2022-10-21, 22:55
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Är du dum på riktigt? När cykeln flyttades var dådet redan gjort. Hur många som flyttade på den vet vi inte.
Frågan är vem som är dum på riktigt?
Om nu T bragdes om livet i lägenheten av de båda kvinnorna är väl kroppen det första man vill bli av med och inte en cykel.
Efter snart en vecka har de båda inte erkänt något brott öht.(Såvitt vi vet). Är det inte märkligt att 2 noviser på brottets bana lyckas stå emot polisens stenhårda, tuffa frågor utan att falla till föga och erkänna?
Det är just detta faktum som gör att jag smått börjar misstänka att de kan tala sanning. Att T varit hemma hos JJ för att de 3 skulle "tala ut" har de ju aldrig förnekat. Cykeln hade faktiskt kunnat stå kvar utanför hos JJ utan att det förändrat någonting! Det är vad som hände sen, när hon skulle hem som är ett mysterium. Lämnade hon lägenheten levande eller inte?
Vad polisen har lyckats klämma ur dem vet vi inte. Säkert sekretess. Men om de inte kommer med nåt avgörande genombrott snart kan de mycket väl bli så att de släpps fria, även om misstankarna kvarstår.
Citera
2022-10-21, 22:56
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd
Någon annan postade denna tidigare https://imgur.com/a/ylvpxbu

Ser ju ut att vara riktiga gangsterbrudar
Citera
2022-10-21, 22:57
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Stämmer faktiskt. https://sverigesradio.se/artikel/6890096
Verkar som muslimer sätter skräck i hela staden..

Ingen av dom häktade är mig veterligen muslimer, så vart vill du komma med ditt inlägg?
Citera
2022-10-21, 22:58
Medlem
SayWhatAgains avatar
Nån som kan svara på om de har sökt strax söder om dagens pådrag kring Hydro/Biltema?

Är folk ute och söker självmant med? Alltså inte i grupp med MP utan själva eller i mindre grupper?

Har en bra bit att åka men det finns några intressanta ställen där man undrar om det har varit sökningar redan.
Citera
2022-10-21, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Frågan är vem som är dum på riktigt?
Om nu T bragdes om livet i lägenheten av de båda kvinnorna är väl kroppen det första man vill bli av med och inte en cykel.
Efter snart en vecka har de båda inte erkänt något brott öht.(Såvitt vi vet). Är det inte märkligt att 2 noviser på brottets bana lyckas stå emot polisens stenhårda, tuffa frågor utan att falla till föga och erkänna?
Det är just detta faktum som gör att jag smått börjar misstänka att de kan tala sanning. Att T varit hemma hos JJ för att de 3 skulle "tala ut" har de ju aldrig förnekat. Cykeln hade faktiskt kunnat stå kvar utanför hos JJ utan att det förändrat någonting! Det är vad som hände sen, när hon skulle hem som är ett mysterium. Lämnade hon lägenheten levande eller inte?
Vad polisen har lyckats klämma ur dem vet vi inte. Säkert sekretess. Men om de inte kommer med nåt avgörande genombrott snart kan de mycket väl bli så att de släpps fria, även om misstankarna kvarstår.

Fast det kan ju vara så att någon annan kom dit för att forsla bort kroppen och då sa åt tjejerna att ta bort cykeln.. så ingenting är klart än så länge..
Citera
2022-10-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Angående dom misstänkta:
Deras Facebook och Instagram verkar ha stängts ner.
Försöker dom "gömma sig" eller? Varför gör man det om man är oskyldig
Jag ska inte tala för andra, men hade jag blivit oskyldigt misstänkt för något jag absolut inte gjort, skulle jag "göra mig offentlig" för att motbevisa så mycket som möjligt personligen. Låta folk få kommentera/fråga och sedan svara själv därpå, så slipper man att andra "förståsigpåare" & "självutnämnda experter" eller folk som tror sig veta sitter och skriver saker om en som inte är sanna.

MH följer även JJ’s gamla klass-Instagram n*turchipsen där JJ är med på flera bilder.
Citera
2022-10-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Tror också det. Iaf är hon inte den skarpaste kniven i lådan.
Tror att MH kommer snacka först, men tror att JJ kommer att försöka skylla allt på MH.

Precis, jag tror också att MH är den som blir knäckt först och börjar prata. Förhoppningsvis inser hon att det bästa är att säga sanningen och inte försöka ljuga för sin kompis skull.
Citera
2022-10-21, 23:07
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det är vad som hände sen, när hon skulle hem som är ett mysterium. Lämnade hon lägenheten levande eller inte?

Det ska ju hörts konstiga dunsar ifrån lägenheten. Stämmer den uppgiften så är det ju intressant om dessa var före eller efter JJ begav sig för att träffa någon på McDonalds. Tycker det låter märkligt att man hört dunsar och att man sen alla 3 (eller fler?) begett sig utanför lägenheten och att mordet skett senare. Ca 03:00-03:50 är väldigt snävt sett till mobiltelefonen. Polisen kan ju hittat intressanta saker i lägenheten, det får vi se. Men det känns konstigt om det skulle hörts höga ljud och dunsar (tyder antagligen på att någon ramlar, blir slagen etc) och att man senare skulle fortsatt det hela utomhus. Känns som att när sånt väl börjar så eskalerar det oftast direkt när det handlar om mord.

Det är sant. Mycket hänger på om dom hittar kroppen eller inte.
Citera
2022-10-21, 23:17
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheldis
Precis, jag tror också att MH är den som blir knäckt först och börjar prata. Förhoppningsvis inser hon att det bästa är att säga sanningen och inte försöka ljuga för sin kompis skull.
Ja det är ju så det normalt funkar om det är de två misstänkta som är GM

inga såna personer kommer att klara förhören av proffs.

Troligtvis har nån eller båda redan erkänt och berättat var kroppen finns!
Citera
2022-10-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jo ovan ditt inlägg nu

men där är ju bara begäran. Men jag har länkat till åklagarsidan där det iaf framgår att dom sen häktades på sannolika skäl.

Helt okej att vara snurrig en fredag
Tack, spanade in den precis.
Ringer om själva protokollet på måndag, tänkte jag
Citera
2022-10-21, 23:22
Medlem
Citat:
Angående dom misstänkta:
Jag ska inte tala för andra, men hade jag blivit oskyldigt misstänkt för något jag absolut inte gjort, skulle jag "göra mig offentlig" för att motbevisa så mycket som möjligt personligen. Låta folk få kommentera/fråga och sedan svara själv därpå, så slipper man att andra "förståsigpåare" & "självutnämnda experter" eller folk som tror sig veta sitter och skriver saker om en som inte är sanna.

Bilder på dom misstänkta finns dock på andra ställen för den som har intresse. I dagens Sverige kan man inte gömma sig när man råkat "skita i det blå skåpet" (som man säger).

J.J. finns med på en gammal bild från hennes skola. En artikel som handlar om vindkraft. "Det stora lyftet". (En PDF) Med underrubrik "Elever glänser med sina kunskaper"
J.J är i bakre raden nr 4 från vänster.
Länk:
https://www.google.com/search?q=joh*nn*+leshem+j*nsson&client=firefox-b-m&channel=ts&sxsrf=ALiCzsZZdt5jhcK-ou_7PrK7I3Gt8PApaw:1666383937633&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=0ahUKEwi7zqX1k_L6AhWN6CoKHUIYAugQ_AUI BigB&biw=360&bih=612#imgrc=lSFTrWgtkJI_MM
* = a

M.H. finns med i två andra artiklar i Vetlandaposten. Den första är en artikel där hon öppet basunerar ut sin depression och sin "väg tillbaka" från tillståndet.
Länk:
https://www.google.com/search?q=m*j*+hellm*n+vetl*nd*&client=firefox-b-m&channel=ts&sxsrf=ALiCzsZZJBZQi91ceW5Dj1ib4PYiYWk Cww:1666384021142&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwigwY6dlPL6AhUJvYsKHblVAmYQ_AUIBygC&biw=360&bi h=612#imgrc=oCkMCSrKL1uosM

Och den andra där hon glatt arbetar frivilligt i en secondhand butik:
Länk:
https://www.google.com/search?q=m*j*+hellm*n+vetl*nd*&client=firefox-b-m&channel=ts&sxsrf=ALiCzsZZJBZQi91ceW5Dj1ib4PYiYWk Cww:1666384021142&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwigwY6dlPL6AhUJvYsKHblVAmYQ_AUIBygC&biw=360&bi h=612#imgrc=Q6suq0JabkBAGM
* = a

Hoppas inte dessa tas bort nu för att gömma mupparna mer. Jag har skärmdumpar annars så om det tas bort kan det delas i PM.

Dock...Om dom nu är "oskyldiga små änglar" (som alla föräldrar tenderar att se sina barn som) så kan dom väl själva berätta varför dom är oskyldiga. Har dom alibin som kan styrkas, t.ex?
Det borde ju vara till deras FÖRDEL att få bli avskrivna från ärendet annars.

Kan se både deras Facebook och Instagram, inte nedstängda.
Citera
2022-10-21, 23:24
Medlem
Citat:
Angående dom misstänkta:

Bilder på dom misstänkta finns dock på andra ställen för den som har intresse. I dagens Sverige kan man inte gömma sig när man råkat "skita i det blå skåpet" (som man säger).

J.J. finns med på en gammal bild från hennes skola. En artikel som handlar om vindkraft. "Det stora lyftet". (En PDF) Med underrubrik "Elever glänser med sina kunskaper"
J.J är i bakre raden nr 4 från vänster.
Länk:
https://www.google.com/search?q=joh*nn*+leshem+j*nsson&client=firefox-b-m&channel=ts&sxsrf=ALiCzsZZdt5jhcK-ou_7PrK7I3Gt8PApaw:1666383937633&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=0ahUKEwi7zqX1k_L6AhWN6CoKHUIYAugQ_AUI BigB&biw=360&bih=612#imgrc=lSFTrWgtkJI_MM
* = a

M.H. finns med i två andra artiklar i Vetlandaposten. Den första är en artikel där hon öppet basunerar ut sin depression och sin "väg tillbaka" från tillståndet.
Länk:
https://www.google.com/search?q=m*j*+hellm*n+vetl*nd*&client=firefox-b-m&channel=ts&sxsrf=ALiCzsZZJBZQi91ceW5Dj1ib4PYiYWk Cww:1666384021142&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwigwY6dlPL6AhUJvYsKHblVAmYQ_AUIBygC&biw=360&bi h=612#imgrc=oCkMCSrKL1uosM

Och den andra där hon glatt arbetar frivilligt i en secondhand butik:
Länk:
https://www.google.com/search?q=m*j*+hellm*n+vetl*nd*&client=firefox-b-m&channel=ts&sxsrf=ALiCzsZZJBZQi91ceW5Dj1ib4PYiYWk Cww:1666384021142&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwigwY6dlPL6AhUJvYsKHblVAmYQ_AUIBygC&biw=360&bi h=612#imgrc=Q6suq0JabkBAGM
* = a

Hoppas inte dessa tas bort nu för att gömma mupparna mer. Jag har skärmdumpar annars så om det tas bort kan det delas i PM.

Dock...Om dom nu är "oskyldiga små änglar" (som alla föräldrar tenderar att se sina barn som) så kan dom väl själva berätta varför dom är oskyldiga. Har dom alibin som kan styrkas, t.ex?
Det borde ju vara till deras FÖRDEL att få bli avskrivna från ärendet annars.

Hur tänkte du nu....? De är ju frihetsberövade. De får inte tillgång till sociala medier. De gömmer sig inte, och de kan inte "göra sig offentliga" för att försvara sig. Jag kan se deras profiler både på instagram och facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in