Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Inget annat än att den skyldiga i 9 av 10 sånna här fall är pojkvännen som är skyldig och den 10de gången är det aälan eller aldrig ett par småbrudar. Föga troligt att de skulle ha styrkan att dumpa kroppen eller kylan att hålla tyst om det i förhör. Men visst det finns väl en liten liten chans att detta kan va en svart svan.
Vi är nog alla överens om att det är ett väldigt ovanligt fall. Du kan dock inte "plocka in" eller häkta pojkvännen bara givet denna statistik. Man har givetvis haft ett antal förhör med honom och misstänker inte honom för någon inblandning. Utan att ha någon mer fakta eller ens rimlig teori om hur han kan vara inblandad så får vi nog lita på polisen i det här fallet.
Senast redigerad av johann78 2022-11-03 kl. 18:49.
Citera
2022-11-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bra minne och gräv där! GW hade fel.....

Menar du JJs familj?? MHs pappa är ju pingstpastor i byn så väldigt aktiv!

Luktar Pingstvänner/sekt lång väg. Min Knutbykänsla växer sig starkare ju fler inlägg jag läser!

Nej. MHs pappa HAR varit pastor här. Han predikar ibland men är inte pastor här längre. Bara för det så betyder det inte att hela pingstförsamlingen har med detta att göra.
Citera
2022-11-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Hon har brutit ihop psykiskt.

okay.
Citera
Medlem
Revelationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Dessa två tjejer hade kanske ett överskott av testosteron. Vissa har ju det och är ovanlig starka och manliga. Därav förvirringen
Får kanske se flera av dessa brott i framtiden med alla könsbyte etc bland unga

Vad snackar du för skit? Det här är kvinnor som har gjort detta. Fan ska ni extremfeminister alltid försöka skylla det på män?
Kvinnor mördar utan att behöva "ha testosteron" i kroppen. What the actual fuck.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
De bor väl i Vetlanda? Pappan är enligt tråden ansvarig för ett HVB hem (passande med ett barn som troligen är mördare/dräpare). Pingstpastor nämns också. Så på ett sätt kan man säga att pingstkyrkan är inblandad, även om indirekt. Religiösa är dessutom oftast genuina hycklare. Så absolut inga moraliska föredömen.

Men vad har själva församlingen gjort för att förtjäna detta ”hat”?
Citera
2022-11-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Pappan fick hjärtinfarkt förra veckan ja. Att mamman ligger inne har jag inte hört, men fy så hemskt om det är så…

sjukt, vilket trauma för hela familjen. lider oerhört med mamma o pappa
Citera
2022-11-03, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Hur kom de dit med den, hur klarade de bära den i den terrängen och hur fan skulle de klara tiga om det i förhör.
Det är tungt, respektive jobbigt. Men de har ganska uppenbart klarat av det. Det finns ingenting som tyder på någon mer inblandad och tigit har de ju uppenbart gjort oavsett om de haft hjälp eller inte.

Att de hittar kroppen genom att kartlägga dessa två tjejers rörelsemönster är ju också ett bevis åt andra hållet. Det ger inte bara kroppen baserat på deras aktiviteter utan pekar väldigt uppenbart ut dem baserat på var kroppen hittas.

Du kommer förmodligen att uppskatta när fupen kommer och allt detta förklaras i detalj.
Citera
2022-11-03, 18:48
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Har sällan sett så många fördomar och direkta felaktigheter om pingströrelsen som i denna tråd. Är man insatt i rörelsen så förstår man mycket väl vad jag menar. Givetvis kan en specifik religiös kultur leda till vissa mentala mönster. Men mitt syfte har inte varit att försvara pingströrelsen som jag själv lämnade för länge sedan. Mer hur det rent psykologiskt skulle kunna fylla en funktion om man vill få MH att prata. För detta har jag inte mött någon som helst förståelse, trots att det kanske är just så förhörsledarna gick tillväga med lyckat resultat. Tur att förhörsledarna i så fall inte lät sig förblindas av de fördomar jag läst här. Inser varför jag bara skrivit 28 inlägg här på 11 år.

Tack för att du vidgar diskussionen du som vet hur det fungerar på insidan. Såklart finns det blandade personligheter i pingstkyrkan som överallt annars men menar du att den lixom allmänna bilden skulle vara förlåtande? Har MH sin självklara plats i församlingen även nu efteråt?
Jag har tänkt en del på det här med att om kroppen inte hittas så får TT ingen begravning. Är det lite såna saker man kan spela på samvetet för att få MH att peka ut vart hon är? Eller kör man lixom med att om du ber om förlåtelse så förlåter gud dig. Berätta nu vart hon är och vad som hänt bara så kommer du till himmelen ändå?
Citera
2022-11-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Mamman ligger inne, det stämmer vet jag. Att pappan ska ha fått hjärtinfarkt har jag inte hört något om.
Hänger inte helt med, men vems föräldrar pratar ni om?
Citera
2022-11-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Du får tycka vad du vill. Det berättar mer om dig än mig. Givetvis kan man via en större serie bilder på en person utläsa saker, saknar du den förmågan är vi alla glada att du inte jobbar inom rättsväsendet, utan ägnar dig åt enklare sysslor i vardagen.

Man kan också utläsa ganska mycket om en person via hur den uttrycker sig om andra…
Citera
2022-11-03, 18:51
Medlem
Alonens avatar
GW gillar uppmärksamhet…

Tänk bara alla tv-prg, alla tv-soffor, alla tidningar osv.

Åsså går polisen i lilla Vetlanda och gör ett exemplariskt polisärende, plockar in mgm direkt.

GW blir liksom överflödig, och det kan han inte ta.

Då kommer hans absurda idéer ”ngn annan”…

Tomma tunnor skramlar mest!
Citera
2022-11-03, 18:52
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Man kan också utläsa ganska mycket om en person via hur den uttrycker sig om andra…

Givetvis, konstigt vore annars. Det ingår i paketet att vara människa. Kämpa på, och lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in