2022-10-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Såg ett instagram konto tillägnad JJ’s gymnasieklass och deras ”poängjakt” man har i slutet av trean, innan studenten.

Det finns ett uppdrag som är att få en drink uppkallad efter sig. De filmar JJ hur hon står och beställer en drink som heter hennes namn (inte efternamn dock). Undrar om det kan vara på Nöjet? Ska försöka undersöka om det skulle kunna vara på Nöjet… kanske kan indikera att hon känner de som jobbar där eller iaf jobbade (detta var i juni 2021).

Nöjet öppnade förra hösten.
Citera
2022-10-22, 01:08
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Nöjet öppnade förra hösten.

Aha. Tack!
Citera
2022-10-22, 01:09
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Namn på det kontot?

n*18_njudung

* = a

Uppdrag 48, 4 juni 2021
Citera
2022-10-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Exakt, allt det här snacket om den skumme barchefen är förmodligen långsökta fantasier inspirerade av deckarvärlden.

Jag är uppvuxen i en liten håla av ungefär samma storlek som Vetlanda och kan intyga att det faller sig naturligt att man springer på bekanta ansikten lite varstans. Är det nån man inte sett på länge stannar man till och snackar en stund.

Samma här, det fungerar ju lite så i dessa små ställen, alla känner alla.
Citera
2022-10-22, 01:15
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Då är frågan vem i helvete ringer sin partner flera gånger per kväll när partnern i fråga är ute? Jag får lite psykopat-kontroll vibbar av pojkvännen som måste ringa henne mitt under utekvällen.

🧐
Well played sir.

Nu läste jag iofs bara den kommentaren och har inte en aning om det är bekräftat att tjommen ringt flera gånger eller ej.
Höjde mina ögonbryn nu. Har en känsla av att lobben borde kolla lite mer på hennes kille så att säga.
Citera
2022-10-22, 01:31
Medlem
Min gissning på det hela baserat på info från tråden samt egna spekulationer:

T var inne i stan och festade, antingen med en vän eller ensam. Hon fick nys om att MH/JJ befann sig på Nöjet (Via snapkartan?). Glad och berusad bestämmer hon sig för att leta reda på dem, i hopp om att reda ut den gamla osämjan. Under sökandet stöter hon på barchefen som hon är bekant med, så de sätter sig ner och snackar lite. Där passar hon på att fråga ifall han sett MH/JJ.

Efter en stund hittar de varandra & med tanke på konflikten så brusar det hela eventuellt upp i ett mindre gräl. De lugnar ner sig och återgår till att prata ut om det hela.

Kl 01 stänger Nöjet, så de börjar röra sig hemåt. På väg hem mot JJ fortsätter snacket och de börjar bli sams igen. Strax innan de är framme vid JJ ringer Ts pojkvän och frågar hur det går. T berättar att allt är lugnt och att de är på väg hem till JJ.

Väl framme hos JJ bestämmer sig T av någon anledning att följa med in. Kan vara för att fortsätta snacka vidare en stund eller bara låna toaletten. Oavsett, så går alla tre in i lägenheten och diskussionen fortsätter.

Efter en stund känner T ett visst obehag av eventuella hot från JJ/MH, så hon bestämmer sig för att gå. Här ringer hon även sin pojkvän för att berätta att hon är på väg hem. Tjafset urartas i fysiskt bråk & T blir slagen av något föremål så pass hårt att hon dunkar i golvet (Alternativt strypt). Jag tror inte attacken var planerad i förtid, utan någonting som skedde i stundens hetta.

MGM får panik & det börjar diskuteras ifall de borde ringa ambulans eller ej. Men de bestämmer mot det, då de båda är fulla, drogpåverkade och hade blivit dömda för mord oavsett deras avsikt med attacken.

JJ ringer en nära vän och frågar efter råd/hjälp. En stund senare dyker hjälpen upp. Innan de tar hand om kroppen så väljer de att åka till McDonalds tillsammans med denna mannen för att skaffa sig en alibi för den tidpunkten på natten. När de lämnar lägenheten för att hoppa in i bilen får de syn på cykeln och kommer på att den måste bort. I rask takt springer en av de iväg med cykeln en liten bit och dumpar den.

Tillbaka från McDonalds så börjar lösningar diskuteras. De kommer till slut fram till att gömma kroppen. En timma efter att de kommit tillbaka så hjälps alla tre åt med att forsla in T i bilen innan de åker iväg och dumpar henne nånstans.
Citera
2022-10-22, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Hade det varit min tjej hade jag nog ringt efter att krogen stängt, eller att hon ringt. Hade ju velat se att hon kom hem ordentligt. Kanske är skillnad på stad och stad. Men vad jag fattat hade de haft kontakt efteråt.
Som sagt, hon kanske hade sagt till sin kille att hon skulle dyka upp hos honom, det vet vi ju inte, joch att det var därför han ringde, eller så visste han att hon träffade sine fiender och var orolig, man kan ju bara anta att polisen har pratat med honom redan, och att dom har bra anledning att misstänka tjejerna och inte honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itseasyy
Min gissning på det hela baserat på info från tråden samt egna spekulationer:

T var inne i stan och festade, antingen med en vän eller ensam. Hon fick nys om att MH/JJ befann sig på Nöjet (Via snapkartan?). Glad och berusad bestämmer hon sig för att leta reda på dem, i hopp om att reda ut den gamla osämjan. Under sökandet stöter hon på barchefen som hon är bekant med, så de sätter sig ner och snackar lite. Där passar hon på att fråga ifall han sett MH/JJ.

