2022-11-06, 20:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag spekulerade tidigare i tråden om det kunde vara hennes plats då det stod en ”utsocknes” besökare tillfälligt(?) på den platsen med en liten bil. Besökare eller flickvän till någon i huset.

Annars undrar jag om någon sett till Skoda Fabian som ska höra hemma där om den är tillbaka?

Ok, det kanske var din spekulation då, som jag missuppfattade.

Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Ja, det såg så ut på maps. Som den logiska vägen att ta istället för tex Storgatan ner. Tack för förtydligandet.

Har du något minne av att någon skrev här
I tråden att hen känner den ”bästa vännen” i den röda bilen? Jag hittar inte inlägget men det stod något i stil med ett killen inte ser JJ som någon nära vän, och att hon typ har dålig verklighetsuppfattning.

Ja, det inlägget läste jag också, men jag kommer inte ihåg vem som skrev det.
Citera
2022-11-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ok, tack. Visst verkar skribenten trovärdig. Mina två frågetecken blir, tar man vägen genom centrum med risk att bli igenkänd eller fångad på kamera istället för en mer avskild väg? Kan detta vara en plats polisen beskriver som nyckelplats?
Detta är inte genom centrum. Detta är garanterat nyckelplatsen som polisen beskriver att dom har säkrat övervakningsfilmer på.
Citera
Medlem
Smilla77s avatar
Är det nån här som vet hur länge JJ o MH har umgåtts? Vad har omgivningen för uppfattning om dessa två?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Jag har sökt på massor av ord (bästa vän, nära vän, inte kompisar, inte vänner, verklighetsförankring m.m.) men hittar inte. ska se om Greven har koll kanske. Kan inte Pma då jag e ny, så ja, jag citrrar dig här

Gör så! Gick tillbaka och läste lite, såg att det pratades om en Vi*toria som kommenterat under MHs Instagram-bild, vet inte om det framkommit ännu, men hon är alltså inte här i från Vetlanda och känner således inte MH eller JJ vilket hon också sedan skrivit under sin kommentar, så hennes ”teori” om varför dem bråkat är precis lika mycket gissning som någon annan.
Citera
2022-11-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Detta är inte genom centrum. Detta är garanterat nyckelplatsen som polisen beskriver att dom har säkrat övervakningsfilmer på.

Precis, det är absolut inte genom centrum.
Nu har jag inte följt tråden på ett par dagar. Men jag fick igår höra samma sak, kameran på gulf har fångat JJs röda bil 04.00 och sedan tillbaka i stan 05.00 påväg mot hennes lägenhet. Detta berättade en familjemedlem som jobbar på en Gulf-mack i grann-staden. Den som äger den gulf-macken äger också några procent av den i Vetlanda, så hen fick reda på det av den personen.
Citera
2022-11-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Säkert, sen kan man ju undra hur mycket de redan vet, uttalandet från advokaten blir jag inte klok på ?

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annan, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet.

Någon kunnig som kan förklara för mig vad ”grovt våldsbrott” innebär? Såg att det först stod MGM satt häktade för misstänkt grovt brott och senare stod det misstänkt grovt våldsbrott.

Fick en kommentar tidigare till min teori om knivhugg, att det inte kunde stämma för polisen inte har hittat blod i lägenheten (baserat på deras människorov rubricering och att det dröjde till måndagen innan de tog in de två MGM). Hur är vi säkra på de inte har hittat blod? Det verkar ju som de verkligen har spenderat lång tid i JJs lägenhet.
Dessutom känns det som något är extremt skumt med hela situationen om advokaten säger ”det här liknar ingenting annat”. Jag har även fått samma vibbar från andra uttalanden i media, att det är extremt känsligt osv. MHs pappa avföljer sin egen dotter. Jag undrar vad fan de egentligen har gjort med T. Ingen i Vetlanda verkar vilka yppa någonting heller. Förstår dock att man inte vill råka röja sin identitet i en liten stad där många känner varandra. Om någon vill vara anonym kan ni alltid skicka privatmeddelande till mig, eller någon annan ni litar på i tråden.
Citera
2022-11-06, 20:17
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det här borde du utveckla och hänvisa till exempel som stödjer ditt påstående.

