2022-11-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Litar på dig då du givit ett bra intryck. Men var sa grannen det fetstilta tidigare? Jag har inte noterat den beskrivningen från honom (men medger att jag kan ha missat det).

Utgå från att du aldrig kan lita på någon. Även jag kan ha fel (vilket jag också har haft tidigare).

(huvudsaken är att man försöker göra rätt och inte kommer med rena falsarier medvetet)

Jag tror det är den storyn som målats upp tidigare i tråden iaf via vittnesmålet från grannen. Eller om jag möjligen har läst det i någon av tidningarnas rapportering eller om det sagts i någon podd eller vad. Blir lite osäker på vart jag fått detta ifrån, men det är iaf så jag har uppfattat det hela. Det är därför jag frågar om jag har missuppfattat det tidigare eller vad. För att just få saken rätt. Undviker helst missförstånd så bättre att fråga en gång för mycket än för lite.
Citera
2022-11-01, 20:43
Medlem
Ladidas avatar
Är det verkligen bara JJ som gör allting ondskefullt och mordiskt?

Alltså på majoriteten av inläggen så låter det ju som att hon är Vetlandas Pablo Escobar, med mordplaner, iskallt samvete och ivrigt eldande på dörrar..

Däremot sitter det ju faktiskt två kvinnor häktade, ifall den andra tjejen ”MH” är en sån ömsint och behaglig tusensköna, då kan man ju fråga lite fundersamt varför hon envisas med att hålla käften?

Det är jävulskt skruvat åt ena hållet i den här tråden, utan några som helst bevis för det förutom ”tyckande” och ”kännande”..
Citera
2022-11-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
En användare som har lyssnat på podden

Okej, tack. För jag kan inte höra någonstans att grannen säger svart i podden.
Citera
2022-11-01, 20:44
Medlem
De flashback ändå är bra på är väl att rota och analysera, så kom igen nu ta fram platser som dem misstänkta har anknytning till.
Citera
2022-11-01, 20:45
Medlem
Citat:
Vad som har skett 02.30 är väl ännu inte helt bekräftat? Dvs ägde ett samtal, röstmeddelande e.d från TT till pojkvän öht rum.
Det kan vi tvista om men varför är häktningsframställan ställd människorov kl 02.30 om inte det skulle vara sista kända livstecknet från TT?.
Citera
2022-11-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Jag är med på din teori. Men var placera in detta röstmeddelande 02.30. Så lång tid tar det inte att gå från Nöjet till kyrkan/församlingsgården. Då ska ju TT ha meddelat sig. Då skulle det ha varit en lång diskussion man haft utomhus innan ev misshandel/död eftersom hon faktiskt hör av sig 02.30.

Hur lång tid det tar att gå är jag osäker på.
Dock tar det ju lika lång tid att gå till nr 71 som till nr 58 som ligger på andra sidan vägen. Kyrkan tycks ligga på nr 56 och ligger bara något litet tidigare.
Citera
Medlem
Läser folk som kommenterar inte i tråden innan dom skriver? Samma jävla frågor 45 gånger om dagen.

”Hur kan man inte hört röster, skrik osv utan bara dunsar?”
”Snart kommer J J sjunga ut i häktet”
Förra veckan va det ”innan nästa vecka kommer någon av dom sjunga ut”

Listan kan göras oändlig. Tryck upp era sjunga ut. Inte en människa sjunger ut ett skit vare sig man önskar det eller ej.

Hoppas Tove återfinns snart, så föräldrarna och anhöriga kan få lite ro, vilket helvete dom måste ha nu.
Citera
Medlem
Citat:
Precis - det framgår inte.

Såklart det kan ha pratats tidigare, men det är dunsarna, som ju är väldigt tunga, som drar grannens/grannarnas uppmärksamhet till lägenheten, kanske till och med väcker grannen/grannarna.

Ja, jag fick uppfattningen att han tog notis på just dunsande för dom avvek från normala ljud 2-3 tjejer ger ifrån. Han tillfrågades knappast att redogöra för varenda ljud som han hört under kvällen, typ toalettspolningar, hostningar, prat, musik osv. Polisen har säkerligen frågat om just dom sakerna, men knappast journalisten.
Citera
2022-11-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Det kan vi tvista om men varför är häktningsframställan ställd människorov kl 02.30 om inte det skulle vara sista kända livstecknet från TT?.

Talar pojkvännen sanning.....

Bråkar TT och JJ och en kille?
Citera
2022-11-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Har grannen sagt att det är knäpptyst innan dunsarna börjar?

Jag har då inte läst att något annat ljud hörts från lägenheten än just några dunsar och bankande.
Citera
Medlem
Jag funderar också på att det var något som lät som hammarslag - tänk om det var just vad det var? Har de spikat in henne i någon låda som de sedan burit ut någonstans och dumpat (t ex i vatten)?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Svart cykel? Toves cykel är ju röd.

Något stämmer inte med hans historia.

Jag har sett bilden på cykeln flera gånger och hade någon frågat mig vad det var för färg på den hade jag inte kommit ihåg att den var röd. Mörk hade jag sagt. Kanske svart. Tänk på att det var mörkt ute och man hänger inte upp dig på detaljer när man inte förväntar sig ett förhör dagen efter. Minns han en ”svart” cykel så är det helt normalt.

Tänk efter själv. Vad hade din granne för färg på tröjan sist ni möttes i trapphuset? Man kommer inte ihåg sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in