2022-11-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Jag tror vi kan utesluta grannens inblandning av den anledningen att det i så fall vore hans bil som setts på övervakningsfilmerna från macken (04:00 och 05:45) och då borde han också redan ha blivit häktad.

Men du har rätt i att det är märkligt att skjutsa en granne, som han av allt att döma inte stod särskilt nära, till donken mitt i natten. Min teori är dock betydligt enklare: Han var kåt på JJ och hoppades få till det.

Jo det är iofs sant det har du rätt i, din teori varför han skjutsade henne är nog också ganska trolig faktiskt.
Citera
2022-11-07, 19:15
Medlem
whatthefucks avatar
Jag tror förklaringen är enkel. Det var inte planerat. Något hände i lägenheten. Någon gjorde något impulsivt i stundens hetta. Hon dog. De gömde kroppen i brist på konstruktivt nyktert tänkande. Den ena håller tyst för hon klarar av det, den andra håller tyst pga rädsla och direktiv från den ena.
Citera
2022-11-07, 19:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Hur ska jag kunna ge en trovärdig teori? det är min teori. Det är så mycket som kan ha hänt men varför skulle inte min teori va i närheten av sanningen för är det så lång ifrån tycker du? ingen kan säga något innan fup kommer.

Vad är din teori om man får fråga då?

Kalla min tro för teori om du vill.

Jag tänker mig osämja, handgemäng, T.T. avlider i stridens hetta, M.H. och J.J. gör sig av med T.T. där hon sedan hittas.

Du borde kunna förklara varför mgm band fast T.T. vid en stol och inte på ett köksbord, varför just en stol?

Varför ens binda fast?
Citera
2022-11-07, 19:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Här kommer min teori om händelserna och det är en teori inget annat.

Dunsen och ljuden som lät ungefär som sparkande/hamrande, efter att hon på telesvar lämnat meddelandet att hon är på väg hem går att förklara.
Även att pojkvännen direkt han hörde meddelandet visste att något hänt, ringde hennes föräldrar som kontaktade polisen och även ringde JJ för att fråga vad som hänt har sin förklaring.
Mobilsvar spelar in en viss tid innan det bryts, om man inte avslutar samtalet utan bara stänger mobilen.
(Har oavsiktligt fått höra mycket intressanta saker på mitt eget mobilsvar)

Får du ett hårt slag i bakhuvudet dråsar du i backen med en gång.
Behöver inte bli några sår eller blodsutgjutelser av ett hårt slag i huvudet, blir en bula o inre blödningar.
Det konstiga är att du då innan döden inträder kan få epilepsi liknande kramper av den hjärnskada/hjärnblödning som uppstått, sparkar våldsamt eller dunkar med huvudet i golvet.
Det blir ett jämnt ljud som låter som om någon spikar, dunkar eller sparkar i väggen.
Efter att döden inträffat slutar själva kramperna men ofta kan den döde efteråt oväntat öppna ögonen, resa på huvudet, öppna munnen, lemmarna kan oväntat röra på sig och den döde verkar först inte död.
Tror både JJ o MH är chockade/traumatiserade av synen och först då inser att hon faktiskt dog.

Hur mycket av detta hördes i mobilsvar som fortsatt spela in.
Vems röster som även hördes o vad dom sa till varandra vet jag inte heller, men polisen vet.
Men förstår verkligen att polisen kopplades in med en gång när pojkvännen avlyssnade sin mobilsvar, för något riktigt oroande hördes och hade råkat komma med på Ts meddelande från JJs lägenhet.

Grannen hörde konstiga ljud, dunsar och som om någon spikade/sparkade.
Grannen blir orolig och ringer efter detta på dörren men ingen öppnar.
Dörren öppnades och stängdes två gånger efteråt, något hämtades från vindsförrådet, en filt el. matta?
JJ kommer ner för trappan och stöter oväntat på grannarna, då det var meningen att JJ skulle fixa så Ts mobil och cykel förs iväg och dumpas tillsammans en bit bort.
Hennes förklaring att kompisen är så full att hon ramlat, förklarar ljuden åt grannarna som lugnar sig.
Hon säger hon ska på donken och att mamma ska skjutsa henne, lögnen om mamma genomskådar grannen direkt men inte lögnen att hon bara ska på donken.
Han tror hon tänker köra själv trots skicket hon är i och erbjuder henne skjuts istället.

Efter tvekan tackar hon ja och hämtar sin egen mobil, men glömmer att hon har Ts mobil med sig.
På donkens parkering hoppar hon ur bilen och pratar med en bekant i en annan bil, för att undslippa grannen ett tag och hans undrande blickar över nattens ljudliga eskapader hos henne.
(Den bilen och föraren som inte var brodern, är hörda och helt avförda från utredningen)

Om MH under tiden burit ner T och lagt/sattit henne i bilen eller gör det senare vet vi inte ännu, nu är ju grannarna som är hemma lugnade ev. sover och den vakna är med JJ på donken.
När dom kommer hem ser hon en påse i Ts cykelkorg och tar med den upp.
Sen flyttas Ts cykel och JJ o MH kör iväg för att gömma T, då hinner Ts mobil koppla till masten vid Biltema som når gatan utanför JJ för först nu upptäcker dom att dom glömt stänga av den.