Tills det är gjort kan vi väl i princip utgå ifrån att du dragit ut påståendet ur röven.

Ett vittnes trovärdighet handlar alltså om att han inte ringde polisen när han hörde oljud i huset?

Jag tycker att vi väntar med ditt förslag om att jag ska exemplifiera tills vi vet vilka som kommer att kallas till rättegång. Om det blir någon.
Citera
2022-11-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Precis, det är absolut inte genom centrum.
Nu har jag inte följt tråden på ett par dagar. Men jag fick igår höra samma sak, kameran på gulf har fångat JJs röda bil 04.00 och sedan tillbaka i stan 05.00 påväg mot hennes lägenhet. Detta berättade en familjemedlem som jobbar på en Gulf-mack i grann-staden. Den som äger den gulf-macken äger också några procent av den i Vetlanda, så hen fick reda på det av den personen.
03:56 och 05:45 ska det vara enligt mina källor 😊
Citera
2022-11-06, 20:19
Medlem
Citat:
Varför skulle då Jj säga att TT varit i lgh och sedan gått hem ?

Ni Vetlanda bor ni borde väl kunna skriva om lite vad polisen gör ?
Tömmer de och letar i dammen fortfarande?
Har det varit massa aktivitet i TT lgh ?
Har polisen haft aktivitet i någon annan lgh ?

Vet inte ifall du har fått svar redan, följt tråden dålig denna helgen. Men kan åtminstone svara på en fråga, nej är inte särskilt mycket aktivitet i JJs lägenhet, åker förbi där minst 2 gånger per dag (vägen till jobbet) och inte sett polis eller liknande där sen förr förra veckan.

Inte hört om någon aktivitet i någon annan lägenhet.
Citera
2022-11-06, 20:19
Medlem
Citat:
Jj kanske skulle ut och köra fram bilen ? Men så möter hon grannen och blir lite ställd så hon säger hon skall till donken ?

Ja påkommen. Kanske skulle vända bilen på parkeringen så den står bättre till? Hinner säga att hon ska ta bilen och på fråga varför klämmer ur sig McD och grannen erbjuder sig pga uppenbar berusning.
Citera
2022-11-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, aktiv är hon allt.
För fort går det om man tittar på tislinjen.

02:30 medd Tove sin kille att hon är på väg hem.
Strax efter hör grannen dunsar, de ringer på två gånger utan att någon svarar, men vid ca 03- tiden kommer JJ ut från lgh. De åker till McD och är där ca 03:10.
03:50 kopplar sig Toves mobil upp sig för sista gången mot en mast vid Biltema, och redan 03:56 (gör de sig av med mobilen i samma veva då?)är de på väg med kroppen?
Jag misstänker att de sitter en god stund på Illharjens parkering (enligt tråduppgift) så kroppen är förmodligen dumpad efter senast en halvtimme efter att de åkt förbi Gulf, dvs kanske mellan 04:20- 04:30. Sedan till Illharjen och pusta ut (fast det känns väldigt tidigt för obeservation av någon? de skulle då kunna vara där kanske vid 05- tiden?) och tänka...passera Gulf igen vid 05:45.
Lämna MH hos henne sedan hem för att städa själv?

Då borde hon slängt cykeln efter hon kom tillbaka till sin lägenhet? (Grannarna uppger cykeln inte var där nästa morgon och jag tror inte de drog med cykeln i bilen med kroppen). Men efter kl 06 känns nästan lite för ”sent” om man vill göra det utan att riskera någon ser en.
Citera
2022-11-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Vad skulle dom leta efter som är så viktigt att dom skulle tömma och fortsätta leta i bl.a dammen?

Dammen är ju redan tömd (eller rättare sagt sänkt vattennivå) så varför INTE fortsätta leta efter tex mobiltelefon? Vore ju rätt korkat att släppa all annan eventuell bevisning bara för man hittat kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in