Efter en stund hittar de varandra & med tanke på konflikten så brusar det hela eventuellt upp i ett mindre gräl. De lugnar ner sig och återgår till att prata ut om det hela.

Kl 01 stänger Nöjet, så de börjar röra sig hemåt. På väg hem mot JJ fortsätter snacket och de börjar bli sams igen. Strax innan de är framme vid JJ ringer Ts pojkvän och frågar hur det går. T berättar att allt är lugnt och att de är på väg hem till JJ.

Väl framme hos JJ bestämmer sig T av någon anledning att följa med in. Kan vara för att fortsätta snacka vidare en stund eller bara låna toaletten. Oavsett, så går alla tre in i lägenheten och diskussionen fortsätter.

Efter en stund känner T ett visst obehag av eventuella hot från JJ/MH, så hon bestämmer sig för att gå. Här ringer hon även sin pojkvän för att berätta att hon är på väg hem. Tjafset urartas i fysiskt bråk & T blir slagen av något föremål så pass hårt att hon dunkar i golvet (Alternativt strypt). Jag tror inte attacken var planerad i förtid, utan någonting som skedde i stundens hetta.

MGM får panik & det börjar diskuteras ifall de borde ringa ambulans eller ej. Men de bestämmer mot det, då de båda är fulla, drogpåverkade och hade blivit dömda för mord oavsett deras avsikt med attacken.

JJ ringer en nära vän och frågar efter råd/hjälp. En stund senare dyker hjälpen upp. Innan de tar hand om kroppen så väljer de att åka till McDonalds tillsammans med denna mannen för att skaffa sig en alibi för den tidpunkten på natten. När de lämnar lägenheten för att hoppa in i bilen får de syn på cykeln och kommer på att den måste bort. I rask takt springer en av de iväg med cykeln en liten bit och dumpar den.

Tillbaka från McDonalds så börjar lösningar diskuteras. De kommer till slut fram till att gömma kroppen. En timma efter att de kommit tillbaka så hjälps alla tre åt med att forsla in T i bilen innan de åker iväg och dumpar henne nånstans.

Spot on - är nog väldigt nära sanningen
Citera
Medlem
Såg en händelse på JJs klassinstagram (n*turchips) där de spelar såp-fotboll. En tjej med rött lockigt hår, som inte verkar gå i deras klass, är också med. Hinner inte se så bra, men skulle detta kunna vara T? T följer även kontot.

JJ är inte särskilt ofta med i inläggen och när hon väl är det, ser hon ganska obekväm enligt mig. Inlägg och händelser där klasskamraterna träffats utanför skolan verkar JJ inte heller vara med på.

Om det är T i händelsen så kanske hon hade vänner i JJs klass. Om hon inte kom överens med JJ så var det säkert störigt om T var så omtyckt och nära de andra.

Spekulerar bara nu, eftersom jag inte ens är säker på att det är T i händelsen.
Citera
2022-10-22, 01:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stillsodark
Nä, att ringa konstant under krogbesöket skulle jag jag väl kalla kontrollbehov, men efteråt för att se så allt är ok... Visst jag är paranoid, men skit händer. Min dotter har blivit påhoppad och försökt att få med i bil. Som tur är hon tuff, men vem vet vad idioter hittar på. Därför har jag gärna kontakt med de kvinnor jag bryr mig om ifall de är ute på stan. Kan inte sova om jag inte vet att de är hemma säkra.
Var har du fått det ifrån att han ringde konstant, jag har missat det, det är ju givetvis konstigt om han gjorde det, men som jag har fattat det så ringde han två gånger. Annars kan man ju undra hur pass orolig han var för att hon träffade dom där båda.
Citera
2022-10-22, 03:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Nejdå.. om pojkvännen visste att tjejerna inte var att lita på så är det inte konstigt att han ville veta att allt var ok.. Han gjorde helt rätt i att ringa och kolla läget.. Han visste nog att tjejerna bråkat under kvällen..

Om det nu var så är det väl ännu märkligare att polis inte kontaktas förrän på eftermiddagen dagen efter...
Citera
2022-10-22, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Åh herregud.. i detta Sverige vi lever i så är det inget konstigt alls att ens pojkvän ringer och kollar läget.. speciellt inte om han vet att man är med någon som man bråkat innan med.. Nu är jag visserligen singel men skulle verkligen uppskatta om en pojkvän ringde när jag skulle hem för att kolla att jag mådde bra.. Män som bara lägger sig för att sova medans tjejen är ute är däremot sjuka😁

Varför skulle han om ens någon behöva ringa och kontrollera att allt är okej mellan henne och tjejkompisarna? Samma gäller om det var de motsatta könet och det skriker osäkerhet kring en sådan människa. Hade min flickvän ringt mig en utekväll för att jag tjafsat lite med en av kompisarna så hade hon fått packa väskan och flyttat dagen därpå. Jag har inte plats för kontrollfreaks i mitt liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in