2022-10-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Konstigt han inte ville hjälpa till att leta efter henne heller? För han tycker det är obehagligt? Aja jag fattar inte riktigt. Jag hade då varit ute och letat om det vore min flickvän som försvunnit. Men alla är vi olika där uppenbarligen.
Flera fall där GM har varit med och sökt så man kan inte direkt dra några slutsatser.
Citera
2022-10-23, 19:41
Medlem
T2Franks avatar
Det är ingen som har kommenterat att det inte är Tove som har låst cykeln heller. Det är en person som inte är van vid slanglås.

Ingen med slanglås skulle låsa cykeln som på bilderna Helt löst i framhjulet.

Det är antingen framhjul/ram, framhjul fast i något eller bakhjul/ram.

Inte löst i framhjulet. Så den som har dumpat den där är inte personen som äger cykeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir fundersam: känns som att pojkvännen borde veta något eftersom han blev så "förtvivlad" (enligt hans mamma Catrin) i ett så tidigt skede. Varför blev han det?

Även om han inte är inblandad så vet han iaf vad som har hänt Tove. Det verkar så. Vad har han för alibi och vem har gett honom det? Lilla mamma?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veeGwB/pojkvannens-mamma-ingen-forstar-vad-som-kan-ha-hant

Det skulle jag också bra gärna vilja veta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det där häststallet Js pappa äger, nog borde polisen leta där? Finns nog gott om skrymslen och vrår redskapsbodar kanske t.o.m. en obetydlig och liten så en grip inte längre får plats däri längre?

exakt vad jag tänker också!
Citera
Medlem
Pojkvännen var i kontakt med MGM på söndagen enligt Aftonbladets artikeln som kom ut nyss:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LllEpp/uppgifter-misstankt-kvinna-i-brak-med-forsvunna-tove
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-23 kl. 19:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Nu tycker jag att du ska sluta förpesta tråden med svammel. Universitetet och all media har inte sagt någonting av det du skriver.
Man kan visst göra studieuppehåll även från läkarutbildningen. Man missar inte praktik, varje termin tre ser lika ut varje år.
Universitet har inte höstlov.
Grundskola och gymnasium däremot har höstlov och det startar i år den 31/10.
Så sluta nu plåga oss med dina fantasier.
Det har dom gjort men du kan inte ha plus konto på massmedia eftersom allt skrivs på plus konton. Där stod det just vad universitet sagt och studenterna att hon var hemma på höstlov från studierna och hälsade på sina föräldrar. Detta har stått i Linköping tidning Aftonbladet, Dagens nyheter. Det stod att studenterna saknade henne eftersom hon inte kommit tillbaks till skolan. Dom hade gjort ett upprop på universitetet.
Senast redigerad av Ricardos 2022-10-23 kl. 19:50.
Citera
2022-10-23, 19:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Flera fall där GM har varit med och sökt så man kan inte direkt dra några slutsatser.

Dom flesta pojkvänner hjälper åtminstone till och söker, även om dom är GM eller oskyldiga. Han är ett extremt undantag. Som inte hjälper till alls, för att det är obehagligt? Det gör det hela lite märkligt.
Citera
2022-10-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Två kvinnor häktade.

.

Det står ju sannolika skäl o sen alternativt skäligen misstänkt. Varför skriver dom de så?
Citera
2022-10-23, 19:43
Medlem
Enligt häktningsframställan är MGM häktade som skäligen misstänkta alternativt på sannolika skäl. Brukar det stå så i häktningsframställan om man är häktad för sannolika skäl?
Citera
2022-10-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Det har dom gjort men du kan inte ha plus konto på massmedia eftersom allt skrivs på plus konton. Där stod det just vad universitet sagt och studenterna att hon var hemma på höstlov från studierna och hälsade på sina föräldrar. Detta har stått i Linköping tidning Aftonbladet, Dagens nyheter.

Länka dem artiklarna då!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Enligt häktningsframställan är MGM häktade som skäligen misstänkta alternativt på sannolika skäl. Brukar det stå så i häktningsframställan om man är häktad för sannolika skäl?

Nej det står inte så. Dom är häktade på SANNOLIKA SKÄL ALTERNATIVT SKÄLIGEN MISSTÄNKTA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Det har dom gjort men du kan inte ha plus konto på massmedia eftersom allt skrivs på plus konton.

Du vet väl inte vilka pluskonton jag har. Tror du på allvar att pluskonton är någonting viktigt? Att det bara är några få utvalda som har pluskonton?
Du vet ingenting om det här fallet.
Du kan inte skriva ordentligt heller.

Universitet har fortfarande inte höstlov oavsett vad du försöker inbilla oss att du har läst.
Gå och göm dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in