2022-11-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att hon följde med hem till JJ.

Fast det framstår inte i sammanfattningarna? Det ända jag ser är att dom ses lämna Nöjet ihop. MH dyker inte upp i något runt smällarna i lägenheten, grann-mötena eller McDonalds färden? Syns MH och JJ ihop på övervakningsfilmerna?

Eller sitter MH själv i JJ's lägenhet med en livlös kropp under hela händelseförloppet efter Nöjet?

Rätta mig gärna om jag missat något!
Citera
2022-11-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Dom måste kunna konstatera att det inte var en olycka eller att hon levde när de lämnade henne i skogen tror jag.
Hörde precis på radion att rättsläkaren konstaterat att T blivit mördad!
Citera
2022-11-07, 17:06
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Tjejer är, generellt, inte rädda för andra tjejer. Däremot vill de nog ordna konflikten, och varför inte hellre inomhus. Då vädret denna kväll inte var idealiskt.
Jag tycker inte TT har gjort något fel.

Hon gjorde inget fel
Citera
2022-11-07, 17:06
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Ingen av dem har invandrat.

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Inte följt fallet särskilt noga, men att två invandrartjejer skulle kunna mörda en bekant och tänkt ut alla detaljer och sopat igen alla spår håller jag för osannolikt. Hålls de dessutom separerade så lär de omöjligt kunna ha en samkörd historia om vad de gjort med klockslag, vilken ordning, detaljer osv.

@matamata, jo MH har invandrat från Afrika och JJ har invandrarbakgrund, då hennes inavlade farsa är från Asien
Citera
2022-11-07, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt

Även brott mot griftefriden. Undra om det rör sig om något styckmord eller dylikt?
Citera
2022-11-07, 17:07
Medlem
VEM KÖRDE?

Har inte så mycket att tillägga då det är flera skribenter här som håller sig till fakta och logik men har några tankar.

Anledningen till att JJ var ute i trapphuset och upptäcktes av en granne skulle kunna vara så enkelt att hon kollade så att "kusten klar", ställa upp porten och/eller köra fram bilen.
Drog en nödlögn om mc Donalds till grannen, alltså inte genomtänkt för att skapa alibi.

Då det inte framkommit någonting om var MH befann sig under natten och dagen efter kan man spekulera i olika scenarier.
Är det helt omöjligt att MH gått hem medan TT var kvar i lägenheten? Att JJ slagit ihjäl TT och sedan ringt dit MH för hjälp. Grannar vittnar ju om att det varit "spring i trappen" under natten Finns det något belägg för att MH varit onykter under kvällen? På hennes TikTok-presentation står att hon inte festar. Kan hon vara nykterist? I så fall användbar som chaufför (i händelse av poliskontroll). Som det verkar så är hon oxå under JJ:s kontroll (mer eller mindre) och därför användbar som medhjälpare.
Citera
2022-11-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
@matamata, jo MH har invandrat från Afrika och JJ har invandrarbakgrund, då hennes inavlade farsa är från Asien
Tänk om det så att dom inte är skyldiga. Tycker det är konstigt att 2 så unga tjejer klarar av att hålla masken under all tid som polisen har pressat dom.
Citera
2022-11-07, 17:09
Medlem
På TV4 sade dom precis att misstankarna om mord har stärkts efter den första obduktionen och att iakttagelser har gjorts i lägenheten.
Vad det nu betyder.
Citera
2022-11-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoplutt
Vad tror ni att det skulle bli för straff om dem blev dömda för mord & människorov efter slopningen av rabatten? Livstid?

Edit: råkade svara på inlägg
Senast redigerad av Nrawzz 2022-11-07 kl. 17:11.
Citera
2022-11-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Vad sällan man verkar förhöra de misstänkta. Det tyder väl på att dom tiger, tycker jag. Hade dom varit villiga att samarbeta hade säkert fler förhör hållits

Eller för att de själva har fått en ganska klar bild om vad som hänt kanske
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard
Fast det framstår inte i sammanfattningarna? Det ända jag ser är att dom ses lämna Nöjet ihop. MH dyker inte upp i något runt smällarna i lägenheten, grann-mötena eller McDonalds färden? Syns MH och JJ ihop på övervakningsfilmerna?

Eller sitter MH själv i JJ's lägenhet med en livlös kropp under hela händelseförloppet efter Nöjet?

Rätta mig gärna om jag missat något!

Nu vet jag inte vilket skick MH var i efter krogen men hon skulle väl rent av kunnat somnat i soffan innan ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Självklart inte.

Restriktionerna ”inneha tidskrifter och tidningar” + ”följa vad som händer i omvärlden” är borttagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in