2022-11-01, 19:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Cykeln låg kanske inte ner utan var slängd mot staketet.. och medans JJ var på McD så hade någon lämnat något till henne.. genom att lägga det i TTs cykelkorg..
Ja, så måste det ju vara för när de kommer tillbaka har ju grannen plötsligt hökögon och verkar se påsen på avstånd. Samma hökögon berättar att cykeln var svart. Och om han körde den till väggen var den inte låst. Han kan ju ha burit och inte hittade ordet.

Jag har ju haft en knasig teori att MH och TT's telefon varit ute och kommit tillbaks kl. 03.10 och att hon lagt den i cykelkorgen.
Den teorin lever alltså ännu.
Senast redigerad av Tomato 2022-11-01 kl. 20:00.
Citera
2022-11-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicholasUrfe
Om så vore fallet, att åklagaren tror detta, och det stämmer, varför skulle de häktade tjejerna tiga om var hon är?

Antingen för att de två tror att hon är död. Alternativt för att det finns en eventuell medbrottsling till som kan bli lite nervig av ett sådant uttalande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Inte speciellt bisarr i sammanhanget! Tack för info, det låter ju rimligt att samma sak skulle gälla en människokropp.

Men ja, förflytta är ju en sak. Förpacka/förvara en annan. Är man smart så lägger man liket att stelna i ett läge som gör det lättare att förpacka.
När börjar ett lik stelna?
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Har JJ några bröder/halvbröder?

Frågar med anledning att det möjligen inte var en Audi som JJ sprang fram till på McDonalds, utan bara en "röd bil", som ju då kan ha varit den bil som JJs pappa är ägare till, vilken kanske inte bara JJ har tillgång till, utan även hennes syskon?

Ja, en bror som är skriven på samma adress som hennes pappa.
Citera
2022-11-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Funderar också i de banorna nu.

Ja jag har varit inne i banorna på att hon dog i lägenheten.. men när någon skrev att det kunde hänt innan så tänkte jag om lite.. Vad har hänt TT egentligen.. men att JJ och MH är inblandade är jag ganska säker på, dock med en dörr på glänt ännu på att fler kan vara inblandade..
Citera
2022-11-01, 19:58
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Nja JJ nämner ett killnamn för grannen. Som jag har sagt tidigare så vet jag iallafall ett en av killarna pratar ”högt” om att han träffade på JJ den dagen. Det kom ut första veckan.

Jo men nu nämns två "killar" i en bil. Är kille nr 2 egentligen MH?
Citera
2022-11-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Har JJ några bröder/halvbröder?

Frågar med anledning att det möjligen inte var en Audi som JJ sprang fram till på McDonalds, utan bara en "röd bil", som ju då kan ha varit den bil som JJs pappa är ägare till, vilken kanske inte bara JJ har tillgång till, utan även hennes syskon?

Är JJs far inblandad?

Det är rimligt att anta att TT död i JJs lägenhet pga dunsarna....
Citera
2022-11-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Inget är hugget i sten än.. alla dörrar ska vara öppna såklart.. låt säga att de aldrig gick hem till JJ, de hamnade runt kyrkogården (som jag faktiskt själv kände obehag för när jag kollade området omkring) de kanske började bråka redan där igen.. ett tag, och då ringer TT sitt samtal till pojkvännen om att hon är på väg hem.. hon orkar inte bråka mer.. när hon lagt på så tar JJ och MH död på henne.. sen tar JJ hennes mobil hem för att det ska se ut som att hon varit hemma hos henne. samt cykel.. MH och JJ går hem till JJ och JJ får panik över vad hon gjort och slår och kastar saker i golvet.. Därefter vet hon att hon måste göra sig av med mobilen och är på väg ner och kasta bort den men grannen står helt plötsligt där och hon måste då komma på något.. det blir McD..
Vet inte men kanske något ditåt🤷‍♀️

Precis.
Men med den skillnaden att jag tror att JJ stal T’s mobil för att hon ville veta vad det fanns däri i form av tex foton, sms konversation, kontakter, mm. Kanske var det en sådan skitsak som bråket handlade om ?
Naturligtvis kan JJ även tänkt tanken att det skulle se ut som om TT hade varit hemma hos henne.
Citera
Medlem
Citat:
Den fanns troligtvis där när han reste upp den också bara att han uppmärksammade JJ om det när dom kom tillbaka från Mc Donalds.

Kan det inte varit att det var när de kom tillbaka från donken som han noterade cykeln och reste upp den då? Känns ändå det logiska att det görs i ett svep så att säga. Men då var i alla fall JJ inte så intresserad av det som låg i cykelkorgen egentligen utan kanske bara tog det p.g.a. att grannen påpekade det.
Citera
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Podden slutar med att reportern har ett samtal från ett hemligt Nr. Personen ringer upp igen och personen har en förvrängd röst och enligt reportern till sin kollega är infon som lämnas så pass allvarlig att dom inte kan sända det samt att polisen behöver få uppgiften. Kan någon hjälpa mig att försöka lyssna vad det är ”snubben” säger - jag får det till ngt i stil med ” så nu vill jag att du åker tillbaka och gör precis så som vi har diskuterat nu”

Kommer fram till samma mening.
Men vem kan ringa med en förvrängd röst?
Kanske supereasy genom någon app, vad vet jag?

Men det kanske är någon med insyn i utredningen, som vill outa något viktigt?

Eller någon som står mgm nära?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vi tänker oftast det enklaste.
Men vad händer med tanken om det visar sig att T misshandlades eller/och dog ute.
Vad blir det då med bankandet och dunsar som granne hört?

JJ eller MH hoppar jämfota och sliter sig i håret i panik/skräck/rädsla över vad de presis gjort?
Citera
2022-11-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
När börjar ett lik stelna?
Så fort det kallnat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto