2022-10-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Nöjet stängde inte senare i lördags, det stängde precis som vanligt klockan 1.

Aha tack, då var det felaktiga uppgifter, bra att rätt fakta kommer fram i tråden.
Citera
2022-10-22, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
OK hur förklarar den teorin att Toves mobiltelefon hittades hemma hos J?

Den har inte hittats där pucko! Det har kommit fram att den funnits där! Det har inte kommit fram information att mobilen skulle ha hittats överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Jag tycker att hela storyn om allt verkar väldigt konstig..... Flummig...
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerx
Detta har jag missat, kan du länka källa?

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det va hittepå från vetlandaposten.

Oh ok måste missat när det rättades till. Så mobilen är pejlad dit tidig söndag morgon iallafall, inte fysiskt hittad.
Citera
2022-10-22, 00:32
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Den har inte hittats där pucko! Det har kommit fram att den funnits där! Det har inte kommit fram information att mobilen skulle ha hittats överhuvudtaget.

Läst det i ett flertal medier under dagen men det har tydligen rättats till. Missat det bara. Sitter inte klistrad här som du, horpojke.
Citera
2022-10-22, 00:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Oh ok måste missat när det rättades till. Så mobilen är pejlad dit tidig söndag morgon iallafall, inte fysiskt hittad.

Någon gång under natten ja, oklart när. Men inte fysiskt funnen i lägenheten. Den saknas fortfarande.
Citera
2022-10-22, 00:34
Medlem
Citat:
Kan du länka källa?

Här bland annat: https://www.expressen.se/nyheter/braket-pa-nattklubben-innan-forsvinnandet/

Även här (dock en låst artikel, men vill man se den i sin helhet så kan man gå in på Vetlandaposten Facebook så är det någon som lagt upp screenshots under inlägget om denna artikel) :
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-20/polisens-nya-uppgifter-toves-mobiltelefon-har-varit-i-misstankts-lagenhet?fbclid=IwAR0K2ka_3g5azp5Hd tbJMfp-9O8hwuoDtmDVcjoqMxir0k6sKwly8FCZsNA
Citera
2022-10-22, 00:38
Medlem
Citat:

Pejlad till exakt just den lägenheten eller området? Förlåt om jag är petig men jag tycker något skaver med den information vi fått från media, bartendern och pojkvännen är lite lösa trådar men jag hoppas att jag har fel och att rätt personer är häktade.
Citera
2022-10-22, 00:38
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankta-kvinnorna-begars-haktade-for-manniskorovet-i-vetlanda De bägge häktade kvinnorna har fått varsin offentliga försvarare utsedd det är Mikael Svegfors och Maria Birkhammar som ska företräda de bägge häktade kvinnorna och de bägge häktade kvinnorna förnekar kategoriskt att de har med den 21-åriga Toves mystiska försvinnande att göra. Men vi är säkra på att förr eller senare så kryper nog sanningen fram och att sanningen kommer att svida ordentligt hos dessa bägge misstänkta kvinnorna.
Senast redigerad av Umpalavemang 2022-10-22 kl. 00:39. Anledning: Redigering
Citera
2022-10-22, 00:45
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Pejlad till exakt just den lägenheten eller området? Förlåt om jag är petig men jag tycker något skaver med den information vi fått från media, bartendern och pojkvännen är lite lösa trådar men jag hoppas att jag har fel och att rätt personer är häktade.

Till lägenheten som jag förstått det.

Kom ganska tidigt uppgifter om att telefonen pejlats till en mast vid Biltema 03.50, jag antar att det är denna man har preciserat under fredagen.
Citera
2022-10-22, 01:03
Medlem
IamSosas avatar
Såg ett instagram konto tillägnad JJ’s gymnasieklass och deras ”poängjakt” man har i slutet av trean, innan studenten.

Det finns ett uppdrag som är att få en drink uppkallad efter sig. De filmar JJ hur hon står och beställer en drink som heter hennes namn (inte efternamn dock). Undrar om det kan vara på Nöjet? Ska försöka undersöka om det skulle kunna vara på Nöjet… kanske kan indikera att hon känner de som jobbar där eller iaf jobbade (detta var i juni 2021).
Citera
2022-10-22, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IamSosa
Såg ett instagram konto tillägnad JJ’s gymnasieklass och deras ”poängjakt” man har i slutet av trean, innan studenten.

Det finns ett uppdrag som är att få en drink uppkallad efter sig. De filmar JJ hur hon står och beställer en drink som heter hennes namn (inte efternamn dock). Undrar om det kan vara på Nöjet? Ska försöka undersöka om det skulle kunna vara på Nöjet… kanske kan indikera att hon känner de som jobbar där eller iaf jobbade (detta var i juni 2021).

Namn på det kontot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in