2022-11-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Äntligen ett nyanserat inlägg, än om så halva huset varit vakna behöver ingen sett det, på mindre än en minut är hon lastad i bilen.
Däremot om någon är vaken i huset (exempelvis familjen under som hade knackat på dörren efter de höga dunsar samt kört en uppstressad JJ till McDonalds) tror jag de ser om hon kör iväg sin lilla röda bil lite innan 04 mitt i natten. Bilen stod troligtvis parkerad precis intill lägenhetshuset och på bilder ser det väldigt öppet ut så någon borde märkt det. Kanske vi inte har fått tagit del av dessa vittnesuppgifter men polisen har.
Citera
2022-11-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Kanske drogar man BO i syfte att förnedra, t ex klä av och foto vid sovande - att ha som hållhake eller posta nätet. Det terapeutiska fönstret för vald drog är snävt, och katastrofen är ett faktum: Letal överdos och panik..

Just a thought..
Absolut en möjlighet. Obduktion lär visa
Citera
2022-11-06, 17:11
Medlem
Citat:
Kanske drogar man BO i syfte att förnedra, t ex klä av och foto vid sovande - att ha som hållhake eller posta nätet. Det terapeutiska fönstret för vald drog är snävt, och katastrofen är ett faktum: Letal överdos och panik..

Just a thought..

Ingen tokig thought alls.

Man får ju ha med sig att de är väldigt unga och inte helt färdiga i skallen. Jag hade nån tanke tidigare att de lattjat med Tramadol. Men ännu har vi inte fått bekräftat om/hur knarkiga de här tjejernas tillvaro var. Alkohol kan räcka rätt bra.
Citera
2022-11-06, 17:12
Medlem
Citat:

Just a thought..
Tänker i samma bana som du. Om Bo hotat om att gå till polisen ang droger. Kanske tanken var att droga bo för att sedan kunna säga att "du har ju oxå tagit droger". Det har vi film på....
Citera
2022-11-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Så kan det visst ha gått till. Motivet är ytterst intressant. Tror det först och främst handlar om svartsjuka. När T pluggade i Linköping kan JJ haft en affär med Ts pojkvän A = min gissning.

Men när T kom hem för ett sabbatsår från studierna så valde A henne. Det kan ha fått det att gå överstyr för JJ och det kan vara det som är motivet. Kan också ha varit det som T ville prata om men hamnade i lejonets kula iom att hon följde JJ hem. Ett fatalt misstag.

Att A (enligt sin mamma) så tidigt i fallet var helt förtvivlad kan vara det som styrker min tes. Tror att han förstod direkt vad som hade hänt.

Kanske JJ tom sagt till A att hon skulle döda T om han valde henne, men T o A tog det såklart inte bokstavligt
Citera
2022-11-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
När grannen hörde att JJ öppnade och stängde dörren två gånger så kan hon ju varit ut till vindsförrådet och hämtat något att slå in, eller lägga, TT i.

Så tänker jag också. Kanske hon förvarar saker där i? Jag fick ha mitt förråd utanför min dörr i ett trapphus på ett ställde jag bodde
Citera
2022-11-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
JJs mamma äger också en röd Suzuki, det kan vara den som poddaren såg på JJs pappas gård.

Mest troligt. Föräldrarna må vara separerade, men de har ändå ett häktat barn tillsammans.
Citera
2022-11-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Polis vet säkert en hel del mer än som kommit ut och snart får vi mer fakta https://omni.se/kallor-toves-telefon-fanns-i-misstankts-bostad/a/kEEPaB

Vad i den här länken är nytt?
Citera
2022-11-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Absolut en möjlighet. Obduktion lär visa

Ja, en bra tanke. Hoppas för Toves lidandes skull att den är sann.

Men jag får inte ihop det med knackningarna i väggen när grannen ringde på dörrklockan.
Citera
2022-11-06, 17:31
Medlem
Smilla77s avatar
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten. Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. Hon grips senare av polis. Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb och grips också.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQPeqE/fem-punkter-om-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda
Citera
2022-11-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det som talar för att det kan vara planerat, är ryktet om att J tände eld på exets dörr. Det där är ingen impulshandling, utan den är genomtänkt och kräver lite förberedelser.

Lättkränkta narcissister utan samvete är livsfarliga!

Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Tack för svaret för på Mogärde finns särskoleverksamhet där Tove var och jobbade på.

Vad har det för betydelse, har väl inte med T att göra att det finns särskola för hon gjorde sin praktik inom lärare att göra??
Citera
2022-11-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är det planerat så är det dåligt planerat men den siste idioten är inte född än.

Att ha konflikt. Att bjuda in i bostad. Att säga man blev sams. Gömma i grannes granskog. Blir liksom fel.

Sen finns det ju olika grader av ”nu ska hon få för hon varit dum”. På fyllan kan det inbegripa nån form att tortyr light. Alltså att man vill göra TT illa.
Misshandel är ju vanligare än mord.

Samtidigt väldigt dumt att göra nån illa för gammal ost för en misshandlad kan ju kontakta polisen.

Så om inte planerat och inte en olycka vad hände då?
Vid olycka så har man ju möjligheten även om man vållar olyckan att ringa SOS.

Lite ledtrådar har vi eventuellt. Dunsar, trillat, sängen, badrum, osv.
Det som ligger nära till hands är att JJ och MH kränkt TT på något sätt.
Kanske satt sig på henne och hon försökt slå sig fri. I fyllan så kan ett sånt tilltag eskalera.
Det här när det ”slår slint” hos en människa och då kan man göra jäkligt dumma saker. Arg och full är ingen bra kombination.

Till synes verkar det inte särskilt genomtänkt. Men gm kan ha ansett sig suttit på en vattentät plan. Tre tjejer går hem för att prata ut. Kl 02:30 är alla vänner och dom avslutar kvällen. T cyklar hem och dom två ger varandra alibi. Cykeln hittas låst på väg till T och misstankarna riktas bort från lägenheten.

Nu stötte dom förmodligen på oväntat motstånd. T sparkar, slår och dunkar i golv och väggar. Sen stöter J på patrull i trappuppgången när grannen oväntat dyker upp.

Är J lättkränkt och långsynt kan känslan av att behöva hämnas funnits inom henne länge för nån inbillad oförrätt och nu dök ett hyfsat tillfälle upp.

Men jag har verkligen inte låst mig. Det kan lika gärna vara en olycka. J gör ett nacksving på T rätt i badrumsgolvet och hon bryter nacken, eller slår i huvudet så illa att hon avlider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in