2023-03-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Alltså MH även om hon går fri som många här tror... vad tror ni hon kmr ha för liv ute i det fria? Folk kommer ju garantera smälla på henne så fort de får en chans... hon kör ju få bo som i ett fängelse hemma hos mor o far sin... ständigt rädd för att någon kommer ge sig på henne hon kommer inte kunna bo kvar i Vetlanda.

Blir hon inte fälld för mord så kommer åklagaren överklaga hennes dom och vilja ha henne fälld för minst medhjälp, det tror jag starkt på
Citera
2023-03-27, 13:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kan kan hon säkert, allt beror på hur högt upp du sitter. Du kan låsa fast en persons armar med dina knän och ben om du sitter tillräckligt högt upp på personen men då blir sannolikt vinkeln och kraften att stryka personen lidande.
Fundering..kan hon ha strypt henne med duschstången? Eller skulle skadebilden vara en annan då?
Citera
2023-03-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Där tänker jag att J som van ryttarinna och betydligt tyngre än T skulle kunna parera. Kanske har det varit lite rodeoaktigt och det medfört förflyttningarna, men hur skulle M kunna hänga med där om hon höll i händerna?

Edit:
En rekonstruktion är nog det enda som skulle kunna bringa klarhet, som Notknapparen skrev.

I min värld är det väldigt svårt att sitta på höfterna så offret inte kan vända sig, ha offrets armar låsta genom att trycka dina ben mot offrets armar, samtidigt som du har händerna runt offrets hals. Det är väl därför det i princip aldrig har hänt. Du kan inte strypa en medveten människa framifrån utan att få avvärjningsskador.

Det var travhästar dom hade. Dagen efter mordet satt hon i en sulky bakom hästen. Frågan är hur ofta hon satt på hästryggen.
Citera
2023-03-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch.
Dubbelbestraffning där för honom.

Att dels varit utsatt för den här Johanna och hennes som man nu ser, väldigt otäcka personlighet. Drar i trådar och bestraffar på de mest lömska sätt. Där kan det hon berättar också vara underliggande hot; se vad jag är kapabel till.

Sedan att veta att det han visste, det han inte gick vidare med slutade så här...

Jag lägger ingen skuld på honom. Jag tror att man inte har samma djupare förståelde för hur allvarligt detta är, och at man bör agera med anmälning. Kanske också att man själv är traumatiserd av att h haft en relation med en så störd människa, gör att man inte tänker riktigt klart.

Han får nu ett tungt ok på sina axlar.

F uppger i förhör att J var väldigt manipulativ och att han inte gjorde slut trots det han fick veta för han var kär'. J hade väl också sagt att H inte behandlade henne väl därav bestraffningen. Som om det skulle vara ett skäl.

Det är ju för sent nu. Men tänk om F hade kontaktat Ms föräldrar om detta. Så de hade kunnat konfrontera M med informationen redan då...
Citera
2023-03-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Hon har en sårskada i bakhuvudet..inte vid tinningen
Det skrevs även om
Tinningen i live rapporteringen.
Citera
2023-03-27, 13:28
Medlem
Hade jag suttit häktad hade jag hellre velat ha en manlig försvarsadvokat, tycker oftare att de är mer definitiva och bättre. Denhär Clea verkar inte så beslutsam i de hon säger
Citera
2023-03-27, 13:29
Medlem
Klart Maja nekar dig blå, har hon en chans att bara åka på gravfridsbrott tar hon den. Jag tror inte en sekund att hon inte varit med. Även om man är full och slagit i huvudet så kämpar man med allt man har in i det sista om någon försöker ta livet av dig. Man får extra krafter, ingen ligger och bara låter sig bli kvävd helt likgiltig. Hade Jj varit själv hade det synt avvärjningsskador på Jjs armar och garanterat hudavskrap under naglar men det finns ju inget sådant, och det beror ju på att händerna hölls i, därför sparkade hon istället allt hon kunde så det hördes till grannarna för det var allt hon kunde göra.
Citera
2023-03-27, 13:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Det skrevs även om
Tinningen i live rapporteringen.
Ok..då har jag missat det i FUP
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Johanna kan inte hålla ner bådea armar och samtidigt ta stryptag vilket tyder på att Maja höll fast armana.

Vid död kan en kropp få kraftiga dödsryckningar eller spasmer. Varit med om det vid avlivning av djur som sparkar kraftigt med bakbenen. Så Tove har säkert sparkat, sprattlat med benen vid dödsögonblicket.
Har tänkt samma. Men det kändes för hemskt att skriva. Det kan bli väldigt kraftiga sparkar. Det bara smäller i väggar och man får hålla sig undan för att inte bli träffad.
Sparkandet uppstår pga dom hämmande reflexerna i hjärnan försvinner vid bedövning med bultpistol.
Är bonde ifall nån undrar. Och ibland måste man avliva skadade och sjuka djur.

Men jag tror inte att det har hänt i detta fallet ändå. För hon har inte så kraftiga skador i huvudet. Jag tror hon sparkar för att komma loss och för att väcka grannarna.
Men vi får kanske aldrig veta.

Jag tänker mycket på Toves anhöriga idag.
Jag hoppas dom kan finna nån sorts styrka i att dom har många människor som tänker på dom och vill ha svar på vad som hänt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Fundering..kan hon ha strypt henne med duschstången? Eller skulle skadebilden vara en annan då?

Jag ser det som osannolikt då tungbenet var avbrutet, jag ser det som att någons tummar måste ha varit där och gett ett beständigt tryck precis där halsen börjar för att något sådant ska kunna ske, i min värld är ett knä inte heller en omöjlightet för att tungbenet ska gå av.
Citera
2023-03-27, 13:31
Medlem
Var finns liverapportering nu?
Citera
2023-03-27, 13:31
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hon vill nog inte ha det som bevismaterial. Antagligen kommer hon inte ihåg vad hon har sagt och inte sagt.
Exakt! Men har det någonsin hänt att förhören i tinget inte spelas in? De kan ju sedan användas i hovrätten vid överklagan. Det beror ju på att man inte senare ska kunna ändra sin utsaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in