2022-10-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Det står ju sannolika skäl o sen alternativt skäligen misstänkt. Varför skriver dom de så?

En av dom sannolikt den andra skäligen.
Citera
2022-10-23, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Det är ingen som har kommenterat att det inte är Tove som har låst cykeln heller. Det är en person som inte är van vid slanglås.

Ingen med slanglås skulle låsa cykeln som på bilderna Helt löst i framhjulet.

Det är antingen framhjul/ram, framhjul fast i något eller bakhjul/ram.

Inte löst i framhjulet. Så den som har dumpat den där är inte personen som äger cykeln.
Bra iakttagelse.

Förmodligen har den som låst cykeln haft bråttom att komma därifrån och därför bara låst den i framhjulet.
Citera
2022-10-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Pojkvännen var i kontakt med MGM på söndagen enligt Aftonbladets artikeln som kom ut nyss:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove

Får starka Johansson Rojo-vibbar av detta, alternativt att pojkvännen vet mer om vad som har hänt än vad han låter visa. Att hans mamma gick ut tidigt i media för att kommentera var också väldigt skumt.
Citera
2022-10-23, 19:50
Medlem
Jag har suttit och läst den här tråden lite till och från i nåt dygn nu, kan absolut ha missat nåt. Här är iaf min teori: OM tjejerna är skyldiga så tror jag mer på dråp/mord i stundens hetta. Icke överlagt. Sedan panik. Jag tror J är den drivande, säkert manipulativ. M tror jag är ett perfekt offer och en dröm för en psykopat att linda runt sitt finger. M tycker också att J är het. Därför är de ”vänner”. J har säkert inte speciellt många vänner. Däremot verkar M väldigt omtyckt om man spanar in hennes instagram. Tror inte hon är nån värsting, vill bara verka lite cool. Gay, ja, men inte så säker på att varken J eller T skulle vara det. M kommer från ett frireligiöst hem, dricker inte (enl henne själv iaf) och måste ha en rätt accepterande familj, trots kyrkan, då hon verkar kunna va så öppet homosexuell. Verkar ha en rätt skön pappa som hoppade in i nåt tiktok-klipp där han dansar med henne.

Nåväl. Jag fick iaf en stark magkänsla ang den där hästgården. Säg att ett bråk spårar ur och de ”råkar” döda T och sedan snabbt behöver göra sig av med kroppen. Jag tänker att det ligger nära till hands att komma på något på eller runt gården. En gammal dygnstack som kanske bara ligger och förmultnar? Kan inte låta bli att tycka grepen är lite intressant ändå. Man måste iaf ha missat nåt i söken.
Citera
2022-10-23, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
Åtal är väl inte väckt emot dom än?? de är väl bara häktade ??

Precis, bara häktade! Åtal ska dock vara väckt senast 3/11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Länka dem artiklarna då!
Du har inte pluskonton så det går tyvärr inte läsa samma sak på expressen dom har allt på plus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Bra iakttagelse.

Förmodligen har den som låst cykeln haft bråttom att komma därifrån och därför bara låst den i framhjulet.
Hennes pojkvän och familj måste veta hur hon brukar låsa cykeln.
Ingen låser en cykel så, är ju helt verkningslöst.
Citera
2022-10-23, 19:52
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Det är ingen som har kommenterat att det inte är Tove som har låst cykeln heller. Det är en person som inte är van vid slanglås.

Ingen med slanglås skulle låsa cykeln som på bilderna Helt löst i framhjulet.

Det är antingen framhjul/ram, framhjul fast i något eller bakhjul/ram.

Inte löst i framhjulet. Så den som har dumpat den där är inte personen som äger cykeln.

Sant, du har ett bra öga.
Citera
Medlem
Jag skrev ett inlägg om att jag inte trodde pojkvännen hade något med detta att göra men har börjat tvivla lite som vissa andra har gjort. Jag är kluven och förstår till viss del pojkvännens agerande med att inte vara med i det fysiska sökandet men samtidigt så tycker jag också att det är lite märkligt. Å andra sidan så tror jag det är lätt att säga "Jag hade såklart varit med och letat om min partner försvann".

Pojkvännen har säkerligen fått info från polis och MP att det finns möjlighet att hitta en kropp om han är med och letar och att det kan sätta sina spår under en lång tid framöver. Men samtidigt känns det nu när man tänkt på det ett tag, att man såklart hade varit med och letat.

Spåren och traumat hänger oftast i, det har det gjort hos mig i det fall när jag fann min farfar begravd i sin egen spya i hans hem för snart 20 år sedan. Men som sagt, det låter lite märkligt att pojkvännen inte ens var med i sökandet i det tidiga skedet av försvinnandet också.

Blir intressant och se om det kommer fram något...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ynott
Jag har suttit och läst den här tråden lite till och från i nåt dygn nu, kan absolut ha missat nåt. Här är iaf min teori: OM tjejerna är skyldiga så tror jag mer på dråp/mord i stundens hetta. Icke överlagt. Sedan panik. Jag tror J är den drivande, säkert manipulativ. M tror jag är ett perfekt offer och en dröm för en psykopat att linda runt sitt finger. M tycker också att J är het. Därför är de ”vänner”. J har säkert inte speciellt många vänner. Däremot verkar M väldigt omtyckt om man spanar in hennes instagram. Tror inte hon är nån värsting, vill bara verka lite cool. Gay, ja, men inte så säker på att varken J eller T skulle vara det. M kommer från ett frireligiöst hem, dricker inte (enl henne själv iaf) och måste ha en rätt accepterande familj, trots kyrkan, då hon verkar kunna va så öppet homosexuell. Verkar ha en rätt skön pappa som hoppade in i nåt tiktok-klipp där han dansar med henne.

Nåväl. Jag fick iaf en stark magkänsla ang den där hästgården. Säg att ett bråk spårar ur och de ”råkar” döda T och sedan snabbt behöver göra sig av med kroppen. Jag tänker att det ligger nära till hands att komma på något på eller runt gården. En gammal dygnstack som kanske bara ligger och förmultnar? Kan inte låta bli att tycka grepen är lite intressant ändå. Man måste iaf ha missat nåt i söken.

Vad heter hon på TikTok?
Citera
2022-10-23, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Pojkvännen var i kontakt med MGM på söndagen enligt Aftonbladets artikeln som kom ut nyss:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove

Det är väl inget konstigt att man ringer till dom som man vet var med henne på kvällen då hon inte kommit hem? Känns som självklart att fråga om hon är kvar, vilken tid gick hon, var hpn själv osv.
Citera
2022-10-23, 19:54
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Bra iakttagelse.

Och hur ska man kunna cykla på den då har ni tänkt, den går ej att rulla, låset stoppar ju mot framgaffeln isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in