2022-11-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilka är dessa tre onyktra tjejer? Inte hört nåt om dom tidigare.

Onyktra eller ej så kom MH,JJ och TT från Nöjet och då får man ju ändå förmoda att det intagits någon form av alkohol.
Citera
2022-11-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Förvisso inte, men det finns ju en indikation på att någon ev är psykiskt sjuk som ligger till grund.

Nej, någon sådan grund behöver inte finnas. P7 utförs oavsett den misstänktes psykiska mående.
Citera
2022-11-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej, någon sådan koppling finns ej. En p7 är ju ingen behandling i sig.
Nej jag tänker inte att P7 är en behandling men en förutsättning för att fortsätta förhör i häktet ska kunna hållas.
Citera
2022-11-01, 18:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Alla är fastkörda i att T avled i J's lägenhet och att hon ej kom levandes ut därifrån.
Om man tänker att hon var levandes/medvetslös då hon lämnade huset.
Hur skulle då det misstänktas tankegångar vara.
Du för ut en människa som åtminstone andas, vad är nästa steg?
Åker man iväg till en plats för att döda denna människa eller åker du och dumpar en levande människa för att självdö?
Åker du och stänger in människan på en plats med tanken att återvända dit?
Eller har du överlämnat denne människa som lever till någon annan?

Min poäng är att man inte ska utgå ifrån att T dog i lägenheten.
Eftersom åklagaren fortfarande har hopp om att finna T levande torde alternativ tre ligga närmast till hands, dvs att de stängt in T med tanke på att återvända. Förhoppningsvis har hon tillgång till vatten och kan överleva.
Citera
Medlem
"ljud som liknande sparkar eller slag till vänster om dörren" känns som det enda nya, tidigare var det väl bara sagt det hördes sparkliknade ljud, inte specificerat vart.

Ändå märkligt all de tre tjejerna verkar varit så tysta och ingen som skrikit något alls när det varit så mycket andra ljud.
Citera
Medlem
Hoppas folk slutar länka den där skitpodden. Tydligen ska journalisten ha kontaktat TTs mamma några dagar in i utredningen för att ställa frågor. Vidrigt narcisstiskt beteende
Citera
2022-11-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Håller med dig om att det skall mycket till för att en granne ska gå upp och knacka på då denne naturligtvis är van vid ljud från JJ lägenhet. Det tål också att sägas att tre personer JJ, MH + ytterligare en väninna hade förfest hos JJ där det var fullt pådrag och det lades upp flera filmern på snap just från förfesten. Inget som grannarna reagerat på

Nu festar inte mina grannar så otroligt mycket men mitt kontor ligger vägg i vägg med grannbarnens lekrum där de hoppar, studsar, skriker när de spelar Fifa osv. Kan nog liknas vid fullt drag på en förfest helt enkelt. Det skulle med andra ord krävas väldigt udda dunsar och extremt höga ljud för att jag skulle reagera på att något var fel. Nu får man ju ha i åtanke att klockan var 3 på natten och det påverkar ju såklart med vad som kan räknas som "onormala" ljud. Men om jag vet att mina grannar förfestat skulle jag anta att det var efterfest också, om då inte dunsarna var extremt onormala. Beskrivningen som grannen gav och JJs ursäkt ger mig kalla kårar....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Onyktra eller ej så kom MH,JJ och TT från Nöjet och då får man ju ändå förmoda att det intagits någon form av alkohol.

Men grannarna kanske sagt att de hört tjejerna när de kom hem men att de inte bråkade då.. eller har de kanske gått väldigt tyst i trappen då JJ sagt åt dom att hon har tjuriga grannar.. men själv tänkt ut att ingen skulle höra dom komma hem och se TT med dom .. (har själv sagt till en kille jag dejtade att gå tyst i trappen så att inte mina nyfikna dumskallar till grannar skulle höra honom)🙄
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/tv%C3%A5-unga-kvinnor-omh%C3%A4ktas-misst%C3%A4nks-ha-f%C3%B6rt-bort-tove-i-vetlanda/ar-AA13Cgkt?ocid=mailsignout&pc=U591&cvid=5106104dc86 14f0eae1cb94a7fccd7c0 I dag så ansökte åklagare i Eksjö Tingsrätt att häktningstiden för de bägge misstänkta kvinnorna ska förlängas.
Sen bjuder jag på en artikel som jag har saxat från MSN-nyheterna

"Tove, 21, försvann i samband med en utekväll i Vetlanda natten mellan den 15 och den 16 oktober. En stor sökinsats har pågått sedan dess, utan resultat.

Två kvinnor i samma ålder sitter häktade misstänkta för människorov. På tisdagen ansökte kammaråklagare Adam Rullman om att häktningstiden skulle förlängas ytterligare. Misstankarna gäller fortfarande på sannolika skäl, den starkare misstankegraden.

Hoppas hitta Tove i Vetlanda vid liv
Enligt Adam Rullman är förhoppningen fortsatt att den försvunna kvinnan ska hittas vid liv.

— Det är absolut vår förhoppning. Det här är naturligtvis komplicerat. Det hade underlättat utredningsarbetet att hitta henne, säger han till Vetlanda-Posten.

Åklagaren berättar för tidningen att han har en teori om vad som hänt, men är i övrigt förtegen.

— Vi har en hypotes om vad som hänt som vi jobbar utifrån, men jag kan inte säga något om den.

Omhäktningsförhandlingar hålls på onsdagen."

Åklagaren har alltså en hypotes, där förhoppningen är att finna henne vid liv...

Detta efter 14 dagar, man klarar sig 3 dygn utan vatten...

Enligt Åklagaren har alltså Tove tillgång till vatten... förhoppningsvis...
Senast redigerad av Haldane 2022-11-01 kl. 18:55.
Citera
2022-11-01, 18:42
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Men samtidigt, grannar har ju säkert hört när de kommit, men inget där mer en trampande upp för trappen och lite prat.. normalt, inget att oroa sig för.. men när det är tyst överlag i en lägenhet och det bara hörd en massa dunsar så att det hörs som att taket ska ge vika, och man känner att man måste ringa på,, ja då är det inte normala ljud längre..
Det påståendet i tråden att det skulle varit "spring i trappen", undrar om det var innan eller efter de hade varit på McDonalds. Det skulle hjälpa en del på traven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogslugnet
Det har varit mycket snack i tråden om likhundar och den s.k 15-minuters gränsen men vet vi garanterat att polisen ens har varit med likhundar i JJ's lägenhet?

Det hoppas jag innerligt annars är det grovt tjänstefel.....

Hur skulle ni beskriva JJ?
Psykopat/antisocial personlighetsstörning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airboy
"ljud som liknande sparkar eller slag till vänster om dörren" känns som det enda nya, tidigare var det väl bara sagt det hördes sparkliknade ljud, inte specificerat vart.

Ändå märkligt all de tre tjejerna verkar varit så tysta och ingen som skrikit något alls när det varit så mycket andra ljud.

Otäckt, tänk om de hindrade henne från att gå därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in