2023-02-24, 18:08
Medlem
Alonens avatar
Tror oxå att de glömt av mobilerna fullständigt.

Narci-JJ var säkert stensäker på att de skulle komma undan.

Men ändå, baxa ut liket i bilen, sen släpa in liket i de djupa skogarna nära Nye, klart att de måste haft ett rejält stress-påslag.

Jävla tråkig historia hur som helst…
Citera
2023-02-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tror oxå att de glömt av mobilerna fullständigt.

Narci-JJ var säkert stensäker på att de skulle komma undan.

Men ändå, baxa ut liket i bilen, sen släpa in liket i de djupa skogarna nära Nye, klart att de måste haft ett rejält stress-påslag.

Jävla tråkig historia hur som helst…

Vid första anblick är det nästan otänkbart att någon skulle planera ett mord i sin egen lägenhet när man synts tillsammans, och bråkat med offret samma kväll. Men med tanke på att J verkar ha kommit undan minst två gånger tidigare med sin brottslighet, har hon säkert en övertro till sin egen förmåga.

Ser det faktiskt som fullt möjligt att hon t.o.m planerat mordet långt innan dom träffades på Nöjet.

Hon hade precis fått tillgång till sin lägenhet efter renovering och bilen stod parkerat precis utanför. Skulle inte förvåna mig om hon trodde att det skulle räcka med att säga - vi blev vänner, hon cyklade hem och då drog jag och M till McD.
Senast redigerad av Heretic77 2023-02-24 kl. 19:46.
Citera
2023-02-24, 20:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vid första anblick är det nästan otänkbart att någon skulle planera ett mord i sin egen lägenhet när man synts tillsammans, och bråkat med offret samma kväll. Men med tanke på att J verkar ha kommit undan minst två gånger tidigare med sin brottslighet, har hon säkert en övertro till sin egen förmåga.

Ser det faktiskt som fullt möjligt att hon t.o.m planerat mordet långt innan dom träffades på Nöjet.

Hon hade precis fått tillgång till sin lägenhet efter renovering och bilen stod parkerat precis utanför. Skulle inte förvåna mig om hon trodde att det skulle räcka med att säga - vi blev vänner, hon cyklade hem och då drog jag och M till McD.
Man kan ju även undra över FP, ca 10 m från vägen, i tätvuxen ungskog och dessutom en liten försänkning. DÄR rider man inte!
Givetvis kan hon ridit förbi på vägen många gånger. Men är man så observant på omnejden när man är ute på ridtur så att man hittar exakt rätt plats i mörker och regn om man inte haft kiken på den tidigare?
Citera
2023-02-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Man kan ju även undra över FP, ca 10 m från vägen, i tätvuxen ungskog och dessutom en liten försänkning. DÄR rider man inte!
Givetvis kan hon ridit förbi på vägen många gånger. Men är man så observant på omnejden när man är ute på ridtur så att man hittar exakt rätt plats i mörker och regn om man inte haft kiken på den tidigare?

Jag har också funderat en del över FP, och är väldigt nyfiken på den där försänkningen. Nu var dom visserligen utanför Vetlanda ca 1.5 timmar och kan ha använt den tiden till att åka runt och leta lämplig FP. Men som du säger så bör man inte se den från vägen när det är helt kolsvart ute. Det mesta tyder väl på att J visste om, att just där var en bra plats att gömma nåt.
Citera
2023-02-24, 21:04
Medlem
Citat:

Om vi nu förutsätter att hon visste att de skulle träffas på Nöjet så kan hon ändå knappast räknat med att Tove skulle följa med hem, de umgicks ju inte längre. Så hur planerar man för en sådan sak?
Citera
2023-02-24, 21:04
Medlem
Citat:
Jag har också funderat en del över FP, och är väldigt nyfiken på den där försänkningen. Nu var dom visserligen utanför Vetlanda ca 1.5 timmar och kan ha använt den tiden till att åka runt och leta lämplig FP. Men som du säger så bör man inte se den från vägen när det är helt kolsvart ute. Det mesta tyder väl på att J visste om, att just där var en bra plats att gömma nåt.

Med stor sannolikhet hade hon koll på platsen och kan ha planerat att dumpa kroppen där under en längre tid.
Citera
2023-02-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Om vi nu förutsätter att hon visste att de skulle träffas på Nöjet så kan hon ändå knappast räknat med att Tove skulle följa med hem, de umgicks ju inte längre. Så hur planerar man för en sådan sak?

Vi vet ju inte av vilken anledning T följde med hem till J. Jag har svårt att tro att det var av anledningen J nämnt (prata ut om bråket). Jag har faktiskt ingen aning varför hon följde med.
Citera
2023-02-24, 21:14
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Med stor sannolikhet hade hon koll på platsen och kan ha planerat att dumpa kroppen där under en längre tid.

Hon har ju faktiskt tillbringat en hel del tid där eller i närheten i alla fall sen hon var barn så det är ju inte omöjlig att hon lekt där... Vissa saker KAN ju också vara slumpmässiga...
Citera
2023-02-24, 21:18
Medlem
Citat:
Vi vet ju inte av vilken anledning T följde med hem till J. Jag har svårt att tro att det var av anledningen J nämnt (prata ut om bråket). Jag har faktiskt ingen aning varför hon följde med.

Nej, det vet vi ju egentligen inget om. Men av det vi vet, vad t.ex. vännerna har sagt, så låter ett besök mitt i natten inte alltför troligt. Så jag ser inte hur man ger sig till att planera för något sådant.
Citera
2023-02-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nej, det vet vi ju egentligen inget om. Men av det vi vet, vad t.ex. vännerna har sagt, så låter ett besök mitt i natten inte alltför troligt. Så jag ser inte hur man ger sig till att planera för något sådant.

Jag är tveksam till att hon planerat mordet nån längre tid. Jag tror tanken slog henne efter bråket på Nöjet, och på något sätt lurat med T till lägenheten. Det kan givetvis vara som J säger, fast istället så lurade dom med T i tron att dom skulle lösa konflikten på ett vuxet sätt. Kan också vara något som J hade i lägenheten som hon ville visa eller ge till T.
Citera
2023-02-24, 21:32
Medlem
Citat:
Jag är tveksam till att hon planerat mordet nån längre tid.

Och tidigare "Ser det faktiskt som fullt möjligt att hon t.o.m planerat mordet långt innan dom träffades på Nöjet."

Det blir svårt att följa en tråd när folk slänger ur sig teorier där de sedan tänker hävda motsatsen direkt efteråt, då kan man lika gärna hålla dem för sig själv.
Citera
2023-02-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Klarat av att hålla tyst om var de gömt T är det nog inte frågan om här.
MH hade ingen aning om ”var” T låg gömd, även om hon satt i bilen.
Hur skulle MH kunna veta var FP låg om hon inte själv hittar tillbaka?

Även om man inte vet exakt plats så kan man ju börja med att tala om att den eftersökte är död, så polisen inte tror att hon bara är bortförd. Sen kan man ju berätta om det är i skogen, i en sjö, på en kyrkogård eller vad som även fast man inte vet den precisa platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in