Citat:
Ursprungligen postat av
Slipsluder
Jo, strypning är det mest troliga i det här ärendet. Sen har man antagligen mött någon på McDonalds som haft tillgång till bil och sedan har man fått bort kroppen på det viset. Har iallafall svårt att se två unga tjejer konka iväg en kropp mitt i natten helt själva.
Mer troligt att telefonen stängts av efter att hon är död. Rätt osannolikt att den stängs av och att man sedan mördar personen. Vanligtvis är iallafall telefonavstängning sekundärt i den här typen av ärenden när man inser vad som hänt och man inser att man måste röja undan bevis.
Det var så att säga lite min poäng, att hon lika gärna kan ha mördats ute vid sjön eftersom telefonen fortfarande var ingång.
Sen slås den av där.
Enligt kvällspress så pratade hon ju i telefon runt 02:50 och uppgav då att hon var på väg hem.
Det skulle ju kunna betyda att hon var på väg till bilen eller rent av satt i den. Där efter bortkörd, somnat i bilen eller på något sätt kommit i konflikt i bilen.
På det sättet hamnar dom ute vid sjön där man söker hennes telefon, slå av den och kastar bort den.
För fulla människor är det rimligen enklare och diskretare att få med en levande människa än en död till bilen. Så det vore rationellt.
Om det inte är fler inblandade (vilket det kanske är) så borde liket snart dyka upp. Kan inte se framför mig hur två småbrudar i festläge på ett bra sätt ska kunna göra av med en kropp.
Eftersom personerna är inplockade görs naturligtvis tekniska undersökningar och man lär väl få fram mer info om tjejernas telefoner rört sig snarlikt, vilka man haft kontakt med och så vidare.