2022-11-06, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Vad har det för betydelse, har väl inte med T att göra att det finns särskola för hon gjorde sin praktik inom lärare att göra??
Med tanken på att Tove jobbade/praktiserade
på Mogärdesskolans särskoleavdelning där barn med olika funktionshinder
med särskilda behov.

Tove var mycket omtyckt av personalen och de var nog chockad
efter att de fick reda på att Tove hittades död .
Citera
2022-11-06, 23:11
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MJMP
Finns det FUP??
Ja… OM åtal väcks, om ca 6 månader.
Citera
2022-11-06, 23:13
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det får du fråga Vetlanda-borna om.
Cykeln ska ha varit låst, men inte fastlåst.
Så någon har låst cykeln och ställt den slarvigt först och sedan kånkat cykeln till annan adress? Eller låste någon upp låset vid transport till plats två? Är cykelnyckel funnen?

Vetlanda har väl förändrats -fler låser nog sina cyklar.
Senast redigerad av Yatsy 2022-11-06 kl. 23:17.
Citera
2022-11-06, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag kan absolut köpa svartsjukedrama/otrohet osv, och en logisk anledning till bruten vänskap för tjejer i denna ålder kan vara att T ”tog” den kille JJ var kär i.

Men jag får inte ihop MH i detta och varför väljer hon att backa upp JJ så mycket? Hon kunde berättat sanningen direkt när de häktades. Men hon måste blivit hotad med någonting, eller så har hon varit ännu mer involverad i själva attacken av T än vad många av oss tror. Jag vet inte alls vad hon är för typ av människa men kan JJ lyckats lurat henne med att ”Du kommer också åka dit om du avslöjar något för det är så systemet funkar, vi måste båda ha samma story och du får absolut inte erkänna något!”
Känns som MH kanske inte är den smartaste, och lätt kan manipuleras. Plus jag tror fortfarande på att MH var kär i JJ.
Citera
2022-11-06, 23:18
Medlem
Citat:
Har också sökt ordentligt för din räkning, men tyvärr hittar jag ej inlägget. Det som stod, var väl att användaren känner till personen i bilen som JJ skulle benämnt som "bästa vän", och skrev att killen inte alls upplever det så. Men att JJ " inte lever i verkligheten ", om jag minns rätt.

Schysst av dig att hjälpa till! Nu har meddelandet hittats 😃 det var WattWeke som skrev det. Och han har lämnat bra info i tråden så det känns tillförlitligt
Citera
2022-11-06, 23:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dom anhölls på bara skälig misstankegrad. Så initialt tycks det ändå inte ha funnits så mycket att gå på.
Stämmer detta? Jag hade för mig de anhölls direkt på sannolika skäl? När ändrades det isåfall?
Citera
2022-11-06, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Så någon har låst cykeln och ställt den slarvigt först och sedan kånkat cykeln till annan adress? Eller låste någon upp låset vid transport till plats två? Är cykelnyckel funnen?

Vetlanda har väl förändrats -fler låser nog sina cyklar.

Funderade också på detta. Det var ju en påse med en burk i cykelkorgen. Nycklarna? JJ hade tagit med påsen från cykelkorgen upp till sin lägenhet.
Citera
2022-11-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rinaki
Här är inlägget! (FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Du är en stjärna!

Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Gör så! Gick tillbaka och läste lite, såg att det pratades om en Vi*toria som kommenterat under MHs Instagram-bild, vet inte om det framkommit ännu, men hon är alltså inte här i från Vetlanda och känner således inte MH eller JJ vilket hon också sedan skrivit under sin kommentar, så hennes ”teori” om varför dem bråkat är precis lika mycket gissning som någon annan.

Se inlägget ovan

Citat:
Har också sökt ordentligt för din räkning, men tyvärr hittar jag ej inlägget. Det som stod, var väl att användaren känner till personen i bilen som JJ skulle benämnt som "bästa vän", och skrev att killen inte alls upplever det så. Men att JJ " inte lever i verkligheten ", om jag minns rätt.

Tack för hjälpen! Inlägget var skrivet av WattWeke. Till mig! (Facepalm) Men till mitt försvar har jag jobbat galet mycket den här helgen
Citera
2022-11-06, 23:23
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Stämmer detta? Jag hade för mig de anhölls direkt på sannolika skäl? När ändrades det isåfall?

De anhölls på sannolika.
Citera
2022-11-06, 23:26
Medlem
Jofs avatar
Vi vet eg inget. Om motiv, GM eller handlingen.
Citera
2022-11-06, 23:27
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Funderade också på detta. Det var ju en påse med en burk i cykelkorgen. Nycklarna? JJ hade tagit med påsen från cykelkorgen upp till sin lägenhet.
Ja, vem kan ha hennes cykelnyckel?
Citera
2022-11-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vi vet eg inget. Om motiv, GM eller handlingen.

Vi kan bara spekulera, tror dock vi är nära i våra gissningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in