2023-03-29, 14:21
Medlem
Bendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrscha
Huruvida Maja var med i badrummet eller inte kan bara dom själva svara på - men jag har lite svårt för att släppa tanken på att om Johanna inte varit inblandad, så hade Tove aldrig dött. Maja hade aldrig initierat det här mordet på egen hand. Johanna har varit helt och hållet drivande. Med tanke på Majas uppenbart bristande omdöme och även intelligens tycker jag nog därför att hon ska få ett så milt straff som möjligt/endast gravfridsbrott.

Jag förstår inte varifrån det kommer att MH skulle vara mindre skyldig än JJ?
Citera
2023-03-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rekylkrut
Ska de inte sätta dit dessa är hoppet ute
Psykisk störning är inte samma som psykopati
Gråta i rätten för att hon är ledsen över sig inte ledsen över Tove
I Usa döms kvinnor ofta till livstid
Det är i USA det i Sverige låter vi unga kriminella ta död på varandra och om sen någon oskyldig 12 åring eller gymmande farbror eller läkarstudent kommer emellan är det sånt som händer i utrensningen.
Vi har inte råd med fängelse och tre mål mat om dagen för alla.
Citera
2023-03-29, 14:22
Medlem
Finns det nånstan att följa live? Asså där man ser/hör vad som sägs?
Citera
2023-03-29, 14:22
Medlem
Finns det nånstans att se live? Alltså där man ser/hör de som sägs?
Citera
2023-03-29, 14:23
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vart har detta bevisats ???

Toves syster och Toves pojkvän vittnar om det i förhör med POLISEN. Finns i FUP. Fanns väl även med under rättegången i måndags, då de båda tillfrågades om TOVES relation till MH.
Senast redigerad av ziracorn 2023-03-29 kl. 14:27.
Citera
2023-03-29, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Jag har uppfattat M:s tidigare förhör exakt som hon berättat idag; se de sista förhören.

Hon lägger sig alltså igen efter första toabesöket kl 02:19 (bär med sig mobilen), vaknar med illamående strax innan 02:43, möter J i hallen och går och hämtar sin mobil i sovalkoven (02:43).

Jag ligger som sagt efter, och det krävs lite läsa i efterhand för att se hur samstämmigt det är mot bevisningen känner jag (för min egen dle menar jag).

På något vis känner jag att Maja känns mer trovärdig (har också svårt at änka mig att hon ska själv kunna klura ut att få ihop sin historia med tidierna då hon plockat upp sin mobil (hälsoappens steg).
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Nån som varit på plats som kan avgöra om JJ:s reaktioner är äkta? Tycker snyftningarna man får höra på det maskerade ljudupptagningar inte låter särskilt äkta samt ett ganska krystat sätt att framställa meningarna.
Citera
Medlem
oj så rädd maja blev helt plötsligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ek-97
Finns det nånstan att följa live? Asså där man ser/hör vad som sägs?
SR har en länk på nära två minuter där man hör Johannas röst utan förvrängning.
Antar att det indikerar på ett riktigt långt straff annars skulle dom maska rösten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag tror att hon har förstått detta i häktet och under förhören.
När hon provat lite olika sätt att svara och hålla sig själv ur händelsernas centrum, så var det det här om att JJ har styrt och ställt som fått mest bekräftelse från folk.

Jag tycker det känns strategiskt. Och hon har fått medlidande och förståelse från människor runt om som förstärkt den bilden.

Jag tror att JJ utnyttjat möjligheten att ha en följare. Men min känsla är att MH själv valt det, utan hot. Hon blir behandlad som en lojal hund, men inte en enda gång hör jag om hot. Bara en JJ som är dysreglerad i sina känslor.

Om JJ har hotat mer eller mindre alla andra runt dem som inte har varit J till lags eller gagn . Så är det väl underförstått att även MH kommer vara hotat den dagen hon gör något J inte gillar eller blir starkare i sig själv och tar avstånd .
Citera
2023-03-29, 14:25
Medlem
Kanske har varit uppe, har inte läst alla inlägg från idag.

Men varför utlämnar JJ MH från berättelsen om när hon dödar TT? Det verkar som att det är först andra gången hon berättar om dödandet som MH håller i TTs händer/armar. Inte för att MHs version är troligare, men detta stör mig ändå lite…
Citera
2023-03-29, 14:26
Medlem
Alonens avatar
Jag är helt övertygad om att MH går all in på att sänka JJ med alla uppgifter + Extra lögner, allt för att rädda sitt eget arsele!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in