JJ är bekant med omgivningarna kring pappans gård då hon ridit på alla stigar och vägar där omkring.
Dom åker till ett bergsäkert ställe där T aldrig kommer att hittas, men ingen av dom båda tänker på att dom har sina egna mobiler påslagna och därför kommer att kunna spåras.
Polisen lyckades hitta T då dom visste vilket område det gällde och sen systematiskt genomsökt det.

JJ o MH kan ha nekat i flera veckor inte för att dom är hårda och utan känslor, nej hjärnans mekanism att förtränga outhärdliga upplevelser och sitt eget handlande efteråt för att dölja allt har slagits på.
Men allt brukar till sist välla fram om inte när kroppen hittats och allt faller som ett korthus, så senare när insikten oväntat slår till om att detta verkligen har hänt och att man själv deltagit.
Kan vara så att vissa delar i händelseförloppet kommer man heller aldrig att minnas så hårt förtränger man det, misstänker att båda har eller kommer att få PTSD liknande trauma av det som skett.

Nu är frågan som alla ställer sig och vill ha svar på, varför dog Tove?

Dags att dela denna teori igen, då många åter försöker blanda in fler GM.
Varken granne, pappa, brorsa, pojkvän, mamma eller någon bekant vid donken är inblandade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali2008
Är det inte så kanske att pappan flyttat kroppen? Polisen hade väl redan letat där Tove låg? Han kanske är anhållen och inte på semester….

Polisen har sagt att de letat i det generella området, inte exakt där hon hittades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Bryr man sig om en påverkad granne så kan man kanske ställa upp. Alla jobbar inte 7-16 eller 8-17. Är ofta ute på natten och ser att det både är en del upplysta hem och trafik ute.

Det är ju också skillnad på att "bry sig om" en påverkad granne och att skjutsa denne till donken kl 3 på natten helt "out of the blue" skulle jag säga.

Jag menar, jag har knappt hälsat på mina grannar i trappen, men skulle jag se en granne stappla runt i trappan och ramla, är det självklart att jag hade hjälpt till. Men det är det ju inte frågan om här så vitt jag vet.
Citera
2022-11-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
De vet ju vad de gjort, och vet förmodligen också straffet som kommer med det..sedan har de ju inte blivit förhörda angående mord, utan angående människorov.. så de finns nog förklaringar till hur de lyckats hålla tyst så länge..

Precis bättre att åka dit för det liksom.
Citera
2022-11-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen fara!
Du behöver inte känna dig ensam i det. Själv har jag läst en bråkdel. Hinner inte liksom du, så det var verkligen ingen kritik!

Om någon brukar ha bra minne och hålla ordning på fakta, inlägg osv så är det du.

Ville bara lägga till något som jag tyckte mig minnas.

Så det var ingen kritik till dig

Nej nej, jag tog det absolut inte som någon kritik, det får du då inte tro <3

Jag läser ett tag på kvällen, på morgonen inser jag att nattens inlägg är alldeles för många så de får jag hoppa över, så är endast en bråkdel jag också läst!
Citera
2022-11-07, 19:22
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nej det tror jag inte.

Han är helt slutkörd med denna turbulensen.

Han har ju jobbat på dagarna och sedan jobbat med gården med många tunga lyft, speciellt nu under hösten med alla höbalar, kanske potatis också.

Det var kanske därför JJ sålde grepen efter hösten slut.

Just nu är det ännu tyngre att dra lasset...

Om nu det är sant att han drog iväg.
Någon skrev för länge sedan att pappan hämtat ut pass, så troligtvis är han på en i förväg planerad resa.
Om polisen haft minsta antydan till misstanke om att han skulle vara inblandad hade han inte fått lämna landet.
Citera
2022-11-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba65
Finns det länkar till dem handlingarna? Hittar inga

Finns på första sidan av tråden, under sammanfattning del 8.
Citera
2022-11-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Kan inte svära på att det är sant....men hörde idag att Pappan till JJ lämnat landet.....ngn som kan bekräfta isf....
Kanske stämmer med tanke på att flrra personer har börjat skriva mördare på hans dotters J J fb
Citera
2022-11-07, 19:24
Medlem
barbiefacebook1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det låter som en trovärdig beskrivning av en mördare.

Om pappan är psykopat, kan det gå i arv eller har han fostrat fram en annan psykopat?

en mördare kan bete sig på alla sätt och ha olika personliga förutsättningar, men ja, beskrivningen av JJ stämmer bra överens med någon som har en personlighetsstörning - ex. psykopati (om informationen stämmer det vill säga). Beskrivningen av JJ stämmer bra med min förälder som är defacto personlighetsstörd och är dömd för brott mot mig när jag var barn, så om JJ verkligen är som det sägs så är ingenting uteslutet. Tillvägagångssättet, motiv mm. Människor som är sådana kan gå hur långt som helst.

Och om psykopati är ärftligt är svårt att säga, vissa tror det medan andra inte tycker att det är bevisat. Detta är något för psykiatriker att bedöma dock. Om JJ är det och isåfall om det bottnar i något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in