Citat:
Ursprungligen postat av
vafallsvafalls
Men det är ju inte riktigt nödvändigt att stoppa TT från att sparka så länge JJ kan fortsätta strypa. Inte så att TT kan sparka på JJ om JJ sitter på bröstet ändå. Däremot är det helt nödvändigt att TT stoppa TT från att använda händerna för att strypa/skada JJ. Så jag tror MH höll armarna och JJ halsen.
Det är ju mest spekulationer det här med hennes psykologi. Det är klart att det är möjligt att hon njöt av det på det sättet du beskriver, det får vi nog aldrig reda på, helt enkelt. Dock: att hon skulle ha dragit in kroppen i garderoben är högst osannolikt, och scenariot blir ännu mer osannolikt om MH dessutom skulle känna till detta och sedan teg om det i förhören. Hade det varit så att JJ verkligen hade velat ha "egentid" med liket och MH känt till detta så vore det naturligtvis enormt fördelaktigt för MH att berätta om detta.
Nja, jag tänkte mer på ljud, att TT sparkar i väggen där i badrummet, vilket grannen vittnar om. När grannen går upp och ringer på JJs dörr (precis efter dunsarna), så hör ju grannen det som han beskriver; några sparkar i badrumsväggen......
Jag tror, att hade MH varit med i badrummet, så hade TT inte kunnat att sparka, för MH skulle ha hållit fast TTs ben/fötter......TTs armar och händer sitter redan JJ på med knäna, vilket tryckskadorna visar på, tycker jag. Jag tvivlar på att man får sådana blåmärken på armbågarna bara genom att bli nedhållen i golvet att någon annans händer.
MH säger själv i förhör att JJ har en walk-in-garderob och ett förråd, förrådet precis utanför ytterdörren, och att MH tror att JJ har TTs kropp där ett tag för att MH inte kan se kroppen.
Men jaa, det är mina spekulationer, fast utifrån uppgifter i fuppen.......
Citat:
Ursprungligen postat av
vafallsvafalls
Ja, de pratar rätt mkt med MH som om hon vore ett barn. Gång på gång säger det att "Det är svårt detta..." för att uppmuntra henne att tänka efter.
De säger de varje gång MH ska uppge/uppskatta klockan/tid, datum. MH har ju tydligen dokumenterad funktionsnedsättning med just ex. klockslag .
Citat:
Ursprungligen postat av
Pirella
TT borde väl kunna knäa JJ i ryggen om hon sitter på bröstkorgen? Någon skada borde hon kunna orsaka med knäna, kan jag tycka, om hon nu var vid medvetande och JJ satt ända upp på bröstet.
Ja, det också, men även att sparka i väggen/golvet för att påkalla hjälp, föra ett himla liv så att grannar vaknar...........