2022-10-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
På adressen där TT:s cykel hittades bor även en bandyspelare i samma ålder som TT. Han spelar i Vetlanda BK som har sin hemmahall bara ett stenkast från Biltema där ju TT:s mobil kopplade upp sig mot en mast. Slump?

Det är den killen som var med på ett event tillsammans med T:s fotbollslag på Lördagen. Det är också han som har bott i Linköping samtidigt som T studerade där. Kan man tänka sig att de hade någon typ firmafest under Lördagskvällen samtidigt som T var på Nöjet?
Citera
2022-10-24, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Var någon av dom inblandade inne på själva affären Biltema?

Biltema har inte nattöppet…
Citera
2022-10-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Var någon av dom inblandade inne på själva affären Biltema
Nej. Enda anledningen till att Biltema nämns här i tråden är att masten som telefonen kopplade upp står där i närheten. Men eftersom den masten sannolikt är den enda masten som täcker norra halvan av samhället så säger det tyvärr ingenting. Eller, rättare sagt, det säger bara att telefonen befunnits sig någonstans i norra Vetlanda med omnejd. Det är dags att släppa Biltema som spår.
Citera
2022-10-24, 13:08
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om T mördats i lägenheten måste ju kroppen fraktas bort. Vare sej mordet var planerat eller ej måste detta problem ha vållat MGM stort huvudbry. JJ bodde ju på 3e våningen. Hur få ut en kropp, nerför alla trappor, utan att nyfikna hyresgäster öppnar dörren, kikar genom titthål i dörren osv? Kasta ut kroppen genom fönstret? Knappast. Många mördare i samma situation väljer ju t.o.m att stycka kroppen! Men om hon blivit styckad där bör ju poliserna kunna hitta bevis för det. Jag tror inte JJ och MH vågade det. Frågan är om polisen hittat spår om detta. Det går de väl inte ut med än, eller?
Jag får bara en känsla av att dessa 2 inte är kapabla att stycka en bekant tjej/vän.
Jag tror inte heller de misstänkta fick hjälp med en styckning.
Jag tror T lämnade lägenheten i ett stycke. Levande, medvetslös eller död.
Citera
2022-10-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om T mördats i lägenheten måste ju kroppen fraktas bort. Vare sej mordet var planerat eller ej måste detta problem ha vållat MGM stort huvudbry. JJ bodde ju på 3e våningen. Hur få ut en kropp, nerför alla trappor, utan att nyfikna hyresgäster öppnar dörren, kikar genom titthål i dörren osv? Kasta ut kroppen genom fönstret? Knappast. Många mördare i samma situation väljer ju t.o.m att stycka kroppen! Men om hon blivit styckad där bör ju poliserna kunna hitta bevis för det. Jag tror inte JJ och MH vågade det. Frågan är om polisen hittat spår om detta. Det går de väl inte ut med än, eller?

Fick höra ett rykte idag om att en av MGM, eller båda, har setts köpa rengöringsmedel under söndagen. Men som sagt, mycket rykten som florerar. Om det är något dem behövt städa undan får man hoppas att polisens tekniker ändå kan hitta några bevis.
Citera
2022-10-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är den killen som var med på ett event tillsammans med T:s fotbollslag på Lördagen. Det är också han som har bott i Linköping samtidigt som T studerade där. Kan man tänka sig att de hade någon typ firmafest under Lördagskvällen samtidigt som T var på Nöjet?

Nej det är den andre. E.S. Den jag syftar på är E.N. E.S spelar innebandy och de va med på eventet. E.N spelar bandy. Två olika idrotter alltså
Citera
2022-10-24, 13:12
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Fick höra ett rykte idag om att en av MGM, eller båda, har setts köpa rengöringsmedel under söndagen. Men som sagt, mycket rykten som florerar. Om det är något dem behövt städa undan får man hoppas att polisens tekniker ändå kan hitta några bevis.
Hoppas det har fastnat på en videokamera i så fall.
Citera
2022-10-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Nej. Enda anledningen till att Biltema nämns här i tråden är att masten som telefonen kopplade upp står där i närheten. Men eftersom den masten sannolikt är den enda masten som täcker norra halvan av samhället så säger det tyvärr ingenting. Eller, rättare sagt, det säger bara att telefonen befunnits sig någonstans i norra Vetlanda med omnejd. Det är dags att släppa Biltema som spår.
Hur står det till med mobilmaster i en stad som Vetlanda? Svårt att tänka mig att halva stan täcks av en enda "mast vid biltema". Nu bor jag i en mycket större stad, men det är tätt med mobilmaster i tätbebyggt område. Har riktat in 4g modem och master finns i alla riktningar. Skulle jag cykla eller köra bil ut ur stan skulle jag byta mast många gånger och vara lätt att följa.
Citera
2022-10-24, 13:13
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Jag får bara en känsla av att dessa 2 inte är kapabla att stycka en bekant tjej/vän.
Jag tror inte heller de misstänkta fick hjälp med en styckning.
Jag tror T lämnade lägenheten i ett stycke. Levande, medvetslös eller död.
Jag tror T är bortforslad av MGM och ev ngn chaufför . I resväska eller i matta. Inte styckad. Men död.
Citera
2022-10-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saddamen
Nej det är den andre. E.S. Den jag syftar på är E.N. E.S spelar innebandy och de va med på eventet. E.N spelar bandy. Två olika idrotter alltså

Ok. Detta är lite förvirrande. Det bor två killar på Gränsgatan 16 som har förnamn på E och är 20 år gamla. Båda har bott i Linköping tidigare. Den ene spelar innebandy och den andra bandy.
Men du menar alltså att det var ES som var med på eventet och inte EN.
Citera
2022-10-24, 13:17
Medlem
Någon som har insyn i hur polisen arbetar under förhör i såna här lägen? Har dom tillgång till lögndetektor/polygraf?
Känns som att detta skulle kunna vara en rimlig teknik att använda sig av på MGM för att få ut ytterligare information.
Citera
2022-10-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Hoppas det har fastnat på en videokamera i så fall.

Ja, hoppas de går igenom alla övervakningskameror i omnejden över den aktuella tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in