2022-10-24, 11:49
Medlem
Okej, såg något om pojkvännen som sagt här i tråden att han inte verkar aktiv eller "visa känsla"
Ja , DET ÄR ETT STORT JÄVLA FRÅGETECKEN HUR MAN INTE KAN VISA NÅGOT NÄR ENS PARTNER ÄR BORTA??? ...
alla visar vi olika på känslor och reagerar.. självfallet!
Men han verkar inte ens engagera sig i något ? sitter han bara där hemma o trycker?
Morsan hade väl sagt att han verkade ledsen... men ingenting mer än så?

Fan hade det varit min partner, så klart jag varit förstörd dom första timmarna, dygnet..
Men sen gett mig fan på att engagera mig och hjälpa till !
Citera
2022-10-24, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Nu är det ju lite såhär att vi alla gör jämförelser utifrån vår uppfattning och där skiljer det sig ju åt lite som du förstår! Jag ber dig inte att försöka förstå hur jag tänker för det är inte så lätt kanske.
Återgå gärna till ämnet om att en stackars tjej är försvunnen och det finns oroliga anhöriga.
Det är liksom inte tid att stå på varsin sida staketet och jämföra!! Du tycker på ditt sätt och tror det du tror och jag på mitt.

Vill bara påminna dig om att detta är ett FORUM där det är tillåtet att ha olika åsikter och tycken......liksom egna misstankar.

Absolut är det tillåtet att tycka olika. Precis som det är tillåtet att uttrycka sin åsikt och ställa frågor om vad andra baserar sina slutsatser på.
Vilket det är helt frivilligt att svara på eller inte.

Absolut fokus på en försvunnen kvinna här, men också med empati för en säkert väldigt orolig pojkvän som polisen varken riktat misstankar mot eller häktat.
Folk pekar ut både honom och hans mamma som shady.
Statistiskt sett inte fel, men det här fallet sticker ju onekligen ut….
Citera
2022-10-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aralia
Varför kan polisen inte se mer exakt hur telefonen rört sig under kvällen? När man följer folk på vissa appar ser man ju exakt hur de rör sig och i vilken hastighet. Hon verkar ju ha haft Snapchat i alla fall.
- De har inte telefonen, utan behöver gå på data från vad som finns sparat hos operatör, eller företag bakom appen.
- Att få kontakt med utländska företag och begära ut data kan ta tid. Det är säkert inlett och de kanske redan har fått ut en del, men det är ändå oklart vad all data som faktiskt sparas.
Citera
2022-10-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är du som säger att hans beteende varit onormalt i veckan.
Jag bor inte i Vetlanda jag kan inte undersöka ett eller ha lagt märke till ett skit.
Du kan ju återberätta iaf en iögonenfallande avvikelse i hans agerande?

Varför det ifall han är härinne och läser!!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Albin pojkvännen har en bror Oskar på hans fb finns en bild på en silvrig BMV (kunde inte ladda bild) 5 augusti 2020 skriver han att han lagt ut den på blocket BMV 325i regnummer BLA 550

Transportstyrelsen
2*)Registreringsnummer
BLA550

Fabrikat
BMW 325I

Handelsbeteckning
Uppgift saknas.

Fordonsstatus
Avställd (2022-06-12)

Färg
Ljusgrå

Fordonsår
2006

Fordonet tillverkat
2006-04

Fordonsslag
Personbil

(8*)Besiktigas senast
2022-11-30

Upplysningar
Fordonet stulet

Intressant, nuvarande ägare äger 18 fordon, bilexportör?
https://biluppgifter.se/brukare/person/M3DY1V97rN?utm_source=merinfo&utm_medium=web&utm_c ampaign=owner&utm_term=person
Senast redigerad av Haldane 2022-10-24 kl. 11:55.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Tove är långt ifrån Vetlanda. Men hur transporteras en kropp ut ur en lägenhet ochiffrerat i en bil. Att ingen skulle se en ihoprullade matta mellan två personer är konstigt. Alltid någon ute med en hund. Men kroppen lär de inte hitta runt Vetlanda.

