2023-03-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Hon kan eventuellt ha lånat toaletten hos Johanna, dom ber henne öppna för Maja ska spy men överfaller henne.

Fanns inget DNA från T på toalettstolen. Men vid avloppsbrunnen och den där lösa duschslangen/röret fanns hennes DNA.
Citera
2023-03-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tack. Det låter rättsosäkert, ska inte allt som framkommit ingå? Finns det något annat land med denna ”princip”, eller är Sverige sämst bland Västländer även på rättsområdet?

Vad händer om JJ och MH plötsligt nekar till allt och vägrar uttala sig?

Då kommer åklagaren lägga upp sina argument sen om han frågar dom och inte får svar kommer han troligen läsa upp ur deras tidigare förhör.
Citera
2023-03-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, men jag kan inte minnas att hon fått ingående frågor vad dom pratade om. Jag vill veta hur sinnesstämningen var. Var T glad, upprörd, ledsen? Drack hon nåt i J s lägenhet?

Kan inte ens minnas att J fick frågan varför hon tror att T knuffade henne i badrummet som enligt J var anledningen till att hon fällde T. Varför tror J att T valde att följa med?

FUP en sög musten ur mig, så kan givetvis ha missat nåt. Men jag är iaf väldigt nyfiken på vad som hände i J s lägenhet mellan 02:00-02:45.

Jag har läst hela helgen och har inte heller klart för mig vad som sker just där.

Är hon kissnödig är det de som driver upp henne till lägenheten?

Tar dom ”polisgrepp” och manar upp henne (människorov)

Gömmer hon sig på toaletten och dom öppnar utifrån (vilken idiot som helst vet att man vrider om klykan i mitten med kniv eller mejsel och öppnar utifrån)

Kissar hon på sig av strypningen eller låser domupp utifrån och överrumplar henne med byxorna nere när hon ska just kissa?

Osannolikt att dom tre ska titta på hennes toa?!
Citera
2023-03-19, 20:14
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tänker snarare att JJ kan ha hållit ner TTs armar med knäna när hon satt på hennes bröstkorg, och att MH av den anledningen kanske inte deltog aktivt i strypningen.
Absolut. J är både lång, vältränad och kraftig till skillnad mot den 20 cm kortare T med ganska smal kroppsbyggnad. Med ett ben på vardera sidan om kroppen har hon mycket väl kunnat trycka ner både axlar och armbågar.
J:s kroppstyngd rakt över bröstkorgen har i sig bidragit till att ge mindre utrymme åt andningsmuskulaturen.

Vid tillfället hade T en promillehalt på 1,2 vilket spelar in när det kommer till förmågan att göra aktivt motstånd. T ska också ha slagit i bakhuvudet när hon fälldes bakifrån ner till golvet. Mjukdelsblödningarna i bakhuvudet var sparsamma enligt obduktionsprotokollet så tvivlar på svimning, däremot skulle fallet ha kunnat resultera i en lättare hjärnskakning.

Att J säger sig ha hållit över halsen i 10 sekunder är förstås bara ännu en lögn.
Citera
2023-03-19, 20:15
Medlem
Lagt många timmar på fupen o det tar på krafterna. J kommer dömas till livstid med mina ögon sett....Givetvis skyldig till "mordbränderna" tidigare....hon är mkt sjuk. Maja känns lågbegåvad men är hon skyldig till T's död. Troligen..om jag fattat det rätt så har man kunnat se att hon rört på sig i lägenheten den tiden då brottet utförts då hon påstod att hon sov. Att J ska ha kunnat strypa T ensam utan att ha skador i ansikte, hår borttaget känns osannolikt om nu inte T var medvetslös(skadan i bakhuvudet). Om nu T var avsvimmad så är det ju verkligen ett mord, att strypa en medvetslös människa till döds liksom. Jag tror på J's historia här, att M hållt fast armarna o att det skedde i samförstånd, därav tre dunsar....först en dubbelduns då T o J går ner i golvet....den tredje då M ansluter. I fupen framgår ju att J till 100 procent är skyldig till "mordbränderna" o det sjuka är ju att M vetat om att de skulle utföras( ändå inte larmat). ...bara mina tankar
Citera
2023-03-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Sjukt! Har inte heller tänkt på det öht. Hon sökte på videon 3 dagar innan mordet (13 okt) sida 200 i akt 153 .. verkar ha haft den som favorit eller något..
Undrar nu som du säger om inte det har en större del i det hela än bara sadistiskt sexmissbruk..?
Hon tittade på den i 4 min sen gick in på smartphotos, finns länk men inte hel så går väl inte få fram vad det är? Men antar bild moln, blev jävligt nyfiken nu på vad det är för länk eller bild som gömmer sig där?
Bilden på när Tove är "otrogen"?

Precis som i videon!

JJ verkar ha funnit en sexuell njutning i att ha ihjäl sin ärkerival genom strypning.

TT är lik tjejen i sexfilmen......
Citera
2023-03-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag har läst hela helgen och har inte heller klart för mig vad som sker just där.

Är hon kissnödig är det de som driver upp henne till lägenheten?

Tar dom ”polisgrepp” och manar upp henne (människorov)

Gömmer hon sig på toaletten och dom öppnar utifrån (vilken idiot som helst vet att man vrider om klykan i mitten med kniv eller mejsel och öppnar utifrån)

Kissar hon på sig av strypningen eller låser domupp utifrån och överrumplar henne med byxorna nere när hon ska just kissa?

Osannolikt att dom tre ska titta på hennes toa?!

JJ tryckte in TT på toaletten och fällde henne.... För att inleda strypning.
Citera
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
JJ verkar ha funnit en sexuell njutning i att ha ihjäl sin ärkerival genom strypning.

TT är lik tjejen i sexfilmen......
Vilken sexfilm?
Var hittar jag den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Det är en minst sagt dekadent och eländig tillvaro som framkommer i FUP:en. Är det så här unga människor framlever sina dagar? Var och varannan av personerna som förhörs verkar gå på Sertralin eller andra mediciner. De berättar om depressioner, ångest, ätstörningar och självskadebeteende med knivar odyl. Därtill täta fester med alkohol och ibland annat. Och så det att alla verkar ligga runt med alla. När man har läst några förhör kan man inte längre hålla reda på vem som legat med vem. Tvivlar på att det är sund sexualitet, mer ett sjävskadebeteende i det också. I denna värld av såriga ungdomar, skvaller, KK-byten, otrohet och småsinthet så har JJ funnits. En mardröm för de flesta, men för en psykopat är det en perfekt miljö. Där kan hon söndra, så split, få "svaga" med sig och trycka ner dem som inte lever upp till hennes krav.
Jag reagerade också fr fup /förhören med ungdomarna
Känns mycket sorgligt
Citera
2023-03-19, 20:22
Medlem
Herculandes avatar
Någon bild på gärningsmannen?
Citera
2023-03-19, 20:23
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför var grannen så angelägen om att åka till McDonalds, var han intresserad av JJ?

Hon var full
Citera
2023-03-19, 20:25
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Någon bild på gärningsmannen?
I sammanfattningen, i början på tråden…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera