2022-10-21, 23:25
Medlem
DBcooperLegends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Som sagt ringer man sin partner under en utekväll så har man grova kontrollproblem. Jag tror att han är medskyldig!!

Nu har du väl tagit alltför många simtag ut i medelhavet va?

Säg att det var lite dålig stämning mellan T och pojkvännen över någon skit sak, samtidigt som han vet att hon är i krokarna med folk som inte alls gillar henne, så tycker inte jag det är konstigt alls. Det gör ju inte han till ett kontrollerande freak för det, vi vet alldeles för lite för att dra den slutsatsen.

Sen så bara för att du tycker att ett visst beteende är lite weird så betyder inte det att det är konstigt för andra utan snarare tvärtom, andra kanske trivs att ha konstant kontakt med varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nån som kan svara på om de har sökt strax söder om dagens pådrag kring Hydro/Biltema?

Är folk ute och söker självmant med? Alltså inte i grupp med MP utan själva eller i mindre grupper?

Har en bra bit att åka men det finns några intressanta ställen där man undrar om det har varit sökningar redan.

Det har varit folk söder om Föreda (nordväst om Hydro) om det är det du tänker på, men exakt hur långt åt både norr och väster från Hydros håll sett vet jag inte.

Intresset för att hjälpa till med sökandet via MP har varit stort, men jag har inte hört något om att folk varit ute själva och letat. Det utesluter ju inte att så kanske faktiskt har skett. Det är ju ganska stora områden med skog, så jag tror att man är tacksam för all hjälp man kan få.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det ska ju hörts konstiga dunsar ifrån lägenheten. Stämmer den uppgiften så är det ju intressant om dessa var före eller efter JJ begav sig för att träffa någon på McDonalds. Tycker det låter märkligt att man hört dunsar och att man sen alla 3 (eller fler?) begett sig utanför lägenheten och att mordet skett senare. Ca 03:00-03:50 är väldigt snävt sett till mobiltelefonen. Polisen kan ju hittat intressanta saker i lägenheten, det får vi se. Men det känns konstigt om det skulle hörts höga ljud och dunsar (tyder antagligen på att någon ramlar, blir slagen etc) och att man senare skulle fortsatt det hela utomhus. Känns som att när sånt väl börjar så eskalerar det oftast direkt när det handlar om mord.

Det är sant. Mycket hänger på om dom hittar kroppen eller inte.

Ja. De hörde dunsar men inga skrik. Det kan kanske tyda på att hon blivit strypt om hon nu mördats i lägenheten.
Det intressanta är vad kvinnorna sagt till polisen om de här minutrarna när hon skulle hem?
Citera
Medlem
Är det helt omöjligt att TT åkte till lägenheten och frivilligt följde med till bil och åkte dit hennes telefon pingades för att sen mördas där?
Senare har nördarna återvänt hem och insett att cykeln är ett problem och bara rullat iväg den tlll en annan adress?

Delar övrigas tankar om att en av de två kommer snacka. Gissar själv att konflikten var mellan TT och en av tjejerna, men att den andra ”hängde med” av bara farten och nu högst oplanerat är insyltad i ett mord.
Nog kommer det snackas.
Citera
2022-10-21, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Kan se både deras Facebook och Instagram, inte nedstängda.
Då är du vän med dom eftersom dom är privata?
Citera
2022-10-21, 23:36
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Fast det kan ju vara så att någon annan kom dit för att forsla bort kroppen och då sa åt tjejerna att ta bort cykeln.. så ingenting är klart än så länge..

Tror inte att ytterligare en person är inblandad.
Citera
2022-10-21, 23:37
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nån som kan svara på om de har sökt strax söder om dagens pådrag kring Hydro/Biltema?

Är folk ute och söker självmant med? Alltså inte i grupp med MP utan själva eller i mindre grupper?

Har en bra bit att åka men det finns några intressanta ställen där man undrar om det har varit sökningar redan.
I anslutning till denna fråga. Är det någon som kan påminna om radien för en mast, dvs telefoner som kan koppla upp på denna basstationen? Är det 2 km?
Senast redigerad av zugfahrer 2022-10-21 kl. 23:54.
Citera
2022-10-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det gör det ju.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/oktober/14/14-oktober-2127-misshandel-grov-vetlanda/
Aha sorry
Trodde det hände efter T försvann
Citera
2022-10-21, 23:38
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Ja. De hörde dunsar men inga skrik. Det kan kanske tyda på att hon blivit strypt om hon nu mördats i lägenheten.
Det intressanta är vad kvinnorna sagt till polisen om de här minutrarna när hon skulle hem?

Jo, strypning är det mest troliga i det här ärendet. Sen har man antagligen mött någon på McDonalds som haft tillgång till bil och sedan har man fått bort kroppen på det viset. Har iallafall svårt att se två unga tjejer konka iväg en kropp mitt i natten helt själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Är det helt omöjligt att TT åkte till lägenheten och frivilligt följde med till bil och åkte dit hennes telefon pingades för att sen mördas där?
Senare har nördarna återvänt hem och insett att cykeln är ett problem och bara rullat iväg den tlll en annan adress?

Mer troligt att telefonen stängts av efter att hon är död. Rätt osannolikt att den stängs av och att man sedan mördar personen. Vanligtvis är iallafall telefonavstängning sekundärt i den här typen av ärenden när man inser vad som hänt och man inser att man måste röja undan bevis.
Citera
2022-10-21, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Då är du vän med dom eftersom dom är privata?

MH är inte privat. Och nej, är inte vän med dem. Men hade du läst inlägget jag svarade på och sedan mitt svar så hade du självklart fattat att jag menar att jag kan SE deras Facebook och Instagram, inte att jag kan komma in på dem.
Citera
2022-10-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jo, strypning är det mest troliga i det här ärendet. Sen har man antagligen mött någon på McDonalds som haft tillgång till bil och sedan har man fått bort kroppen på det viset. Har iallafall svårt att se två unga tjejer konka iväg en kropp mitt i natten helt själva.

Mer troligt att telefonen stängts av efter att hon är död. Rätt osannolikt att den stängs av och att man sedan mördar personen. Vanligtvis är iallafall telefonavstängning sekundärt i den här typen av ärenden när man inser vad som hänt och man inser att man måste röja undan bevis.

Det var så att säga lite min poäng, att hon lika gärna kan ha mördats ute vid sjön eftersom telefonen fortfarande var ingång.
Sen slås den av där.
Enligt kvällspress så pratade hon ju i telefon runt 02:50 och uppgav då att hon var på väg hem.
Det skulle ju kunna betyda att hon var på väg till bilen eller rent av satt i den. Där efter bortkörd, somnat i bilen eller på något sätt kommit i konflikt i bilen.
På det sättet hamnar dom ute vid sjön där man söker hennes telefon, slå av den och kastar bort den.

För fulla människor är det rimligen enklare och diskretare att få med en levande människa än en död till bilen. Så det vore rationellt.

Om det inte är fler inblandade (vilket det kanske är) så borde liket snart dyka upp. Kan inte se framför mig hur två småbrudar i festläge på ett bra sätt ska kunna göra av med en kropp.
Eftersom personerna är inplockade görs naturligtvis tekniska undersökningar och man lär väl få fram mer info om tjejernas telefoner rört sig snarlikt, vilka man haft kontakt med och så vidare.
Citera
2022-10-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
MH är inte privat. Och nej, är inte vän med dem. Men hade du läst inlägget jag svarade på och sedan mitt svar så hade du självklart fattat att jag menar att jag kan SE deras Facebook och Instagram, inte att jag kan komma in på dem.
M har två konton en ”väldigtprivat” minns inte ordagrant den hette något liknande förnamn och så privat-privat och J har ju privat setting.
Tittat på M’s insta, ser inget anmärkningsvärt hon verkar väldigt omtyckt massa hjärtan under alla bilder, tycks rar och normal och än en gång, jag får intrycket av att hon gillar tjejer, bilderna på henne och J där ser dom ju ut som ett par.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in