt sitt knä för halsen?

Christer El-Mochantaf
I dag 10.48
Förlåt, då var jag otydlig. Hon sa att hon satte knäet "på Tove", men ej specificerat på halsen. Där har hon sagt att hon höll händerna mot halsen och tryckte till med tummarna.

Detta med knät måste ju vara helt nytt. Kan inte förstå att hon inte fick en följdfråga på vart hon satte sitt knä?

Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Nedan punkter som kanske inte varit lika uppmärksammade i diskussionen men sammantaget tycker jag att de ger en känsla jav att de misshandlat Tove ordentligt. Hur kommer det sig då att ingen av dom har några som helst skador? Kan verkligen en enda person tillföra så mycket skada som enligt nedan (utöver huvud, hals, rygg, armbågar som nämnts tidigare) utan att själv ha en skråma på kroppen?

Höger sida
Lång, ring och lillfinger skadat/svullet

Punkt 80. Höger sida
Mjukdelsblödningar på underbenets framsida, område 11x6cm

Punkt 86. Vänster sida sida
Mjukdelsblödningar på underbenets framsida, område 12x8cm

Punkt 118. I luftstrupen ser man rikliga mängder magsäcksinnehåll

Sida 41/44 Denna är intressant:
Sårskada i vänstra ögats bindehinna och fettvävnad kring ögongloben och den högra stora tuggmuskeln orsakats genom grepp med hand/tryck mot hårt underlag.

Min teori är att JJ satt på TT och tryckte ner armarna med låren och att MH höll fast benen (därav mjukdelsblödningar) för att benen sparkade i väggen och behövde tystas.

Klipper in två tidigare inlägg av mig själv. Den här nya informationen att JJ sätter ett knä på TT. Förslagsvis över ena sidan ansikte som orsakar nedan skada.

”Sårskada i vänstra ögats bindehinna och fettvävnad kring ögongloben och den högra stora tuggmuskeln orsakats genom grepp med hand/tryck mot hårt underlag”

Enligt Johannas beskrivning verkar hon hålla stryptag samtidigt som hon ”trycker till med knät”.
Citera
2023-03-29, 16:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Det är väl ganska så givet att Maja ljuger,hon säger att hon låg i sängen och sov. Hon ser Tove död första gången när hon ligger inrullad i ett lakan. På en bild ser man sängen och barr som ligger där,då finns det inget lakan i sängen. Det lakanet som Tove var inrullat i kom från sängen? Och inte tror jag att JJ tagit lakanet från sängen medans Maja låg och sov?

Hur många lakan har du själv?
Citera
2023-03-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Varför har du problem med att MH sänker en bestialisk mördare?

F.ö. Maja ”klarade” förhören över all förväntan.
Man vill ju att BÅDA mördarna ska sitta inspärrade! Nä hon var pinsam. Så faktiskt kanske hon döms ganska hårt, för det r ologiskt det hon säger.
Citera
2023-03-29, 16:23
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karaoke.koalan
Är det någon som har länk till FUP? Orkar inte leta igenom alla 4500 sidor
länk igen:
https://gofile.io/d/7rDqPT
Citera
2023-03-29, 16:24
Medlem
Fibonaccitals avatar
Det där påståendet från MH att Tove måste ha legat i klädkammaren (KLK)i förrådet i trappan tror jag inte ett enda jevla dugg på.

Jag vet inte om ni andra har snackat om detta tidigare för det går SÅ himla snabbt här inne så jag hinner inte med.

Hur i h-e skulle JJ flytta Tove till KLK. Där finns ju knappt plats. Hon borde flytta möbler och en himla massa prylar medan MH sov...

Klädkammaren (Walk In Closet):
https://imgur.com/a/KeRXnFK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in