2023-03-27, 14:03
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I min värld är det väldigt svårt att sitta på höfterna så offret inte kan vända sig, ha offrets armar låsta genom att trycka dina ben mot offrets armar, samtidigt som du har händerna runt offrets hals. Det är väl därför det i princip aldrig har hänt. Du kan inte strypa en medveten människa framifrån utan att få avvärjningsskador.

Det var travhästar dom hade. Dagen efter mordet satt hon i en sulky bakom hästen. Frågan är hur ofta hon satt på hästryggen.
J berättade för M att hon tagit vagnen för att förstöra hjulspår från bilen, så vanligtvis red hon nog.
Citera
2023-03-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Funderar lite på MHs inblandning… Vad har egentligen JJ att vinna på att säga att hon var närvarande? Förutom att hon talar sanning. MH har såklart allt att vinna på att säga att hon inte var där, men att JJ skulle ljuga om detta får jag inte riktigt ihop. Hennes straffvärde minskar väl inte om båda två var delaktiga i mordet, eller?

JJ:s motiv är att ta med sig MH ner i avgrunden. Blir mitt liv förstört så känns det bättre om även ditt liv blir förstört. Så fungerar JJ:s hjärna.
Citera
2023-03-27, 14:06
Medlem
MHs försvarsadvokat kör på att hon sov under tiden Tove dog. Han nämner att bara för appen i hennes mobil visar steg betyder det inte att det är MH utan någon annan (antar han syftar på JJ) kan han haft den.
Tror inte det blir ett lyckat försvar med att uppge MH sov igenom allt.
Citera
2023-03-27, 14:07
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfuckandehyena
Verkar som P4 Jönköping fått i sig en energirik lunch, upplever deras liveuppdateringar bättre än Expressens nu i eftermiddag.
Samma här. Mycket bättre än Expressen.
Citera
2023-03-27, 14:07
Medlem
BayouXs avatar
”Mikael Svegfors visar en ritning av 20-åringens lägenhet. Badrummet är direkt till vänster när man kommer in genom dörren, sedan är det en korridor rakt fram som leder till vardagsrummet, och till höger i vardagsrummet finns en sovalkov bakom ett draperi. Framför draperiet står ett piano och sängen vetter mot en murstock. Allt det här är ljuddämpande, menar 18-åringens advokat.”
Citerat från livechatt Sveriges Radio

Aah, nu har alltså Js lgh ljuddämpning också
Citera
2023-03-27, 14:08
Medlem
Nu är det pojkvännens tur att vittna. Han kommer bryta ihop
Citera
Medlem
När de på SR rapporterar om att JJ hela tiden tittar på sin advokat Clea så tänker jag på Jodi Arias som tog efter utseende från sin kvinnliga advokat och var väldigt klängig på sina advokater. Kanske JJ snart lockar håret och skaffar sig ljusa slingor
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
JJ:s motiv är att ta med sig MH ner i avgrunden. Blir mitt liv förstört så känns det bättre om även ditt liv blir förstört. Så fungerar JJ:s hjärna.

Absolut det tror jag också... men MH är ju inte mindre oskyldig bara för det... MH förtjänar det t.om eftersom hon vetat vad JLJ hållit på med utan att säga ifrån.
Citera
2023-03-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Funderar lite på MHs inblandning… Vad har egentligen JJ att vinna på att säga att hon var närvarande? Förutom att hon talar sanning. MH har såklart allt att vinna på att säga att hon inte var där, men att JJ skulle ljuga om detta får jag inte riktigt ihop. Hennes straffvärde minskar väl inte om båda två var delaktiga i mordet, eller?
Vi pratar om en människa som blir så arg och kränkt för småsaker att hon bokstavligen talat åkte hem till personer och försökte bränna inne dem. Hon är extremt sjuk i huvudet och har nog ett sjukligt hämndbegär. Det var först när förhörsledarna sa till henne att MH erkände att de hade flyttat på Toves kropp, som JJ erkände mordet och placerade MH där också. Nu tror jag väl ändå på MH var vaken. Men JJ hade definitivt kunnat ljuga om det för att inte ensam behöva bli stämplad som mördare, utan att ta med sig MH i fallet eftersom MH bröt deras pakt om att hålla tyst.
Citera
2023-03-27, 14:09
Medlem
Bra Rullman

”Åklagare Adam Rullman bryter in med en kommentar när det gäller Sangborns teorier om hur Tove kan ha dött. Han säger att frågan om huruvida kräks kan ha orsakat kvävningen hos Tove har tagits upp specifikt under obduktionen, men att något kräks inte hittats i lungblåsorna, alveolerna. Han säger att vi kommer återkomma till det här när rättsläkaren vittnar på torsdag.”
Citera
2023-03-27, 14:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
”Mikael Svegfors visar en ritning av 20-åringens lägenhet. Badrummet är direkt till vänster när man kommer in genom dörren, sedan är det en korridor rakt fram som leder till vardagsrummet, och till höger i vardagsrummet finns en sovalkov bakom ett draperi. Framför draperiet står ett piano och sängen vetter mot en murstock. Allt det här är ljuddämpande, menar 18-åringens advokat.”
Citerat från livechatt Sveriges Radio

Aah, nu har alltså Js lgh ljuddämpning också

Haha hur förklarar han grannens vittnesmål då eller är det bara ljuddämpat så det dämpas inne i lägenheten?
Citera
2023-03-27, 14:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Maja har väl själv tagit sig ner i avgrunden. Eller tror du att Johanna hade en pistol mot hennes tinning? Dags att lägga ner daltandet med negern nu och inse att hon är myndig och själv har ansvar för sina handlingar. Det är därför hon ljuger hela tiden då hon är rädd att bli dömd och få sitta av ett långt straff. Maja är varken utvecklingsstörd eller någon jättebebis. Två mördare sitter där som jag hoppas får livstid båda två. Djävla ynkryggar som dessutom måste vara två när dom tog ihjäl Tove.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in