2022-11-02, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Podden ca 36:30-36:40
”Det är min kompis ”pip” som är där uppe
Jag tolkar det som att hon menar min kompis ex, brorsa, kusin etc som är uppe i lägenheten
Jag lyssnar på långsamma läget i podden nu och
på så sätt kan man fånga upp lite detaljer.

Tankar om vad som menas?
Svårtolkat. kan vara min kompis Åsa, eller i princip vad som helst
Citera
2022-11-02, 01:08
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaxen123
Ja det stämmer visst! Hade för mig att det va 2020, ber om ursäkt. Men vet iaf att exet inte orkade re i det hela pga han visste att det inte fanns nog med bevis.

Okej, tack för svar. Ja, jag kan på sätt och vis förstå att han resonerade så. Kanske inte ville sätta JJ i skiten heller, eller tvärtom ville ha så lite som möjligt med henne att göra. Vad jag förstod var det ingen stor brand heller, så även om det anmäldes som mordbrand (rubriceras väl alltid så när det är bostäder) var det knappast något högprioriterat fall.
Citera
2022-11-02, 01:08
Medlem
Var inne på Google Maps street wiev och snurrade runt. När man roterar vinkeln så hamnar man på en parkering mittemot JJs hus, dvs på andra sidan vägen. Vet inte om den parkeringen tillhör hyresgästerna med där är två röda bilar på fotot. Kanske långsökt. Är heller inte bra på märken och registreringsskyltarna är utsuddade. Man kanske skulle besökt lite fler parkeringar nära de andra aktuella adresserna.
Citera
2022-11-02, 01:15
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/hor-grannen-beratta-om-de-hoga-dunsarna-fran-en-av-de-haktades-lagenhet
Citera
2022-11-02, 01:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Var inne på Google Maps street wiev och snurrade runt. När man roterar vinkeln så hamnar man på en parkering mittemot JJs hus, dvs på andra sidan vägen. Vet inte om den parkeringen tillhör hyresgästerna med där är två röda bilar på fotot. Kanske långsökt. Är heller inte bra på märken och registreringsskyltarna är utsuddade. Man kanske skulle besökt lite fler parkeringar nära de andra aktuella adresserna.

Jag ser bara röda bilar på kartan från 2019 och då bodde inte JJ där. Ser du röda från 2022? Jag är ingen höjdare på Google maps...
Citera
2022-11-02, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Jag ser bara röda bilar på kartan från 2019 och då bodde inte JJ där. Ser du röda från 2022? Jag är ingen höjdare på Google maps...

Den tanken slog mig också, att bilderna kan ju vara urgamla. JJs föräldrar äger en röd suzuki. Men det kanske men säkerhet är en Skoda som är aktuell?
Citera
2022-11-02, 01:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Har hört att det förekommer trafficking på nöjet

PÅ vilket sätt?
Citera
2022-11-02, 01:38
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Den tanken slog mig också, att bilderna kan ju vara urgamla. JJs föräldrar äger en röd suzuki. Men det kanske men säkerhet är en Skoda som är aktuell?

Jag har inte fokuserat så mycket på bilarna, men båda verkar aktuella. Användaren Avel är nog mest på jakt efter Skodan dock.
Citera
2022-11-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Vid 4-tiden vet man att cykeln finns kvar enligt olika källor.
Dom bör alltså vänta ca en timme tills grannarna med säkerhet har somnat innan dom vågar sig ut?
Om vi antar att dom syns till vid 7 på parkeringen (tidig morgon) så har dom haft ca 2 timmar på sig.
Gå iväg med cykel, få ut kroppen, körtid + gömma kroppen + stanna på parkeringen för att prata ihop sig?

Vart och hur långt kan man tänka sig att dom åkt?
Ett ställe dom är trygg med och har anknytning till...

Kan dom ha slängt telefonen och ev tillhörigheter där cykeln placerades? Räckte mast uppkoppling dit? Är det öppet soprum på den adressen?

Precis, det bör någon som känner till JJ hyfsat kunna nämna några ställen.
Vart är hon uppvuxen och bodde hon som barn/tonåring?

Jag tror bara cykeln är dumpad på Gränsgatan, från bil, så de undviker stöta på någon när de går med cykeln. (En mycket obekräftad uppgift var ju också att någon dam hittat den slängd och hade rest den.)
Citera
2022-11-02, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Ingen som regerade på det ”anonyma” samtalet som han fick i avsnittet? man undrar vad som framkom där?

Kan det vara någon släkt till T som tycker han varit för okänslig när han kontaktat nära anhörig i detta läge och vill att han slutar med det och åker härifrån?
Citera
2022-11-02, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
När jag läste det där stycket för ett dygn sen var jag övertygad om att det var JJ som förhördes på söndagen. Idag kan jag inte avgöra vem av dem som förhördes på söndagen.... Suck! Tror jag tog för givet att de förhört JJ i samband med att de undersökte lägenheten. Men texten kan likaväl tolkas som att MH förhördes på söndagen. Som du skrev i ett annat inlägg, lär ju knappast JJ ha sovit hemma sön-mån i alla fall.

Angående måndagen gör jag samma tolkning som du gör. Jag får för mig att polisen på måndag förmiddag fått klartecken att anhålla dem och att de korta förhören vid 11-tiden bara är formalia (ev med några kontrollfrågor). Men jag har inte koll på det juridiska, så det kan vara en fel (anges ju t ex inget om "anhållen i sin frånvaro" i häktningsframställan).

Det är ju lite det som är så absurd med det här fallet. Inte nog med att det finns extremt lite fakta, det är dessutom helt otroligt svårtolkat i återgivningen av den. Har läst det där 10 gånger om tror jag som står på Aftonbladet och jag kan faktiskt inte tolka fram om det är M eller J som åsyftas alls.

Ja, med tanke på att förhören beskrivs som 10-minuters så är det mest sannolika att de har sökt upp M och J och ställt någon form av kontrollfråga samt upplyst dem om att man kommer att ta med dem till polisstationen och där på plats eller på polisstationen så har förmodligen meddelandet om att beslut om att anhållande skett. Mao så har polisen redan på vägen till M och J på måndagen ett beslut från åklagaren att de skall anhållas. Jag skulle förmoda att det har gått till så eftersom polisen vid hämtning pga anhållande inte ringer in folk ala: "Hej, kan du vänligen komma in till polisstationen för du skall anhållas".
Senast redigerad av linakova 2022-11-02 kl. 02:09.
Citera
2022-11-02, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Ingen som regerade på det ”anonyma” samtalet som han fick i avsnittet? man undrar vad som framkom där?

Var inte avsnittet producerat en vecka efter försvinnandet? Tycker mig minnas att det sades någonstans i avsnittet, och i sådana fall, skedde det något stort i utredningen därtill? När bestämde de att dammen skulle tömmas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in