Vetlanda är en väldigt sömnig ort. Det finns inga som är ute med hunden kl 4 på natten. Dessutom vet jag inte vilken typ av bostad det är frågan om som kan vara brottsplats. Är det lägenhetshus med garage i källaren så går det att transportera lik utan att nån ser det.
Citera
Medlem
Svar till "jag-minns-inte-vem-i-tråden-som-frågade":
Med att tjejerna försöker gömma sig genom att stänga ner sina facebook/instagram baserade jag på att JAG inte kunde se något av dessa. Att dessa konton inte verkar vara tillgängliga för alla.
Kanske andra, med olika kontoinställningar, eller vänner till tjejerna fortfarande kan se(?) och att det därmed finns kvar.

Är tjejerna häktade och inte har tillgång till sociala medier är det kanske föräldrar/anhöriga/vänner (under förutsättning att dessa har kontonamn/lösenord) som griper in & stänger ner (eller åtminstone tar bort det offentliga så som bilder m.m). Jag själv har en anhörig som förfogar över kontonamn/lösenord ifall något skulle hända mig - då menar jag typ dö eller vara oförmögen att själv kunna avsluta mina konton.

Att få sitt konto stängt pga "hot" eller "upplevd stalking" av allmänhet medan man sitter häktad BORDE gå att få tillstånd att göra via en advokat - kanske inte tjejerna personligen får utföra det, men om dom ber advokaten själv eller att denne förser deras anhörige med namn/lösen och stänga ner kontot så TROR jag absolut det godkänns, såvida det inte påverkar utredningen.
O.T. men "Kapten Klänning" fick (om jag läste rätt) tillstånd att GÖRA AFFÄRER och sälja skog/mark medan han var i häktet...via sin advokat då alltså, eftersom markaffären inte hade något att göra med det han var häktad för.

Jag TROR absolut att tjejerna är om inte skyldiga till, så åtminstone delaktiga i, Toves försvinnande. Och att föräldrarna kanske försöker "fluffa till" det lite och skydda dom genom att inte offentliggöra så mycket.

Varje förälder vill väl tro gott om sitt barn - se bara på Olof som dömdes för mordet på Malin - hans morsa tror fortfarande på hans oskuld trots att hans sperma fanns på Malin.
Varför skulle det då vara orimligt att dessa tjejers föräldrar försöker skydda dom så mycket som möjligt när man inte ens VET om dom är skyldiga till något?
Citera
2022-10-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Enligt kartan så ligger väl förrådet ca 2 minuter från JJ:s lägenhet. Och även i närheten av McD.

Upplandavägen ligger på andra sidan staden jämfört med JJs lägenhet. Jag förstår fortfarande inte varför folk inbillar sig att det skulle vara JJs pappas förråd, det tillhör kommunen.
Citera
Medlem
Citat:
Åklagare Adam Rullman, som leder utredningen, vill på måndagen inte kommentera om något nytt har skett i utredningen under det senaste dygnet.

– Jag har inget nytt att kommunicera i nuläget, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQQl1L/forsvunna-tove-21-missing-people-pausar-sokinsats

Adam vill inte kommentera om något nytt skett i utredningen.
Hur ska man tolka det tro?
Citera
Medlem
Vet någon vilka områden de sökt av? Med tanke på att de säger sig inte kunna söka mer.
Är JJs pappas gård genomsökt av polis?
Citera
2022-10-24, 11:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
21 år? Nån skrev ju att han är född 1997

Det är JJ:s bror som är 21 år och bor hemma hos pappsen på hästgården, Det finns en vit BMW reggad där också.....

Citat:
Ursprungligen postat av Dellocko
Källan på det sistnämnda är att jag vet folk i byn där han bor som sagt det sen om det är sant får stå för dom men tänkte det lät intressant. Som sagt ska han också varit militär i Israel.

Jaa, kan du utveckla vad det är som är obehagligt med honom?
Citera
2022-10-24, 11:57
Medlem
NamnlosBarns avatar
Jag tror tjejerna bråkade och de gav henne rejäl med stryk så hon dog , kanske inte va med flit , kanske knuffa henne så hon slog i sig hårt i nacken. Tror inte dessa snorungar är kapabel till mord direkt …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in