2022-10-21, 21:12
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyrJompen
Säkert redan skrivits, men hittar inte.
01:49 ringer pojkvännen, och allt verkar ok.
02:30 Ringer T pojkvännen och berättar att hon är påväg hem.

02:45 Säger de misstänkta att de är på McDonalds. Är detta fastslaget? Dvs är det bara deras ord, eller var de verkligen där?
Känns oerhört kort tid att mörda någon alt kidnappa och gömma någon på.

Vad är det jag missat?

Bra sammanställt. Håller helt med dig att det verkar begränsat med tid att göra alla dem sakerna på. Känns verkligen som att några pusselbitar saknas
Citera
2022-10-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Som sagt ringer man sin partner under en utekväll så har man grova kontrollproblem. Jag tror att han är medskyldig!!

Åh herregud.. i detta Sverige vi lever i så är det inget konstigt alls att ens pojkvän ringer och kollar läget.. speciellt inte om han vet att man är med någon som man bråkat innan med.. Nu är jag visserligen singel men skulle verkligen uppskatta om en pojkvän ringde när jag skulle hem för att kolla att jag mådde bra.. Män som bara lägger sig för att sova medans tjejen är ute är däremot sjuka😁
Citera
2022-10-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
Läste på polisens sida att man vid lunchtid gjort en anmälan att T saknades , är inte det lite sent om hon ev skulle hem till pojkvän eller hem till pappan ?

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=Vetlanda

Nä, inte sent alls. Alla somnar och när dom vaknar upp ringer dom runt till folk. Anmäler runt 11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Det är inte skumt. Inte alls. Det skumma e att du tycker att det är skumt. Han har valt att hjälpa till på annat sätt, varför är det ett problem för dig?

Hur hjälper man till på annat sätt än att söka efter sin försvunna flickvän? Tycker dels att det är konstigt, men också att hans mamma var så noggrann med att poängtera detta i media. Som om hon varit orolig att han står anklagad för nåt.
Citera
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Enligt Toves pojkvän så skulle dom till JJ.

Enligt Polis på grova brott så ska all tre gått till JJ ( så detta är bekräftar och troligtvis ngt JJ och MJ även sagt i förhör.) dom nekar liksom inte att Tove varit hos JJ.

Tack. Känner mig urusel på att hitta info själv. Vad märkligt allt är.
Citera
2022-10-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyrJompen
Säkert redan skrivits, men hittar inte.
01:49 ringer pojkvännen, och allt verkar ok.
02:30 Ringer T pojkvännen och berättar att hon är påväg hem.

02:45 Säger de misstänkta att de är på McDonalds. Är detta fastslaget? Dvs är det bara deras ord, eller var de verkligen där?
Känns oerhört kort tid att mörda någon alt kidnappa och gömma någon på.

Vad är det jag missat?

Inget fastslaget att dom varit på Mcdonalds.
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har inte trott att han är skyldig heller. Jag tyckte bara det var ett konstigt beteende. Vad jag vill minnas brukar anhöriga leta efter försvunna personer för det mesta? Men det kanske är ovanligt?
Polisen brukar rekommendera anhöriga att inte delta i letandet just för att det kan vara minst sagt jobbigt att då vara den som hittar en död kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Och? Hon försvann den 16?
Ok
Missförstånd av mig
Fick för mig att det var 8/10 men inser att jag blandat ihop med annat försvinnande

Ber om ursäkt
Citera
2022-10-21, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag kan inte komma ifrån att storyn skaver redan i inledningen.
Hon är på krogen med dessa förövare, det utan att ha umgåtts med iaf en av dom på minst ett år pga en konflikt.
Hon verkar orolig och sätter sig med barchefen och pratar i tio minuter, frågar ett flertal gånger efter någon hon är orolig för?
Vad gör hon ensam på krogen, utan eget sällskap sas, eller är sällskapet dom två hon inte umgåtts med på flera år på grund av en konflikt?
Lurade dom dit henne eller råkade hon bara på dom när hon i själva verket letade efter vännen hon var orolig för?

Ja situationen känns skum. Man går väl hem om man gått ut med ett sällskap man inte umgåtts med på år och dag och man sedan dessutom blir lämnad ensam och får nöja sig med att prata en stund med barchefen. Inte sjutton går man hem till dessa personer sedan även om de skulle dyka upp igen? Dessutom har de inte umgåtts på länge. Då går man väl inte hem till de personerna sent på natten? När de dessutom lämnat en ensam på krogen innan. Nä, det är något som inte stämmer.

Kan de ha haft något som hon ville ha?
Senast redigerad av Grantoppen2 2022-10-21 kl. 21:18.
Citera
2022-10-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag kan inte komma ifrån att storyn skaver redan i inledningen.
Hon är på krogen med dessa förövare, det utan att ha umgåtts med iaf en av dom på minst ett år pga en konflikt.
Hon verkar orolig och sätter sig med barchefen och pratar i tio minuter, frågar ett flertal gånger efter någon hon är orolig för?
Vad gör hon ensam på krogen, utan eget sällskap sas, eller är sällskapet dom två hon inte umgåtts med på flera år på grund av en konflikt?
Lurade dom dit henne eller råkade hon bara på dom när hon i själva verket letade efter vännen hon var orolig för?

Jag fastnar där oxå.
Citera
2022-10-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Polisen brukar rekommendera anhöriga att inte delta i letandet just för att det kan vara minst sagt jobbigt att då vara den som hittar en död kropp.

Jaha där ser man. Vet man att man letar efter en död person kan jag förstå det men så är ju inte fallet här.
Citera
2022-10-21, 21:18
Medlem
Nu kan det ju faktiskt vara så att dom skulle mötas där på krogen och att dom faktiskt inte "lämnat henne" utan att hon väntade på dom.
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ja situationen känns skum. Man går väl hem om man gått ut med ett sällskap man inte umgåtts med på år och dag och man sedan dessutom blir lämnad ensam och får nöja sig med att prata en stund med barchefen. Inte sjutton går man hem till dessa personer sedan även om de skulle dyka upp igen? Dessutom har de inte umgåtts på länge. Då går man väl inte hem till de personerna sent på natten? När de dessutom lämnat en ensam på krogen innan. Nä, det är något som inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in